/** * MK4duo Firmware for 3D Printer, Laser and CNC * * Based on Marlin, Sprinter and grbl * Copyright (C) 2011 Camiel Gubbels / Erik van der Zalm * Copyright (C) 2013 Alberto Cotronei @MagoKimbra * * This program is free software: you can redistribute it and/or modify * it under the terms of the GNU General Public License as published by * the Free Software Foundation, either version 3 of the License, or * (at your option) any later version. * * This program is distributed in the hope that it will be useful, * but WITHOUT ANY WARRANTY; without even the implied warranty of * MERCHANTABILITY or FITNESS FOR A PARTICULAR PURPOSE. See the * GNU General Public License for more details. * * You should have received a copy of the GNU General Public License * along with this program. If not, see . */ /** * Configuration_Overall.h * Here you can define all your custom settings and they will overwrite configurations in the main configuration files. */ /******************************* * Firmware Version V4.3.6 * *******************************/ #define CONFIGURATION_OVERALL /*********************** * Configuration_Basic * ***********************/ #define SERIAL_PORT 0 #define BAUDRATE 115200 #define STRING_CONFIG_H_AUTHOR "(none, default config)" #define MACHINE_UUID "00000000-0000-0000-0000-000000000000" #define KILL_METHOD 1 #define NO_TIMEOUTS 0 //#define ADVANCED_OK //#define EMERGENCY_PARSER //#define FASTER_GCODE_PARSER //#define FASTER_GCODE_EXECUTE #define HOST_KEEPALIVE_FEATURE #define DEFAULT_KEEPALIVE_INTERVAL 2 #define MOTHERBOARD BOARD_RAMPS_13_HHB #define MECHANISM MECH_COREXY //#define MECHANISM MECH_COREXY //#define MECHANISM MECH_COREYX //#define MECHANISM MECH_COREXZ //#define MECHANISM MECH_COREZX //#define MECHANISM MECH_COREYZ //#define MECHANISM MECH_COREZY //#define MECHANISM MECH_DELTA //#define MECHANISM MECH_MORGAN_SCARA //#define MECHANISM MECH_MAKERARM_SCARA //#define MECHANISM MECH_MUVE3D #define POWER_SUPPLY 0 #define PS_DEFAULT_OFF false #define DELAY_AFTER_POWER_ON 5 #define POWER_TIMEOUT 30 #define EXTRUDERS 2 #define DRIVER_EXTRUDERS 2 /***************************** * Configuration_Temperature * *****************************/ //#define TEMPERATURE_UNITS_SUPPORT #define TEMP_SENSOR_0 20 #define TEMP_SENSOR_1 1 #define TEMP_SENSOR_2 0 #define TEMP_SENSOR_3 0 #define TEMP_SENSOR_BED 1 #define TEMP_SENSOR_CHAMBER 0 #define TEMP_SENSOR_COOLER 0 #define THERMISTOR_SERIES_RS 4700 #define T9_NAME "User sensor" #define T9_R25 100000 #define T9_BETA 4036 //#define DHT_SENSOR #define DHT_TYPE 11 #define TEMP_SENSOR_AD595_OFFSET 0 #define TEMP_SENSOR_AD595_GAIN 1 #define DUMMY_THERMISTOR_998_VALUE 25 #define DUMMY_THERMISTOR_999_VALUE 25 #define TEMP_RESIDENCY_TIME 10 // (seconds) #define TEMP_HYSTERESIS 3 // (degC) range of +/- temperatures considered "close" to the target one #define TEMP_WINDOW 1 // (degC) Window around target to start the residency timer x degC early. #define HEATER_0_MAXTEMP 275 #define HEATER_1_MAXTEMP 275 #define HEATER_2_MAXTEMP 275 #define HEATER_3_MAXTEMP 275 #define BED_MAXTEMP 120 #define CHAMBER_MAXTEMP 150 #define COOLER_MAXTEMP 150 #define HEATER_0_MINTEMP 5 #define HEATER_1_MINTEMP 5 #define HEATER_2_MINTEMP 5 #define HEATER_3_MINTEMP 5 #define BED_MINTEMP 5 #define CHAMBER_MINTEMP 5 #define COOLER_MINTEMP 5 #define PREHEAT_1_TEMP_HOTEND 190 #define PREHEAT_1_TEMP_BED 35 #define PREHEAT_1_FAN_SPEED 0 #define PREHEAT_2_TEMP_HOTEND 240 #define PREHEAT_2_TEMP_BED 100 #define PREHEAT_2_FAN_SPEED 0 #define PREHEAT_3_TEMP_HOTEND 230 #define PREHEAT_3_TEMP_BED 60 #define PREHEAT_3_FAN_SPEED 0 #define AUTOTEMP #define AUTOTEMP_OLDWEIGHT 0.98 //#define TEMP_STAT_LEDS #define HEATER_PWM_SPEED 0 #define PIDTEMP true #define PID_MAX 255 #define PID_DRIVE_MIN 40 #define PID_DRIVE_MAX 230 #undef PID_AUTOTUNE_MENU //#define PID_DEBUG // Sends debug data to the serial port. #define PID_FUNCTIONAL_RANGE 10 //#define PID_ADD_EXTRUSION_RATE #define LPQ_MAX_LEN 50 #define DEFAULT_Kp {14.67,31.89,41.51,41.51} #define DEFAULT_Ki {1.36,3.38,7.28,7.28} #define DEFAULT_Kd {39.54,75.23,59.17,59.17} #define DEFAULT_Kc {100,100,100,100} #define PIDTEMPBED false #define BED_HYSTERESIS 2 // Only disable heating if T>target+BED_HYSTERESIS and enable heating if Ttarget+CHAMBER_HYSTERESIS and enable heating if Ttarget+COOLER_HYSTERESIS #define COOLER_CHECK_INTERVAL 5000 // ms between checks in bang-bang control #define COOLER_PID_MAX 255 // Limits current to cooler while in PID mode; 255 = full current #define COOLER_PID_DRIVE_MIN 80 // Limits min current to cooler while PID is active; 0 = no current #define COOLER_PID_DRIVE_MAX 255 // Limits max current to cooler while PID is active; 255 = full current #define DEFAULT_coolerKp 10 #define DEFAULT_coolerKi 1 #define DEFAULT_coolerKd 305 #define INVERTED_HEATER_PINS false #define INVERTED_BED_PIN false #define INVERTED_CHAMBER_PIN false #define INVERTED_COOLER_PIN false #define THERMAL_PROTECTION_HOTENDS false #define THERMAL_PROTECTION_BED false #define THERMAL_PROTECTION_CHAMBER false #define THERMAL_PROTECTION_COOLER false #define THERMAL_PROTECTION_PERIOD 40 #define THERMAL_PROTECTION_HYSTERESIS 4 #define WATCH_TEMP_PERIOD 20 // Seconds #define WATCH_TEMP_INCREASE 2 // Degrees Celsius #define PREVENT_COLD_EXTRUSION #define EXTRUDE_MINTEMP 175 //#define PREVENT_LENGTHY_EXTRUDE #define EXTRUDE_MAXLENGTH 400 /********************** * Configuration_Core * **********************/ #define _CONFIGURATION_CORE_H_ #define KNOWN_MECH #define CUSTOM_MACHINE_NAME "MicroCOREXY 4.3 E3d" #define CORE_FACTOR 1 #define ENDSTOPPULLUP_XMIN true #define ENDSTOPPULLUP_YMIN true #define ENDSTOPPULLUP_ZMIN true #define ENDSTOPPULLUP_XMAX true #define ENDSTOPPULLUP_YMAX true #define ENDSTOPPULLUP_ZMAX true #define ENDSTOPPULLUP_Z2MIN true #define ENDSTOPPULLUP_Z2MAX true #define ENDSTOPPULLUP_ZPROBE true #define X_MIN_ENDSTOP_LOGIC false #define Y_MIN_ENDSTOP_LOGIC false #define Z_MIN_ENDSTOP_LOGIC false #define X_MAX_ENDSTOP_LOGIC false #define Y_MAX_ENDSTOP_LOGIC false #define Z_MAX_ENDSTOP_LOGIC true #define Z2_MIN_ENDSTOP_LOGIC false #define Z2_MAX_ENDSTOP_LOGIC false #define Z_PROBE_ENDSTOP_LOGIC false //#define ENDSTOP_INTERRUPTS_FEATURE #define Z_PROBE_SERVO_NR -1 #define Z_SERVO_ANGLES {90,0} //#define PROBE_MANUALLY //#define Z_PROBE_FIX_MOUNTED #define BLTOUCH //#define