Welcome! Log In Create A New Profile

Advanced

3dprintershop.se

Posted by Core 
3dprintershop.se
October 14, 2012 04:00PM
Någon som handlat/har erfarenhet? Kanske möjligen någon som ligger bakom? Nice initiativ iaf...
Re: 3dprintershop.se
December 04, 2012 03:48AM
Jag köpte min prusa mendel där. Den har fan inte varit något annat än problem. Människan som satte ihop skiten hade inte ens testkört den alls över huvud taget, thermistatorn var inte helt korrekt lödd så den fungerade under låga temperaturer, men när det blev varmare så gled den isär eftersom värme har den effekten, så den funkade inte alls när jag fick den, jag lämnade in den och fick det fixat, sedan så slutade moderkortet på den att fungera, så det fixade han men med fel "firmware", igen så testade han inte skiten alls för fem öre. Så hela skiten försökte skriva ut baklänges eftersom mataren skulle ha suttit på andra sidan med den firmwaren.

Sedan så sprack värmaren på något magiskt sätt så jag fick köpa en ny utav honom för 1300kr.

I dagsläget så fungerar den otroligt jävla skit dåligt, jag är förbannat jävla irriterad på människan för varje gång han har fixat något så har ett annat problem uppstått, jag bad honom att använda den för att skriva ut typ 20kg plast eftersom han ändå bygger sånna maskiner så är ju det inte ett problem, han använde den för att skriva ut 100 gram.

Så han fick aldrig stöta på det problemet som uppstod sedan, vilket är att jag fan får borra igenom hela jävla skiten VARJE JÄVLA GÅNG jag byter filament på den.



Jag rekommenderar starkt INTE den sidan.

Jag önskar verkligen att jag köpte allt i delar så jag själv fick sätta ihop den och lära mig allting istället för att en magiker har fått röra vid den, för den är fan magisk, magiska problem.
Re: 3dprintershop.se
December 10, 2012 02:13PM
Ah, synd egentligen då hela köret med att beställa grejer från halva världen verkligen sinkar byggandet. Hoppas det poppar upp fler (seriösare..?) shoppar i Sverige då frakt (tunga grejer) och eventuella tullar/moms får kostnaderna att dra iväg... Med priserna på den sidan blir det tamejfan billigare att beställa grejer från USA, speciellt när dollarn ligger så lågt som den gör.

Iofs förstår jag prissättningen då det inte finns nån egentlig marknad att tala om (hur många reprappare finns det i landet, tjugotalet typ?) och inte mycket konkurrens att pressa priserna...

Surt att du fått undermåliga grejer, det är fan det värsta (och bästa) med den här hobbyn: att ständigt felsöka och hacka sig fram till fungerande maskineri... Sätt aldrig en hård deadline alltså (i dagsläget iaf).


Om du inte har nån tid att passa rekommenderar jag att plocka ner din maskin i sina beståndsdelar och bygg upp allt från grunden själv, finns ju gott om info på wikin. Då borde du i alla fall ha rätt bra koll på vad som eventuellt inte funkar och kunna åtgärda det/köpa reservdelar.
Re: 3dprintershop.se
July 31, 2013 04:51PM
Testa [www.creativetools.se] istället, fick min därifrån snabbt (byggsats) men allt fungerar över förväntan.

Hur nöjd som helst.

/Christopher
Re: 3dprintershop.se
August 08, 2013 06:48AM
Tråkigt att du fick en dålig skrivare. Själv har jag beställt plast från dem, och den var av bra kvalitet.


-------

Emil
Sorry, only registered users may post in this forum.

Click here to login