Welcome! Log In Create A New Profile

Advanced

Visa vad ni printat!

Posted by hhammarstrand 
Visa vad ni printat!
March 07, 2014 06:32AM
Hej!

Jag tänkte att det vore kul att få lite liv i det svenska forumet, och tänkte försöka bidra lite genom att starta en tråd där man postar någonting man gjort med sin RepRap.

I mitt fall är det en liten koch snowflake vase i en timelapse-video på några sekunder.

[youtu.be]

Printern jag använde är min nybyggda Rostock Mini med direct-drive och en 0.3mm Aluhotend V5A som förövrigt funkar väldigt bra än så länge.
Re: Visa vad ni printat!
April 22, 2014 04:33PM
Check it out, det är Grue från Teslagrad:
The Grue1
The Grue2

Edited 1 time(s). Last edit at 04/22/2014 05:25PM by tobben.


torbjornludvigsen.com
Re: Visa vad ni printat!
April 22, 2014 05:05PM
Jag har printat slut på 1 kg pla med min remix prototyp av smartrap smiling smiley
Mest för att jag var så jäkla kass på att printa I början smiling smiley
Man får ju fördriva tiden med något när man är arbetslös.


Re: Visa vad ni printat!
April 22, 2014 05:26PM
Jag älskar att du skrivit ut motorerna och elektroniken också!


torbjornludvigsen.com
Re: Visa vad ni printat!
March 18, 2017 08:45AM
Hej lite vad jag gjort med min Ormerod 2 . Morgan är en klassisk engelsk sportvagn och Goodwood är en känd engelsk motorbana. Jag gör lite bilmärken och sådant åt några veteranbilentusister . Jag är själv
veteranbilsentusiast. Bäsle är namnet på brorsans gård i skåne. Och alla ni som varit i min hemstad Helsingborg vet vad den bruna byggnaden är: Kärnan, Helsingborgs mest kända historiska torn beläget mitt i stan.

Tyvärr är min kära Ormerod för närvarande helt obrukbar se min tråd " Hjälp min ormerod har tappat orienteringsförmågan" så förstår ni varför.




Lasse
Sorry, only registered users may post in this forum.

Click here to login