BLTOUCH_DELAY 375 // (ms) Enable and increase if needed //#define Z_PROBE_SLED #define SLED_DOCKING_OFFSET 5 #define X_PROBE_OFFSET_FROM_NOZZLE 73 #define Y_PROBE_OFFSET_FROM_NOZZLE 1 #define Z_PROBE_OFFSET_FROM_NOZZLE -0.9 #define XY_PROBE_SPEED 8000 #define Z_PROBE_SPEED_FAST 200 #define Z_PROBE_SPEED_SLOW 100 #define Z_PROBE_REPETITIONS 1 //#define Z_MIN_PROBE_REPEATABILITY_TEST #define Z_PROBE_DEPLOY_HEIGHT 1 #define Z_PROBE_BETWEEN_HEIGHT 2 #define Z_PROBE_AFTER_PROBING 0 // Z position after probing is done #define Z_PROBE_OFFSET_RANGE_MIN -50 #define Z_PROBE_OFFSET_RANGE_MAX 50 //#define PROBING_HEATERS_OFF // Turn heaters off when probing //#define PROBING_FANS_OFF // Turn fans off when probing //#define LCD_BED_LEVELING #define LCD_Z_STEP 0.025 #define LCD_PROBE_Z_RANGE 4 // Z Range centered on Z MIN POS for LCD Z adjustment //#define LEVEL_BED_CORNERS #define LEVEL_CORNERS_INSET 30 // (mm) An inset for corner leveling //#define LEVEL_CENTER_TOO // Move to the center after the last corner #define X_HOME_DIR -1 #define Y_HOME_DIR -1 #define Z_HOME_DIR -1 #define MIN_Z_HEIGHT_FOR_HOMING 0 #define X_ENABLE_ON 0 #define Y_ENABLE_ON 0 #define Z_ENABLE_ON 0 #define E_ENABLE_ON 0 #define INVERT_X_STEP_PIN false #define INVERT_Y_STEP_PIN false #define INVERT_Z_STEP_PIN false #define INVERT_E_STEP_PIN false #define INVERT_X_DIR true #define INVERT_Y_DIR true #define INVERT_Z_DIR true #define INVERT_E0_DIR true #define INVERT_E1_DIR true #define INVERT_E2_DIR false #define INVERT_E3_DIR false #define INVERT_E4_DIR false #define INVERT_E5_DIR false #define DISABLE_X false #define DISABLE_Y false #define DISABLE_Z false #define DISABLE_E false //#define DISABLE_INACTIVE_EXTRUDER #define X_MAX_POS 310 #define X_MIN_POS 0 #define Y_MAX_POS 310 #define Y_MIN_POS 0 #define Z_MAX_POS 290 #define Z_MIN_POS 0 #define E_MIN_POS 0 #define AXIS_RELATIVE_MODES {false, false, false, false} //#define Z_SAFE_HOMING #define Z_SAFE_HOMING_X_POINT 130 #define Z_SAFE_HOMING_Y_POINT 70 #define MESH_BED_LEVELING //#define AUTO_BED_LEVELING_UBL //#define AUTO_BED_LEVELING_LINEAR //#define AUTO_BED_LEVELING_BILINEAR //#define AUTO_BED_LEVELING_3POINT //#define DEBUG_LEVELING_FEATURE //#define MESH_EDIT_GFX_OVERLAY #define MESH_INSET 50 //#define G26_MESH_VALIDATION #define MESH_TEST_NOZZLE_SIZE 0.4 // (mm) Diameter of primary nozzle. #define MESH_TEST_LAYER_HEIGHT 0.2 // (mm) Default layer height for the G26 Mesh Validation Tool. #define MESH_TEST_HOTEND_TEMP 200.0 // (c) Default nozzle temperature for the G26 Mesh Validation Tool. #define MESH_TEST_BED_TEMP 60.0 // (c) Default bed temperature for the G26 Mesh Validation Tool. #define MESH_MIN_X (X_MIN_POS + (MESH_INSET)) #define MESH_MAX_X (X_MAX_POS - (MESH_INSET)) #define MESH_MIN_Y (Y_MIN_POS + (MESH_INSET)) #define MESH_MAX_Y (Y_MAX_POS - (MESH_INSET)) //#define MESH_G28_REST_ORIGIN #define UBL_MESH_MIN_X (X_MIN_POS + (MESH_INSET)) #define UBL_MESH_MAX_X (X_MAX_POS - (MESH_INSET)) #define UBL_MESH_MIN_Y (Y_MIN_POS + (MESH_INSET)) #define UBL_MESH_MAX_Y (Y_MAX_POS - (MESH_INSET)) #define UBL_MESH_EDIT_MOVES_Z #define UBL_SAVE_ACTIVE_ON_M500 //#define UBL_Z_RAISE_WHEN_OFF_MESH 2.5 #define GRID_MAX_POINTS_X 2 #define GRID_MAX_POINTS_Y 2 #define LEFT_PROBE_BED_POSITION 20 #define RIGHT_PROBE_BED_POSITION 180 #define FRONT_PROBE_BED_POSITION 20 #define BACK_PROBE_BED_POSITION 180 #define MIN_PROBE_EDGE 10 //#define PROBE_Y_FIRST //#define ABL_BILINEAR_SUBDIVISION #define BILINEAR_SUBDIVISIONS 3 #define PROBE_PT_1_X 15 #define PROBE_PT_1_Y 180 #define PROBE_PT_2_X 15 #define PROBE_PT_2_Y 15 #define PROBE_PT_3_X 180 #define PROBE_PT_3_Y 15 //#define Z_PROBE_END_SCRIPT "G1 Z10 F8000\nG1 X10 Y10\nG1 Z0.5" #define ENABLE_LEVELING_FADE_HEIGHT //#define BED_CENTER_AT_0_0 //#define MANUAL_X_HOME_POS 0 //#define MANUAL_Y_HOME_POS 0 //#define MANUAL_Z_HOME_POS 0 #define DEFAULT_AXIS_STEPS_PER_UNIT {400,400,3200,1638,1638,625,625,625,625} #define DEFAULT_MAX_FEEDRATE {200,200,2,100,100,100,100,100,100} #define MANUAL_FEEDRATE {100*60,100*60,2*60,10*60} #define DEFAULT_MINIMUMFEEDRATE 0.0 #define DEFAULT_MINTRAVELFEEDRATE 0.0 #define MINIMUM_PLANNER_SPEED 0.05 // (mm/sec) #define DEFAULT_MAX_ACCELERATION {3000,3000,20,2000,2000,3000,3000,3000,3000} #define DEFAULT_RETRACT_ACCELERATION {8000,8000,10000,10000,10000,10000} #define DEFAULT_ACCELERATION 1000 #define DEFAULT_TRAVEL_ACCELERATION 3000 #define DEFAULT_XJERK 10 #define DEFAULT_YJERK 10 #define DEFAULT_ZJERK 0.4 #define DEFAULT_EJERK {5,5,5,5,5,5} #define HOMING_FEEDRATE_X (50*60) #define HOMING_FEEDRATE_Y (50*60) #define HOMING_FEEDRATE_Z (2*60) #define X_HOME_BUMP_MM 5 #define Y_HOME_BUMP_MM 5 #define Z_HOME_BUMP_MM 2 #define HOMING_BUMP_DIVISOR {5,5,2} #define HOTEND_OFFSET_X {0,28.4,0,0} #define HOTEND_OFFSET_Y {0,-2.23,0,0} #define HOTEND_OFFSET_Z {0,0,0,0} /************************* * Configuration_Feature * *************************/ #define X_DRIVER_TYPE DRV8825 #define Y_DRIVER_TYPE DRV8825 #define Z_DRIVER_TYPE DRV8825 #define X2_DRIVER_TYPE A4988 #define Y2_DRIVER_TYPE A4988 #define Z2_DRIVER_TYPE A4988 #define E0_DRIVER_TYPE DRV8825 #define E1_DRIVER_TYPE DRV8825 #define E2_DRIVER_TYPE A4988 #define E3_DRIVER_TYPE A4988 #define E4_DRIVER_TYPE A4988 #define E5_DRIVER_TYPE A4988 #define FAN_PWM_SPEED 0 //#define FAN_KICKSTART_TIME 0 #define FAN_MIN_PWM 0 //#define INVERTED_FAN_PINS #define AUTO_FAN {-1,0,-1,-1,-1,-1} #define HOTEND_AUTO_FAN_TEMPERATURE 50 #define HOTEND_AUTO_FAN_SPEED 255 #define HOTEND_AUTO_FAN_MIN_SPEED 0 #define CONTROLLERFAN_SECS 60 // How many seconds, after all motors were disabled, the fan should run #define CONTROLLERFAN_SPEED 255 // 255 = full speed #define CONTROLLERFAN_MIN_SPEED 0 //#define VOLUMETRIC_EXTRUSION //#define VOLUMETRIC_DEFAULT_ON #define DEFAULT_NOMINAL_FILAMENT_DIA 1.75 //#define SINGLENOZZLE //#define BARICUDA //#define EXT_SOLENOID //#define COLOR_MIXING_EXTRUDER #define MIXING_STEPPERS 2 #define MIXING_VIRTUAL_TOOLS 16 //#define MKR4 //#define INVERTED_RELE_PINS //#define MKR6 //#define INVERTED_RELE_PINS //#define MKR12 //#define INVERTED_RELE_PINS //#define MKSE6 #define MKSE6_SERVO_INDEX 0 #define MKSE6_SERVOPOS_E0 -60 #define MKSE6_SERVOPOS_E1 -30 #define MKSE6_SERVOPOS_E2 0 #define MKSE6_SERVOPOS_E3 30 #define MKSE6_SERVOPOS_E4 60 #define MKSE6_SERVOPOS_E5 90 #define MKSE6_SERVO_DELAY 1000 //#define DONDOLO_SINGLE_MOTOR //#define DONDOLO_DUAL_MOTOR #define DONDOLO_SERVO_INDEX 0 #define DONDOLO_SERVOPOS_E0 120 #define DONDOLO_SERVOPOS_E1 10 #define DONDOLO_SERVO_DELAY 1000 //#define IDLE_OOZING_PREVENT #define IDLE_OOZING_MINTEMP 190 #define IDLE_OOZING_FEEDRATE 50 //default feedrate for retracting (mm/s) #define IDLE_OOZING_SECONDS 5 #define IDLE_OOZING_LENGTH 15 //default retract length (positive mm) #define IDLE_OOZING_RECOVER_LENGTH 0 //default additional recover length (mm, added to retract length when recovering) #define IDLE_OOZING_RECOVER_FEEDRATE 50 //default feedrate for recovering from retraction (mm/s) //#define EXTRUDER_RUNOUT_PREVENT #define EXTRUDER_RUNOUT_MINTEMP 190 #define EXTRUDER_RUNOUT_SECONDS 30 #define EXTRUDER_RUNOUT_SPEED 1500 // mm/m #define EXTRUDER_RUNOUT_EXTRUDE 5 // mm //#define LIN_ADVANCE #define LIN_ADVANCE_K 0.22 //#define LA_DEBUG //#define WORKSPACE_OFFSETS #define DEFAULT_STEPPER_DEACTIVE_TIME 120 #undef DISABLE_INACTIVE_X #undef DISABLE_INACTIVE_Y #undef DISABLE_INACTIVE_Z #undef DISABLE_INACTIVE_E #define MIN_SOFTWARE_ENDSTOPS #define MAX_SOFTWARE_ENDSTOPS #define ENDSTOPS_ONLY_FOR_HOMING //#define ENABLED_ALL_SIX_ENDSTOP //#define ABORT_ON_ENDSTOP_HIT #define ABORT_ON_ENDSTOP_HIT_DEFAULT true //#define G38_PROBE_TARGET #define G38_MINIMUM_MOVE 0.0275 #define ENABLE_SERVOS #define NUM_SERVOS 0 //#define DEACTIVATE_SERVOS_AFTER_MOVE #define SERVO_DEACTIVATION_DELAY 300 //#define Z_LATE_ENABLE #define SLOWDOWN //#define QUICK_HOME //#define HOME_Y_BEFORE_X //#define FORCE_HOME_XY_BEFORE_Z //#define BABYSTEPPING //#define BABYSTEP_XY #define BABYSTEP_INVERT_Z false #define BABYSTEP_MULTIPLICATOR 1 //#define BABYSTEP_ZPROBE_OFFSET //#define DOUBLECLICK_FOR_Z_BABYSTEPPING #define DOUBLECLICK_MAX_INTERVAL 1250 //#define BABYSTEP_ZPROBE_GFX_OVERLAY //#define BABYSTEP_ZPROBE_GFX_REVERSE //#define FWRETRACT #define MIN_AUTORETRACT 0.1 // When auto-retract is on, convert E moves of this length and over #define MAX_AUTORETRACT 10.0 // Upper limit for auto-retract conversion #define RETRACT_LENGTH 3 // Default retract length (positive mm) #define RETRACT_LENGTH_SWAP 13 // Default swap retract length (positive mm), for extruder change #define RETRACT_FEEDRATE 45 // Default feedrate for retracting (mm/s) #define RETRACT_ZLIFT 0 // Default retract Z-lift #define RETRACT_RECOVER_LENGTH 0 // Default additional recover length (mm, added to retract length when recovering) #define RETRACT_RECOVER_LENGTH_SWAP 0 // Default additional swap recover length (mm, added to retract length when recovering from extruder change) #define RETRACT_RECOVER_FEEDRATE 8 // Default feedrate for recovering from retraction (mm/s) #define RETRACT_RECOVER_FEEDRATE_SWAP 8 // Default feedrate for recovering from swap retraction (mm/s) //#define DUAL_X_CARRIAGE #define X2_MIN_POS 80 // set minimum to ensure second x-carriage doesn't hit the parked first X-carriage #define X2_MAX_POS 353 // set maximum to the distance between toolheads when both heads are homed #define X2_HOME_DIR 1 // the second X-carriage always homes to the maximum endstop position #define X2_HOME_POS X2_MAX_POS // default home position is the maximum carriage position #define DEFAULT_DUAL_X_CARRIAGE_MODE DXC_FULL_CONTROL_MODE #define TOOLCHANGE_PARK_ZLIFT 0.2 // the distance to raise Z axis when parking an extruder #define TOOLCHANGE_UNPARK_ZLIFT 1 // the distance to raise Z axis when unparking an extruder #define DEFAULT_DUPLICATION_X_OFFSET 100 //#define X_TWO_STEPPER_DRIVERS #define INVERT_X2_VS_X_DIR false //#define X_TWO_ENDSTOPS //#define Y_TWO_STEPPER_DRIVERS #define INVERT_Y2_VS_Y_DIR false //#define Y_TWO_ENDSTOPS //#define Z_TWO_STEPPER_DRIVERS #define INVERT_Z2_VS_Z_DIR false //#define Z_TWO_ENDSTOPS //#define XY_FREQUENCY_LIMIT 15 //#define SF_ARC_FIX //#define EXTRUDER_ENCODER_CONTROL #define ENC_ERROR_STEPS 500 #define ENC_MIN_STEPS 10 //#define INVERTED_ENCODER_PINS //#define FILAMENT_SENSOR #define FILAMENT_SENSOR_EXTRUDER_NUM 0 #define MEASUREMENT_DELAY_CM 14 // (cm) The distance from the filament sensor to the melting chamber #define FILWIDTH_ERROR_MARGIN 1.0 // (mm) If a measurement differs too much from nominal width ignore it #define MAX_MEASUREMENT_DELAY 20 // (bytes) Buffer size for stored measurements (1 byte per cm). Must be larger than MEASUREMENT_DELAY_CM. #define DEFAULT_MEASURED_FILAMENT_DIA DEFAULT_NOMINAL_FILAMENT_DIA //set measured to nominal initially //#define FILAMENT_LCD_DISPLAY //#define FILAMENT_RUNOUT_SENSOR //#define FILAMENT_RUNOUT_DAV_SYSTEM #define FIL_RUNOUT_LOGIC false #define PULLUP_FIL_RUNOUT true #define FILAMENT_RUNOUT_DOUBLE_CHECK 0 #define FILAMENT_RUNOUT_SCRIPT "M600" //#define POWER_CONSUMPTION #define POWER_VOLTAGE 12.00 //(V) The power supply OUT voltage #define POWER_SENSITIVITY 0.066 //(V/A) How much increase V for 1A of increase #define POWER_OFFSET 0.005 //(A) Help to get 0A when no load is connected. #define POWER_ZERO 2.500 //(V) The /\V coming out from the sensor when no current flow. #define POWER_ERROR 0.0 //(%) Ammortize measure error. #define POWER_EFFICIENCY 100.0 //(%) The power efficency of the power supply //#define POWER_CONSUMPTION_LCD_DISPLAY //#define FLOWMETER_SENSOR #define FLOWMETER_MAXFLOW 6.0 // Liters per minute max #define FLOWMETER_MAXFREQ 55 // frequency of pulses at max flow //#define MINFLOW_PROTECTION 4 //#define DOOR_OPEN #define DOOR_OPEN_LOGIC false #define PULLUP_DOOR_OPEN true //#define POWER_CHECK #define POWER_CHECK_LOGIC false #define PULLUP_POWER_CHECK true #define EEPROM_SETTINGS #define EEPROM_CHITCHAT // Uncomment this to enable EEPROM Serial responses. //#define EEPROM_SD //#define EEPROM_FLASH //#define DISABLE_M503 #define SDSUPPORT //#define SDSLOW // Use slower SD transfer mode (not normally needed - uncomment if you're getting volume init error) //#define SDEXTRASLOW // Use even slower SD transfer mode (not normally needed - uncomment if you're getting volume init error) //#define SD_CHECK_AND_RETRY // Use CRC checks and retries on the SD communication //#define SD_EXTENDED_DIR // Show extended directory including file length. Don't use this with Pronterface //#define SD_DISABLED_DETECT //#define SD_DETECT_INVERTED #define SD_FINISHED_STEPPERRELEASE true // if sd support and the file is finished: disable steppers? #define SD_FINISHED_RELEASECOMMAND "M84 X Y Z E" // You might want to keep the z enabled so your bed stays in place. //#define MENU_ADDAUTOSTART //#define SCROLL_LONG_FILENAMES //#define SDCARD_SORT_ALPHA #define SDSORT_LIMIT 40 // Maximum number of sorted items (10-256). Costs 27 bytes each. #define FOLDER_SORTING -1 // -1=above 0=none 1=below #define SDSORT_GCODE false // Allow turning sorting on/off with LCD and M36 g-code. #define SDSORT_USES_RAM false // Pre-allocate a static array for faster pre-sorting. #define SDSORT_USES_STACK false // Prefer the stack for pre-sorting to give back some SRAM. (Negated by next 2 options.) #define SDSORT_CACHE_NAMES false // Keep sorted items in RAM longer for speedy performance. Most expensive option. #define SDSORT_DYNAMIC_RAM false // Use dynamic allocation (within SD menus). Least expensive option. Set SDSORT_LIMIT before use! #define SDSORT_CACHE_VFATS 2 // Maximum number of 13-byte VFAT entries to use for sorting. //#define SD_RESTART_FILE // Uncomment to enable #define SD_RESTART_FILE_SAVE_TIME 1 //#define SD_SETTINGS // Uncomment to enable #define SD_CFG_SECONDS 300 #define LCD_LANGUAGE it #define DISPLAY_CHARSET_HD44780 JAPANESE //#define REPRAP_DISCOUNT_SMART_CONTROLLER //#define ULTIMAKERCONTROLLER //#define ULTIPANEL //#define PANEL_ONE //#define G3D_PANEL //#define RIGIDBOT_PANEL //#define MAKEBOARD_MINI_2_LINE_DISPLAY_1602 //#define ZONESTAR_LCD // Requires ADC_KEYPAD_PIN to be assigned to an analog pin. //#define ULTRA_LCD //#define RA_CONTROL_PANEL //#define LCD_SAINSMART_I2C_1602 //#define LCD_SAINSMART_I2C_2004 //#define LCM1602 //#define LCD_I2C_PANELOLU2 //#define LCD_I2C_VIKI //#define RADDS_DISPLAY //#define SAV_3DLCD #define REPRAP_DISCOUNT_FULL_GRAPHIC_SMART_CONTROLLER //#define REPRAPWORLD_GRAPHICAL_LCD //#define VIKI2 //#define miniVIKI //#define MINIPANEL //#define MAKRPANEL //#define ELB_FULL_GRAPHIC_CONTROLLER //#define BQ_LCD_SMART_CONTROLLER //#define WANHAO_D6_OLED //#define CARTESIO_UI //#define LCD_FOR_MELZI //#define U8GLIB_SSD1306 //#define SAV_3DGLCD //#define U8GLIB_SSD1306 //#define U8GLIB_SH1106 //#define ULTI_CONTROLLER //#define OLED_PANEL_TINYBOY2 //#define MKS_MINI_12864 //#define CR10_STOCKDISPLAY //#define ANET_FULL_GRAPHICS_LCD // Anet 128x64 full graphics lcd with rotary encoder as used on Anet A6 //#define MKS_12864OLED // Uses the SH1106 controller (default) //#define MKS_12864OLED_SSD1306 // Uses the SSD1306 controller //#define AZSMZ_12864 //#define SILVER_GATE_GLCD_CONTROLLER //#define NEXTION #define NEXTION_SERIAL 1 //#define NEXTION_GFX #define NEXTION_FIRMWARE_FILE "mk4duo.tft" #define SHOW_BOOTSCREEN #define STRING_SPLASH_LINE1 "v" SHORT_BUILD_VERSION // will be shown during bootup in line 1 #define STRING_SPLASH_LINE2 STRING_DISTRIBUTION_DATE // will be shown during bootup in line 2 #define BOOTSCREEN_TIMEOUT 2500 //#define SHOW_CUSTOM_BOOTSCREEN #define XYZ_HOLLOW_FRAME #define MENU_HOLLOW_FRAME //#define USE_BIG_EDIT_FONT //#define USE_SMALL_INFOFONT //#define DOGM_SPI_DELAY_US 5 //#define OVERLAY_GFX_REVERSE //#define NO_LCD_MENUS //#define SLIM_LCD_MENUS #define ENCODER_PULSES_PER_STEP 5 #define ENCODER_STEPS_PER_MENU_ITEM 1 //#define LCD_SCREEN_ROT_90 // Rotate screen orientation for graphics display by 90 degree clockwise //#define LCD_SCREEN_ROT_180 // Rotate screen orientation for graphics display by 180 degree clockwise //#define LCD_SCREEN_ROT_270 // Rotate screen orientation for graphics display by 270 degree clockwise //#define INVERT_CLICK_BUTTON // Option for invert encoder button logic //#define INVERT_BACK_BUTTON // Option for invert back button logic if avaible //#define REVERSE_ENCODER_DIRECTION //#define REVERSE_MENU_DIRECTION #define ENCODER_RATE_MULTIPLIER // If defined, certain menu edit operations automatically multiply the steps when the encoder is moved quickly #define ENCODER_10X_STEPS_PER_SEC 75 // If the encoder steps per sec exceeds this value, multiply steps moved x10 to quickly advance the value #define ENCODER_100X_STEPS_PER_SEC 160 // If the encoder steps per sec exceeds this value, multiply steps moved x100 to really quickly advance the value #define ULTIPANEL_FEEDMULTIPLY //#define SPEAKER //#define LCD_FEEDBACK_FREQUENCY_DURATION_MS 2 //#define LCD_FEEDBACK_FREQUENCY_HZ 5000 //#define UI_VOLTAGE_LEVEL 0 // 3.3 V #define UI_VOLTAGE_LEVEL 1 // 5 V #define LCD_INFO_MENU //#define STATUS_MESSAGE_SCROLLING //#define LCD_DECIMAL_SMALL_XY //#define LCD_TIMEOUT_TO_STATUS 15000 //#define LED_CONTROL_MENU //#define LED_COLOR_PRESETS // Enable the Preset Color menu option //#define LED_USER_PRESET_STARTUP // Have the printer display the user preset color on startup #define LED_USER_PRESET_RED 255 // User defined RED value #define LED_USER_PRESET_GREEN 255 // User defined GREEN value #define LED_USER_PRESET_BLUE 255 // User defined BLUE value #define LED_USER_PRESET_WHITE 255 // User defined WHITE value #define LED_USER_PRESET_BRIGHTNESS 255 // User defined intensity //#define LCD_PROGRESS_BAR #define PROGRESS_BAR_BAR_TIME 5000 #define PROGRESS_BAR_MSG_TIME 1500 #define PROGRESS_MSG_EXPIRE 0 //#define PROGRESS_MSG_ONCE //#define LCD_PROGRESS_BAR_TEST //#define PHOTOGRAPH //#define CHDK #define CHDK_DELAY 50 //How long in ms the pin should stay HIGH before going LOW again //#define RFID_MODULE #define RFID_SERIAL 1 //#define BLINKM //#define RGB_LED //#define RGBW_LED //#define PCA9632 //#define NEOPIXEL_LED #define NEOPIXEL_TYPE NEO_GRB #define NEOPIXEL_PIXELS 16 #define NEOPIXEL_IS_SEQUENTIAL #define NEOPIXEL_BRIGHTNESS 127 //#define NEOPIXEL_STARTUP_TEST //#define PRINTER_EVENT_LEDS //#define LASER //#define CNCROUTER //#define CASE_LIGHT #define INVERT_CASE_LIGHT false #define CASE_LIGHT_DEFAULT_ON false #define CASE_LIGHT_DEFAULT_BRIGHTNESS 255 //#define CASE_LIGHT_USE_NEOPIXEL #define CASE_LIGHT_NEOPIXEL_COLOR { 255, 255, 255, 255 } //#define DISABLE_DOUBLE_QUAD_STEPPING //#define JUNCTION_DEVIATION #define JUNCTION_DEVIATION_MM 0.02 #define BEZIER_JERK_CONTROL #define MINIMUM_STEPPER_PULSE 0 #define MAXIMUM_STEPPER_RATE 500000 #define DIRECTION_STEPPER_DELAY 0 #define ADAPTIVE_STEP_SMOOTHING #define X_MICROSTEPS 16 #define X2_MICROSTEPS 16 #define Y_MICROSTEPS 16 #define Y2_MICROSTEPS 16 #define Z_MICROSTEPS 32 #define Z2_MICROSTEPS 16 #define E0_MICROSTEPS 16 #define E1_MICROSTEPS 16 #define E2_MICROSTEPS 16 #define