Welcome! Log In Create A New Profile

Advanced

Comment afficher sur l'écran LCD que la carte sd est insérée ou pas ?

Posted by lanfust 
Comment afficher sur l'écran LCD que la carte sd est insérée ou pas ?
November 02, 2019 02:37PM
Bonjour,
Une chose que je ne comprends pas en configurant Marlin bugfix 2.0.x au fur et à mesure que les bug sont fixés c'est que parfois ça fonctionne et d'autre pas.
J'aime bien avoir sur l'écran LCD de mon Ender 3 si la carte micro SD est insérée ou pas.
Mais je dois louper un paramètre ou l'activer sans le savoir.

Il me semble que ça se passe dans configuration_adv.h
Voilà les paramètres qui sont décommentés.

#if ENABLED(SDSUPPORT)

  // Some RAMPS and other boards don't detect when an SD card is inserted. You can work
  // around this by connecting a push button or single throw switch to the pin defined
  // as SD_DETECT_PIN in your board's pins definitions.
  // This setting should be disabled unless you are using a push button, pulling the pin to ground.
  // Note: This is always disabled for ULTIPANEL (except ELB_FULL_GRAPHIC_CONTROLLER).
  #define SD_DETECT_INVERTED

  #define SD_FINISHED_STEPPERRELEASE true          // Disable steppers when SD Print is finished
  #define SD_FINISHED_RELEASECOMMAND "M84 X Y Z E" // You might want to keep the Z enabled so your bed stays in place.

  // Reverse SD sort to show "more recent" files first, according to the card's FAT.
  // Since the FAT gets out of order with usage, SDCARD_SORT_ALPHA is recommended.
  #define SDCARD_RATHERRECENTFIRST

  #define SD_MENU_CONFIRM_START             // Confirm the selected SD file before printing

  //#define MENU_ADDAUTOSTART               // Add a menu option to run auto#.g files

  #define EVENT_GCODE_SD_STOP "G28XY"       // G-code to run on Stop Print (e.g., "G28XY" or "G27")
Mais avec le dernier Marlin bugfix je n'ai pas le message.
Si on peut m'aiguiller et m'indiquer comment faire ?
Sorry, only registered users may post in this forum.

Click here to login