Welcome! Log In Create A New Profile

Advanced

IRFZ44N replaces IRLB8743 on Ramps?

Posted by giupviecnha 
IRFZ44N replaces IRLB8743 on Ramps?
April 06, 2019 04:46AM
Hi all.

Need to determine ( with little electronics knowledge or understanding ) if I can replace the IRLB8743 mosfet, used for the bed heater, with a IRFZ44N mosfet ?

reason : Printer runnning fine for 2 years. Marlin on Mega with Ramps.

Tonight at end of a 3 hr print I smell hot electrics.
6 layers to go so I let it finish.
Then the graphic LCD display shows 'Err: maxtemp bed' and I see the bed temp at 250C ( same as the max setting in the config file ).

I reset the Mega after the print completed and allowed it to cool.

First suspicion was a faulty wire to the bed thermistor. So powered-on and moved the bed ( Y axis on Prusa i3 style printer ).
There were no sudden changes to the thermistor reading as I would expect with a damaged wiring harness

Instead, the bed temp started climbing non-stop to over 70C before I turned off the power.

The mosfet on the Ramps board for the bed heater is very hot, so I suspect that it is faulty and is stuck in an 'always on' state.

I am unable to get a replacement IRLB8743 ( we are in Africa, and at the start of a long weekend ) but I do have a few of the IRFZ44N mosfets.

Can I use those instead ?


cong ty dich vu chăm sóc bệnh nhân gia re, giup viec nha tphcm tron goi,

Với phương châm "Trao gửi niềm tin - Giữ trọn hạnh phúc", Sao Mai tự hào là đơn vị tiên phong trong lĩnh vực cung cấp dịch vụ giúp việc nhà và chăm sóc trẻ em chuyên nghiệp. Được thành lập bởi những chuyên gia giàu kinh nghiệm, chúng tôi hiểu rằng việc chăm lo cho ngôi nhà và những đứa trẻ thân yêu là trọng trách thiêng liêng, đòi hỏi sự chuyên tâm và tận tụy.

Vì lẽ đó, Sao Mai chỉ tuyển dụng những nhân viên xuất sắc nhất với đầy đủ năng lực chuyên môn và phẩm chất đạo đức cao quý. Từ những người giúp việc gia đình đến nhân viên chăm sóc trẻ, tất cả đều được tuyển chọn, huấn luyện gắt gao và giám sát chặt chẽ để đảm bảo cung cấp dịch vụ hoàn hảo về mọi mặt.

Các vị phụ huynh hoàn toàn có thể trút bỏ gánh lo toan khi giao phó con yêu vào tay những người chăm sóc chuyên nghiệp của chúng tôi. Với trình độ chuyên môn vững vàng, kinh nghiệm dày dặn và tình yêu thương con trẻ chân thành, đội ngũ nhân viên chăm sóc trẻ sẽ coi việc thay mẹ thực hiện công tác cực kỳ quan trọng này là một vinh dự.

Sao Mai không ngừng nâng cao chất lượng dịch vụ thông qua các khóa đào tạo định kỳ về kỹ năng chuyên môn cũng như đạo đức nghề nghiệp. Hơn nữa, chúng tôi có bộ phận hỗ trợ khách hàng hoạt động 24/7 để kịp thời tiếp nhận và giải quyết mọi yêu cầu. An toàn và hài lòng của quý khách chính là mục tiêu phấn đấu của chúng tôi.
Re: IRFZ44N replaces IRLB8743 on Ramps?
April 06, 2019 04:50AM
You can if your desperate, but it will run hot, 100-200 degrees C. It will need a heat sink.
Sorry, only registered users may post in this forum.

Click here to login