E3_MICROSTEPS 16 #define E4_MICROSTEPS 16 #define E5_MICROSTEPS 16 #define X_CURRENT 1000 #define X2_CURRENT 800 #define Y_CURRENT 1000 #define Y2_CURRENT 800 #define Z_CURRENT 1000 #define Z2_CURRENT 800 #define E0_CURRENT 1000 #define E1_CURRENT 1000 #define E2_CURRENT 1000 #define E3_CURRENT 1000 #define E4_CURRENT 1000 #define E5_CURRENT 1000 #define DIGIPOT_MOTOR_CURRENT {135, 135, 135, 135, 135} #define PWM_MOTOR_CURRENT {1200, 1000, 1000} //#define DIGIPOT_I2C #define DIGIPOT_I2C_NUM_CHANNELS 8 #define DIGIPOT_I2C_MOTOR_CURRENTS {1.0, 1.0, 1.0, 1.0, 1.0, 1.0, 1.0, 1.0} #define BLOCK_BUFFER_SIZE 16 #define MAX_CMD_SIZE 96 #define BUFSIZE 4 #define TX_BUFFER_SIZE 0 #define RX_BUFFER_SIZE 128 //#define SERIAL_XON_XOFF //#define SERIAL_STATS_MAX_RX_QUEUED //#define SERIAL_STATS_DROPPED_RX #define NUM_POSITON_SLOTS 2 #define DEFAULT_MINSEGMENTTIME 20000 #define ARC_SUPPORT #define MM_PER_ARC_SEGMENT 1 // Length of each arc segment #define N_ARC_CORRECTION 25 // Number of intertpolated segments between corrections //#define ARC_P_CIRCLES // Enable the 'P' parameter to specify complete circles //#define CNC_WORKSPACE_PLANES // Allow G2/G3 to operate in XY, ZX, or YZ planes #define MIN_STEPS_PER_SEGMENT 6 //#define M100_FREE_MEMORY_WATCHER #define M100_FREE_MEMORY_DUMPER #define M100_FREE_MEMORY_CORRUPTOR //#define NOZZLE_CLEAN_FEATURE #define NOZZLE_CLEAN_STROKES 12 #define NOZZLE_CLEAN_TRIANGLES 3 #define NOZZLE_CLEAN_START_POINT {30,30,1} #define NOZZLE_CLEAN_END_POINT {100,60,1} #define NOZZLE_CLEAN_CIRCLE_RADIUS 6.5 #define NOZZLE_CLEAN_CIRCLE_FN 10 #define NOZZLE_CLEAN_CIRCLE_MIDDLE NOZZLE_CLEAN_START_POINT #define NOZZLE_CLEAN_GOBACK //#define NOZZLE_PARK_FEATURE #define NOZZLE_PARK_POINT {10,10,20} #define NOZZLE_PARK_XY_FEEDRATE 100 #define NOZZLE_PARK_Z_FEEDRATE 5 //#define ADVANCED_PAUSE_FEATURE #define PAUSE_PARK_RETRACT_FEEDRATE 50 #define PAUSE_PARK_RETRACT_LENGTH 2 #define PAUSE_PARK_UNLOAD_FEEDRATE 100 #define PAUSE_PARK_UNLOAD_LENGTH 100 #define PAUSE_PARK_SLOW_LOAD_FEEDRATE 6 #define PAUSE_PARK_SLOW_LOAD_LENGTH 5 #define PAUSE_PARK_FAST_LOAD_FEEDRATE 50 #define PAUSE_PARK_FAST_LOAD_LENGTH 100 #define PAUSE_PARK_EXTRUDE_FEEDRATE 5 #define PAUSE_PARK_EXTRUDE_LENGTH 50 #define FILAMENT_UNLOAD_RETRACT_LENGTH 10 #define FILAMENT_UNLOAD_DELAY 5000 #define FILAMENT_UNLOAD_PURGE_LENGTH 8 #define PAUSE_PARK_NOZZLE_TIMEOUT 45 #define PAUSE_PARK_PRINTER_OFF 5 #define PAUSE_PARK_NUMBER_OF_ALERT_BEEPS 5 #define PAUSE_PARK_NO_STEPPER_TIMEOUT // Enable for XYZ steppers to stay powered on during filament change. //#define PARK_HEAD_ON_PAUSE // Park the nozzle during pause and filament change. //#define HOME_BEFORE_FILAMENT_CHANGE // Ensure homing has been completed prior to parking for filament change //#define FILAMENT_LOAD_UNLOAD_GCODES // Add M701/M702 Load/Unload G-codes, plus Load/Unload in the LCD Prepare menu. //#define FILAMENT_UNLOAD_ALL_EXTRUDERS // Allow M702 to unload all extruders above a minimum target temp (as set by M302) //#define INCH_MODE_SUPPORT //#define JSON_OUTPUT //#define SCAD_MESH_OUTPUT //#define PINS_DEBUGGING //#define EXTENDED_CAPABILITIES_REPORT //#define USE_WATCHDOG //#define WATCHDOG_RESET_MANUAL //#define START_GCODE #define START_PRINTING_SCRIPT "G28\nG1 Z10 F8000" //#define STOP_GCODE #define STOP_PRINTING_SCRIPT "G28\nM107\nM104 T0 S0\nM140 S0\nM84\nM81" #define PROPORTIONAL_FONT_RATIO 1 //#define CUSTOM_USER_MENUS #define USER_SCRIPT_DONE "M117 User Script Done" #define USER_DESC_1 "Home & ABL" #define USER_GCODE_1 "G28\nG29" #define USER_DESC_2 "Preheat for PLA" #define USER_GCODE_2 "M140 S" STRINGIFY(PREHEAT_1_TEMP_BED) "\nM104 S" STRINGIFY(PREHEAT_1_TEMP_HOTEND) #define USER_DESC_3 "Preheat for ABS" #define USER_GCODE_3 "M140 S" STRINGIFY(PREHEAT_2_TEMP_BED) "\nM104 S" STRINGIFY(PREHEAT_2_TEMP_HOTEND) #define USER_DESC_4 "Heat Bed/Home/Level" #define USER_GCODE_4 "M140 S" STRINGIFY(PREHEAT_2_TEMP_BED) "\nG28\nG29" #define USER_DESC_5 "Home & Info" #define USER_GCODE_5 "G28\nM503" /******************************** * Configuration_Motor_Driver.h * ********************************/ #define R_SENSE 0.11 // R_sense resistor for SilentStepStick2130 #define HOLD_MULTIPLIER 0.5 // Scales down the holding current from run current #define INTERPOLATE true // Interpolate X/Y/Z_MICROSTEPS to 256 #define X_SENSE_RESISTOR 91 #define X2_SENSE_RESISTOR 91 #define Y_SENSE_RESISTOR 91 #define Y2_SENSE_RESISTOR 91 #define Z_SENSE_RESISTOR 91 #define Z2_SENSE_RESISTOR 91 #define E0_SENSE_RESISTOR 91 #define E1_SENSE_RESISTOR 91 #define E2_SENSE_RESISTOR 91 #define E3_SENSE_RESISTOR 91 #define E4_SENSE_RESISTOR 91 #define E5_SENSE_RESISTOR 91 //#define SOFT_SPI_TMC2130 //#define SENSORLESS_HOMING #define X_HOMING_SENSITIVITY 8 #define Y_HOMING_SENSITIVITY 8 #define Z_HOMING_SENSITIVITY 8 //#define TMC_DEBUG //#define TMC_Z_CALIBRATION #define CALIBRATION_CURRENT 250 #define CALIBRATION_EXTRA_HEIGHT 10 #define STEALTHCHOP //#define MONITOR_DRIVER_STATUS //#define CURRENT_STEP_DOWN 50 // [mA] //#define REPORT_CURRENT_CHANGE //#define STOP_ON_ERROR //#define HYBRID_THRESHOLD #define X_HYBRID_THRESHOLD 100 #define X2_HYBRID_THRESHOLD 100 #define Y_HYBRID_THRESHOLD 100 #define Y2_HYBRID_THRESHOLD 100 #define Z_HYBRID_THRESHOLD 2 #define Z2_HYBRID_THRESHOLD 2 #define E0_HYBRID_THRESHOLD 30 #define E1_HYBRID_THRESHOLD 30 #define E2_HYBRID_THRESHOLD 30 #define E3_HYBRID_THRESHOLD 30 #define E4_HYBRID_THRESHOLD 30 #define E5_HYBRID_THRESHOLD 30 #define TMC_ADV() { } //#define X_HARDWARE_SERIAL Serial1 //#define X2_HARDWARE_SERIAL Serial1 //#define Y_HARDWARE_SERIAL Serial1 //#define Y2_HARDWARE_SERIAL Serial1 //#define Z_HARDWARE_SERIAL Serial1 //#define Z2_HARDWARE_SERIAL Serial1 //#define E0_HARDWARE_SERIAL Serial1 //#define E1_HARDWARE_SERIAL Serial1 //#define E2_HARDWARE_SERIAL Serial1 //#define E3_HARDWARE_SERIAL Serial1 //#define E4_HARDWARE_SERIAL Serial1 //#define E5_HARDWARE_SERIAL Serial1 #define X_SERIAL_TX_PIN NoPin #define X_SERIAL_RX_PIN NoPin #define X2_SERIAL_TX_PIN NoPin #define X2_SERIAL_RX_PIN NoPin #define Y_SERIAL_TX_PIN NoPin #define Y_SERIAL_RX_PIN NoPin #define Y2_SERIAL_TX_PIN NoPin #define Y2_SERIAL_RX_PIN NoPin #define Z_SERIAL_TX_PIN NoPin #define Z_SERIAL_RX_PIN NoPin #define Z2_SERIAL_TX_PIN NoPin #define Z2_SERIAL_RX_PIN NoPin #define E0_SERIAL_TX_PIN NoPin #define E0_SERIAL_RX_PIN NoPin #define E1_SERIAL_TX_PIN NoPin #define E1_SERIAL_RX_PIN NoPin #define E2_SERIAL_TX_PIN NoPin #define E2_SERIAL_RX_PIN NoPin #define E3_SERIAL_TX_PIN NoPin #define E3_SERIAL_RX_PIN NoPin #define E4_SERIAL_TX_PIN NoPin #define E4_SERIAL_RX_PIN NoPin #define E5_SERIAL_TX_PIN NoPin #define E5_SERIAL_RX_PIN NoPin #define X_K_VAL 50 // 0 - 255, Higher values, are higher power. Be careful not to go too high #define X_OVERCURRENT 2000 // maxc current in mA. If the current goes over this value, the driver will switch off #define X_STALLCURRENT 1500 // current in mA where the driver will detect a stall #define X2_K_VAL 50 #define X2_OVERCURRENT 2000 #define X2_STALLCURRENT 1500 #define Y_K_VAL 50 #define Y_OVERCURRENT 2000 #define Y_STALLCURRENT 1500 #define Y2_K_VAL 50 #define Y2_OVERCURRENT 2000 #define Y2_STALLCURRENT 1500 #define Z_K_VAL 50 #define Z_OVERCURRENT 2000 #define Z_STALLCURRENT 1500 #define Z2_K_VAL 50 #define Z2_OVERCURRENT 2000 #define Z2_STALLCURRENT 1500 #define E0_K_VAL 50 #define E0_OVERCURRENT 2000 #define E0_STALLCURRENT 1500 #define E1_K_VAL 50 #define E1_OVERCURRENT 2000 #define E1_STALLCURRENT 1500 #define E2_K_VAL 50 #define E2_OVERCURRENT 2000 #define E2_STALLCURRENT 1500 #define E3_K_VAL 50 #define E3_OVERCURRENT 2000 #define E3_STALLCURRENT 1500 #define E4_K_VAL 50 #define E4_OVERCURRENT 2000 #define E4_STALLCURRENT 1500 #define E5_K_VAL 50 #define E5_OVERCURRENT 2000 #define E5_STALLCURRENT 1500 /* Below you will find the configuration string, that created with Configurator tool online marlinkimbra.it ========== Start configuration string ========== { "printer": "custom", "processor": 0, "serial": 0, "baudrates": 115200, "customname": "none", "customconfig": "default config", "machineuuid": "00000000-0000-0000-0000-000000000000", "notimeouts": "0", "advancedok": "0", "killMethod": 1, "motherboards": "BOARD_RAMPS_13_HHB", "mechanism": 1, "power": "0", "defaultpower": "0", "delayafterpower": 5, "powertimeout": 30, "extruders": 2, "driverextruders": 2, "bed": "1", "chamber": "0", "cooler": "0", "tempunitsupport": "0", "dhtsupport": "0", "tempsensor0": "20", "tempsensor1": "1", "tempsensor2": "0", "tempsensor3": "0", "tempsensorbed": "1", "tempsensorchamber": "0", "tempsensorcooler": "0", "seriesrs": 4700, "t9name": "User sensor", "t9r25": 100000, "t9betak": 4036, "ad595offset": 0, "ad595gain": 1, "dummy998": 25, "dummy999": 25, "maxtemp0": 275, "maxtemp1": 275, "maxtemp2": 275, "maxtemp3": 275, "maxtempbed": 120, "maxtempchamber": 150, "maxtempcooler": 150, "mintemp0": 5, "mintemp1": 5, "mintemp2": 5, "mintemp3": 5, "mintempbed": 5, "mintempchamber": 5, "mintempcooler": 5, "plahotendtemp": 190, "plabedtemp": 35, "plafanspeed": 0, "abshotendtemp": 240, "absbedtemp": 100, "absfanspeed": 0, "gumhotendtemp": 230, "gumbedtemp": 60, "gumfanspeed": 0, "autotemp": "1", "autotempoldweight": 0.98, "heaterpwmspeed": 0, "pidtemp": "1", "pidmax": 255, "piddrivemin": 40, "piddrivemax": 230, "pidautotunemenu": "0", "pidextrusionrate": "0", "pidkp0": 14.67, "pidki0": 1.36, "pidkd0": 39.54, "pidkc0": 100, "pidkp1": 31.89, "pidki1": 3.38, "pidkd1": 75.23, "pidkc1": 100, "pidkp2": 41.51, "pidki2": 7.28, "pidkd2": 59.17, "pidkc2": 100, "pidkp3": 41.51, "pidki3": 7.28, "pidkd3": 59.17, "pidkc3": 100, "pidbedtemp": "0", "maxbedpower": 255, "pidbedkp": 10, "pidbedki": 1, "pidbedkd": 305, "pidchambertemp": "0", "maxchamberpower": 255, "pidchamberkp": 10, "pidchamberki": 1, "pidchamberkd": 305, "pidcoolertemp": "0", "fastpwmcooler": "0", "maxcoolerpower": 255, "pidcoolerkp": 10, "pidcoolerki": 1, "pidcoolerkd": 305, "invertedheaterpins": "0", "invertedbedpin": "0", "invertedchamberpin": "0", "invertedcoolerpin": "0", "thermalprotectionhotend": "0", "thermalprotectionperiod": 40, "thermalprotectionhysteresis": 4, "thermalprotectionbed": "0", "thermalprotectionbedperiod": 20, "thermalprotectionbedhysteresis": 2, "thermalprotectionchamber": "0", "thermalprotectionchamberperiod": 20, "thermalprotectionchamberhysteresis": 2, "thermalprotectioncooler": "0", "thermalprotectioncoolerperiod": 20, "thermalprotectioncoolerhysteresis": 2, "uiprintername": "MicroCOREXY 4.3 E3d", "Xminendstop": "0", "Xmaxendstop": "0", "Yminendstop": "0", "Ymaxendstop": "0", "Zminendstop": "0", "Zmaxendstop": "1", "X2minendstop": "0", "X2maxendstop": "0", "Y2minendstop": "0", "Y2maxendstop": "0", "Z2minendstop": "0", "Z2maxendstop": "0", "Zprobeendstop": "0", "Xhoming": 0, "Yhoming": 0, "Zhoming": 0, "Ehoming": 0, "Xinvertenable": 0, "Yinvertenable": 0, "Zinvertenable": 0, "Einvertenable": 0, "Xinvertstep": "0", "Yinvertstep": "0", "Zinvertstep": "0", "Einvertstep": "0", "Xinvertdir": "1", "Yinvertdir": "1", "Zinvertdir": "1", "E0invertdir": "1", "E1invertdir": "1", "E2invertdir": "0", "E3invertdir": "0", "E4invertdir": "0", "E5invertdir": "0", "disableX": 0, "disableY": 0, "disableZ": 0, "disableE": 0, "Xmaxpos": 310, "Xminpos": 0, "Ymaxpos": 310, "Yminpos": 0, "Zmaxpos": 290, "Zminpos": 0, "Zsafehoming": "0", "ZsafehomingX": 130, "ZsafehomingY": 70, "Zminheightbeforehoming": 0, "Zprobetype": "6", "Zprobesledoffset": 5, "Xprobeoffset": 73, "Yprobeoffset": 1, "Zprobeoffset": -0.9, "xyprobespeed": 8000, "zprobespeed": 3600, "zprobespeedfast": 200, "zprobespeedslow": 100, "zprobingrepeat": "0", "Zproberepetitions": 1, "Zraiseprobedeploystow": 1, "Zraisebetweenprobe": 2, "lcdbedlevel": "0", "lcdzstep": 0.025, "lcdprobezrange": 4, "levelingfadeheight": "1", "bedlevel": 1, "meshinset": 50, "meshg28rest": "0", "maxgridpointX": 2, "maxgridpointY": 2, "leftprobe": 20, "rightprobe": 180, "backprobe": 180, "frontprobe": 20, "Xprobe1": 15, "Yprobe1": 180, "Xprobe2": 15, "Yprobe2": 15, "Xprobe3": 180, "Yprobe3": 15, "manualhomepos": "0", "bedcenter00": "0", "Xhomepos": 0, "Yhomepos": 0, "Zhomepos": 0, "Xstepspermm": 400, "Ystepspermm": 400, "Zstepspermm": 3200, "E0stepspermm": 1638, "E1stepspermm": 1638, "E2stepspermm": 625, "E3stepspermm": 625, "E4stepspermm": 625, "E5stepspermm": 625, "Xmaxspeed": 200, "Ymaxspeed": 200, "Zmaxspeed": 2, "E0maxspeed": 100, "E1maxspeed": 100, "E2maxspeed": 100, "E3maxspeed": 100, "E4maxspeed": 100, "E5maxspeed": 100, "Xmanualspeed": 100, "Ymanualspeed": 100, "Zmanualspeed": 2, "Emanualspeed": 10, "minimumspeed": 0, "minimumtravelspeed": 0, "minimumplannerspeed": 0.05, "Xmaxacceleration": 3000, "Ymaxacceleration": 3000, "Zmaxacceleration": 20, "E0maxacceleration": 2000, "E1maxacceleration": 2000, "E2maxacceleration": 3000, "E3maxacceleration": 3000, "E4maxacceleration": 3000, "E5maxacceleration": 3000, "E0retractacceleration": 8000, "E1retractacceleration": 8000, "E2retractacceleration": 10000, "E3retractacceleration": 10000, "E4retractacceleration": 10000, "E5retractacceleration": 10000, "defaultacceleration": 1000, "defaulttravelacceleration": 3000, "maxXjerk": 10, "maxYjerk": 10, "maxZjerk": 0.4, "maxE0jerk": 5, "maxE1jerk": 5, "maxE2jerk": 5, "maxE3jerk": 5, "maxE4jerk": 5, "maxE5jerk": 5, "Xhomingspeed": 50, "Yhomingspeed": 50, "Zhomingspeed": 2, "XbumpMM": 5, "YbumpMM": 5, "ZbumpMM": 2, "Xbumpdivisor": 5, "Ybumpdivisor": 5, "Zbumpdivisor": 2, "hotendoffsetXE1": 28.4, "hotendoffsetXE2": 0, "hotendoffsetXE3": 0, "hotendoffsetYE1": -2.23, "hotendoffsetYE2": 0, "hotendoffsetYE3": 0, "hotendoffsetZE1": 0, "hotendoffsetZE2": 0, "hotendoffsetZE3": 0, "hysteresis": "0", "hysteresisXmm": 0, "hysteresisYmm": 0, "hysteresisZmm": 0, "hysteresiscorrection": 1, "deltasegmentpersecond": 200, "deltadiagonalrod": 220, "deltasmoothrodoffset": 145, "deltaeffectoroffset": 20, "deltacarriageoffset": 20, "deltaprinterradius": 70, "deltaheight": 210, "towerAendstop": 0, "towerBendstop": 0, "towerCendstop": 0, "towerAangle": 0, "towerBangle": 0, "towerCangle": 0, "towerAradius": 0, "towerBradius": 0, "towerCradius": 0, "towerAdiagonalrod": 0, "towerBdiagonalrod": 0, "towerCdiagonalrod": 0, "deltaautoprecision": 0.1, "deltaautogrid": 20, "deltaXdeploystart": 0, "deltaYdeploystart": 0, "deltaZdeploystart": 30, "deltaXdeployend": 0, "deltaYdeployend": 0, "deltaZdeployend": 0, "deltaXretractstart": 0, "deltaYretractstart": 0, "deltaZretractstart": 30, "deltaXretractend": 0, "deltaYretractend": 0, "deltaZretractend": 0, "deltaautocalibration": "0", "deltahomesafezone": "1", "deltahomeonpower": "0", "disableddoublequadstepping": "0", "junctiondeviation": "0", "junctiondeviationfactor": 0.02, "bezierjerk": "1", "stepperpulse": 0, "stepperrate": 500000, "directiondelay": 0, "stepsmoothing": "1", "Xtwostepper": "0", "X2vsXdir": "0", "Xtwoendstop": "0", "Ytwostepper": "0", "Y2vsYdir": "0", "Ytwoendstop": "0", "Ztwostepper": "0", "Z2vsZdir": "0", "Ztwoendstop": "0", "extencoder": "0", "extencodererrorstep": 500, "extencoderminstep": 10, "Xmicrostep": 16, "Ymicrostep": 16, "Zmicrostep": 32, "X2microstep": 16, "Y2microstep": 16, "Z2microstep": 16, "E0microstep": 16, "E1microstep": 16, "E2microstep": 16, "E3microstep": 16, "E4microstep": 16, "E5microstep": 16, "Xcurrent": 1000, "Ycurrent": 1000, "Zcurrent": 1000, "X2current": 800, "Y2current": 800, "Z2current": 800, "E0current": 1000, "E1current": 1000, "E2current": 1000, "E3current": 1000, "E4current": 1000, "E5current": 1000, "Xdrivertype": "DRV8825", "Ydrivertype": "DRV8825", "Zdrivertype": "DRV8825", "X2drivertype": "A4988", "Y2drivertype": "A4988", "Z2drivertype": "A4988", "E0drivertype": "DRV8825", "E1drivertype": "DRV8825", "E2drivertype": "A4988", "E3drivertype": "A4988", "E4drivertype": "A4988", "E5drivertype": "A4988", "fanpwmspeed": 0, "fankickstarttime": 0, "fanminpwm": 0, "autofan0": -1, "autofan1": 0, "autofan2": -1, "autofan3": -1, "autofan4": -1, "autofan5": -1, "Ecoolertemp": 50, "Ecoolerspeed": 255, "Ecoolerminspeed": 0, "defaultfilamentdia": 1.75, "dangerousextrude": "1", "extrudemintemp": 175, "lengthextrude": "1", "extrudemaxlenght": 400, "singlenozzle": "0", "baricuda": "0", "colormixingextruder": "0", "mixingsteppers": "2", "virtualtools": 16, "mkr4": "0", "invertrelepin": "0", "E0E1pin": 5, "E0E2pin": 5, "E1E3pin": 6, "mkr6": "0", "mkr12": "0", "EX1pin": -1, "EX2pin": -1, "dondolo": "0", "dondolodualmotor": "0", "dondoloservo": 0, "dondoloservoe0": 120, "dondoloservoe1": 10, "dondolodelay": 1000, "workspace": "0", "softwareminendstop": "1", "softwaremaxendstop": "1", "endstoponlyforhome": "1", "abortendstophit": "1", "abortendstophitinit": "1", "servos": "1", "numservos": 0, "Zservo": -1, "angleextendservosZ": 90, "angleretractservosZ": 0, "servodeactivate": "0", "servodeactivatedelay": 300, "babystepping": "0", "babysteppingXY": "0", "babysteppingZprobe": "0", "babysteppingdoubleclick": "0", "filamentsensor": "0", "filamentsensorextruder": 0, "filamentsensormaxdia": 2, "filamentsensormindia": 1.35, "filamentsensordia": 1.75, "filamentsensorlcd": "0", "filamentrunout": "0", "filamentrunoutdav": "0", "filamentrunoutpininverting": "0", "filamentrunoutpullup": "1", "filamentrunoutscript": "M600", "powerconsumption": "0", "dooropen": "0", "doorendstop": "0", "powercheck": "0", "powercheckendstop": "0", "caselight": "0", "caselightinvert": "0", "caselightdefault": "0", "caselightbrightness": 255, "eeprom": "1", "eepromsd": "0", "eepromchitchat": "1", "sdsupport": "1", "sdslow": "0", "sdextraslow": "0", "sddisableddetect": "0", "sddetectinverted": "0", "sdrestart": "0", "sdrestarttime": 1, "sdsetting": "0", "sdsettingtime": 300, "lcdlanguages": "it", "encoderpulsesstep": 5, "encoderstepmenu": 1, "invertclickbutton": "0", "invertbackbutton": "0", "invertrotaryswitch": 0, "invertmenudirection": "0", "displays": 5, "nextion_model": 8, "nextion_port": 1, "nextionGFX": "0", "lcdprogressbar": 0, "lcdprogressbarbartime": 3, "lcdprogressbarmsgtime": 1, "lcdprogressbarmsgexpire": 0, "laserbeam": "0", "lasercontrol": 1, "laserfocus": "0", "laserraster": "0", "rfidmodule": "0", "rfidserial": 1, "rgbled": "0", "rgbwled": "0", "pca9632": "0", "neopixelled": "0", "neopixeltype": "NEO_GRB", "neopixelpixels": 16, "eventled": "0", "jsonoutput": "0", "testmode": "0", "inchmodesupport": "0", "blockbuffersize": 16, "bufsize": 4, "nozzlecleanfeature": "0", "nozzlecleanstrokes": 12, "nozzlecleantriangle": 3, "nozzlecleanstart_x": 30, "nozzlecleanstart_y": 30, "nozzlecleanstart_z": 1, "nozzlecleanend_x": 100, "nozzlecleanend_y": 60, "nozzlecleanend_z": 1, "nozzlecleangoback": "1", "nozzleparkfeature": "0", "nozzleparkXpos": 10, "nozzleparkYpos": 10, "nozzleparkZpos": 20, "nozzleparkXYfr": 100, "nozzleparkZfr": 5, "filamentchangeenable": "0", "filamentchangeretract": 2, "filamentchangeretractfr": 50, "filamentchangeunload": 100, "filamentchangeunloadfr": 100, "filamentchangeslowload": 5, "filamentchangeslowloadfr": 6, "filamentchangefastload": 100, "filamentchangefastloadfr": 50, "filamentchangeextrude": 50, "filamentchangeextrudefr": 5, "filamentchangeunloadretract": 10, "filamentchangeunloadretractdelay": 5000, "filamentchangeunloadretractpurge": 8, "filamentchangenozzletimeout": 45, "filamentchangeprinteroff": 5, "filamentchangenumberbeep": 5, "filamentchangenosteppertimeout": "1", "filamentchangeparkheadonpause": "0", "filamentchangehomebefore": "0", "filamentchangegcodes": "0", "filamentchangeallextruder": "0", "Xmotor": { "name": "X motor", "step": "ORIG_X_STEP_PIN", "dir": "ORIG_X_DIR_PIN", "enable": "ORIG_X_ENABLE_PIN" }, "Ymotor": { "name": "Y motor", "step": "ORIG_Y_STEP_PIN", "dir": "ORIG_Y_DIR_PIN", "enable": "ORIG_Y_ENABLE_PIN" }, "Zmotor": { "name": "Z motor", "step": "ORIG_Z_STEP_PIN", "dir": "ORIG_Z_DIR_PIN", "enable": "ORIG_Z_ENABLE_PIN" }, "X2motor": { "name": "Extruder 1", "step": "ORIG_E1_STEP_PIN", "dir": "ORIG_E1_DIR_PIN", "enable": "ORIG_E1_ENABLE_PIN" }, "Y2motor": { "name": "Extruder 1", "step": "ORIG_E1_STEP_PIN", "dir": "ORIG_E1_DIR_PIN", "enable": "ORIG_E1_ENABLE_PIN" }, "Z2motor": { "name": "Extruder 1", "step": "ORIG_E1_STEP_PIN", "dir": "ORIG_E1_DIR_PIN", "enable": "ORIG_E1_ENABLE_PIN" }, "E0motor": { "name": "Extruder 0", "step": "ORIG_E0_STEP_PIN", "dir": "ORIG_E0_DIR_PIN", "enable": "ORIG_E0_ENABLE_PIN" }, "E1motor": { "name": "Extruder 1", "step": "ORIG_E1_STEP_PIN", "dir": "ORIG_E1_DIR_PIN", "enable": "ORIG_E1_ENABLE_PIN" }, "E2motor": { "name": "Extruder 2", "step": "ORIG_E2_STEP_PIN", "dir": "ORIG_E2_DIR_PIN", "enable": "ORIG_E2_ENABLE_PIN" }, "E3motor": { "name": "Extruder 3", "step": "ORIG_E3_STEP_PIN", "dir": "ORIG_E3_DIR_PIN", "enable": "ORIG_E3_ENABLE_PIN" }, "E4motor": { "name": "Extruder 4", "step": "ORIG_E4_STEP_PIN", "dir": "ORIG_E4_DIR_PIN", "enable": "ORIG_E4_ENABLE_PIN" }, "E5motor": { "name": "Extruder 5", "step": "ORIG_E5_STEP_PIN", "dir": "ORIG_E5_DIR_PIN", "enable": "ORIG_E5_ENABLE_PIN" }, "heater0pin": "ORIG_HEATER_0_PIN", "heater1pin": "ORIG_HEATER_1_PIN", "heater2pin": "ORIG_HEATER_2_PIN", "heater3pin": "ORIG_HEATER_3_PIN", "heaterbedpin": "ORIG_HEATER_BED_PIN", "heaterchamberpin": -1, "heatercoolerpin": "NoPin", "temp0pin": 3, "temp1pin": "ORIG_TEMP_1_PIN", "temp2pin": "ORIG_TEMP_2_PIN", "temp3pin": "ORIG_TEMP_3_PIN", "tempbedpin": "ORIG_TEMP_BED_PIN", "tempchamberpin": -1, "tempcoolerpin": -1, "Xminpin": "ORIG_X_MIN_PIN", "Xmaxpin": "ORIG_X_MAX_PIN", "Yminpin": "ORIG_Y_MIN_PIN", "Ymaxpin": "ORIG_Y_MAX_PIN", "Zminpin": "ORIG_Z_MIN_PIN", "Zmaxpin": "ORIG_Z_MIN_PIN", "X2minpin": "NoPin", "X2maxpin": "NoPin", "Y2minpin": "NoPin", "Y2maxpin": "NoPin", "Z2minpin": -1, "Z2maxpin": -1, "Zprobepin": 11, "Xcspin": "NoPin", "Ycspin": "NoPin", "Zcspin": "NoPin", "X2cspin": "NoPin", "Y2cspin": "NoPin", "Z2cspin": "NoPin", "E0cspin": "NoPin", "E1cspin": "NoPin", "E2cspin": "NoPin", "E3cspin": "NoPin", "E4cspin": "NoPin", "E5cspin": "NoPin", "fanpin": 4, "fan1pin": 5, "fan2pin": "ORIG_FAN2_PIN", "fan3pin": "ORIG_FAN3_PIN", "fan4pin": "ORIG_FAN4_PIN", "fan5pin": "ORIG_FAN5_PIN", "PSONpin": "ORIG_PS_ON_PIN", "beeperpin": "ORIG_BEEPER_PIN", "E0encoderpin": "NoPin", "E1encoderpin": "NoPin", "E2encoderpin": "NoPin", "E3encoderpin": "NoPin", "E4encoderpin": "NoPin", "E5encoderpin": "NoPin", "filamentsensorpin": -1, "flowmeterpin": -1, "filrunoutdavpin": "NoPin", "filrunoutpin": -1, "filrunoutpin1": "NoPin", "filrunoutpin2": "NoPin", "filrunoutpin3": "NoPin", "filrunoutpin4": "NoPin", "filrunoutpin5": "NoPin", "laserpwrpin": 42, "laserpwmpin": "ORIG_LASER_PWM_PIN", "laserperipheralspin": -1, "laserperipheralsstatuspin": -1, "cncrouterpin": -1, "powerconsumptionpin": -1, "doorpin": -1, "powercheckpin": -1, "caselightpin": -1, "rgbledRpin": -1, "rgbledGpin": -1, "rgbledBpin": -1, "rgbledWpin": -1, "neopixelpin": "NoPin", "dhtdatapin": "NoPin", "END_DATA": 0, "usemicrostep": "0", "Emicrostep": 16, "toshiba": "0", "filamentchangeload": 100, "filamentchangeloadfr": 100, "showadc": "0", "bangmax": 255, "Z3minendstop": "0", "Z3maxendstop": "0", "Z4minendstop": "0", "Z4maxendstop": "0", "Eminendstop": "0", "Zplusstepper": 0, "Zthreeendstop": "0", "Zfourendstop": "0", "Z3motor": { "name": "Extruder 2", "step": "ORIG_E2_STEP_PIN", "dir": "ORIG_E2_DIR_PIN", "enable": "ORIG_E2_ENABLE_PIN" }, "Z4motor": { "name": "Extruder 3", "step": "ORIG_E3_STEP_PIN", "dir": "ORIG_E3_DIR_PIN", "enable": "ORIG_E3_ENABLE_PIN" }, "Z3minpin": -1, "Z3maxpin": -1, "Z4minpin": -1, "Z4maxpin": -1, "btserial": 0, "btbaudrates": 115200, "meshlevel": "0", "abl3point": "0", "abllinear": "0", "ablbilinear": "0", "towerAposition": 0, "towerBposition": 0, "towerCposition": 0, "deltaautobed": "0", "hotendautofan": "0", "npr2": "0", "E0angle": 0, "E1angle": 45, "E2angle": 90, "E3angle": 135, "E4angle": 180, "E5angle": 225, "easyload": "1", "bowdenlenght": 250, "lcdpurgelenght": 10, "lcdretractlenght": 5, "lcdpurgefeedrate": 3, "lcdretractfeedrate": 5, "lcdloadfeedrate": 20, "lcdunloadfeedrate": 20, "filamentchangeXpos": 3, "filamentchangeYpos": 3, "filamentchangeZadd": 10, "filamentchangexyfr": 100, "filamentchangezfr": 5, "filamentchangecooldown": 175, "filamentchangeretract2": 20, "filamentchangeretract2fr": 20, "coolerpin": -1, "Eminpin": -1, "controllerfanpin": -1, "E0coolerpin": -1, "E1coolerpin": -1, "E2coolerpin": -1, "E3coolerpin": -1, "laserttlpin": 44, "meshnumxpoint": 3, "meshnumypoint": 3, "meshhomesearchz": 5, "manualbedlevel": "0", "mblzstep": 0.025, "autobed": "0", "gridmode": "1", "gridpoint": 2, "maxXYjerk": 10, "extruderautofan": "0", "Xdualstepper": "0", "Ydualstepper": "0", "Zdualstepper": "0", "Zdualendstop": "0", "gridpointX": 3, "gridpointY": 3, "deltaautocalibration7p": "0", "fastpwmfan": "0", "softpwmfan": "0", "drivesystems": 0, "lengthyextrude": "1", "Zraisebeforehoming": 10, "Zraisebeforeprobe": 10, "maxEjerk": 5, "defaultaccelleration": 2500, "defaultretractionaccelleration": 3000, "deltaXprobeoffset": 0, "deltaYprobeoffset": 0, "deltaZprobeoffset": -10, "E0retractionspeed": 150, "E1retractionspeed": 150, "E2retractionspeed": 150, "E3retractionspeed": 150, "Xinvert": 0, "Yinvert": 0, "Zinvert": 0, "E0invert": 0, "E1invert": 0, "E2invert": 0, "E3invert": 0, "filamentswitch": "0", "pausepin": 19, "Xservo": "-1", "Yservo": "-1", "angleextendservosX": 0, "angleretractservosX": 0, "angleextendservosY": 0, "angleretractservosY": 0, "uilanguages": 7, "Zprobe": "0" } ========== End configuration string ========== */