Welcome! Log In Create A New Profile

Advanced

Finns det fler användare i skåne här i krokarna? Österlen...

Posted by Cliff Mellangård 
Finns det fler användare i skåne här i krokarna? Österlen...
April 20, 2014 07:27AM
Tyckte mest att det kunde vara kul att veta vilka fler det finns I ens närhet?
Bor I simrishamn på österlen I skåne.

Lite vad jag sysslat med den senaste halvåret ca.

[forums.reprap.org]

Leker lite just nu med ett smartrap project.
[forums.reprap.org]

Har redan kontakt med devrope från sjöbo smiling smiley
Alltid bra att ha folk att byta delar med eller göra stora inköp tillsammans för att få¨lägre priser.

,
Re: Finns det fler användare i skåne här i krokarna? Österlen...
April 23, 2014 01:32PM
Här finns jag: [www.thingiverse.com]

Vallarum, Sjöbo, Skåne

/Roger
Re: Finns det fler användare i skåne här i krokarna? Österlen...
April 24, 2014 03:19AM
Tjena roger försöker få reda på vilka som finns I närheten av oss smiling smiley
Jag vet snart en till som är pontus som har sweet peas electronics store men han har ett par veckor innan han får en smart rap smiling smiley
Hadd ju varit nice att ha ett reprap happening på österlen en helg där man kan sälja delar och bygga med varandra winking smiley
Re: Finns det fler användare i skåne här i krokarna? Österlen...
July 27, 2014 06:18PM
Goddag,

Då jag nyligen har skaffat mig en Prusa i3 och bor i Trelleborg, tänkte jag bara säga att här är en till RepRapper i Skåne.
Ändålänge är skrivaren bara i kalibreringsstadiet (har lite snurr med z axeln under utskrift) så har ej ännu börjat printa något.

Mvh,
Roberth
Re: Finns det fler användare i skåne här i krokarna? Österlen...
July 28, 2014 10:05AM
Nice smiling smiley
Jag håller på med att försöka dra igång en liten reprap loppis sida på facebook I en snar framtid för oss I skåne krokarna.
Är I start groparna med att börja sälja lite delar som kan behövas till vettiga priser.
Stepsticks är en sak som de flesta brukar bränna så ett måste att ha hemma ett par stycken.
gå med I den här gruppen så får du snabb hjälp.

[www.facebook.com]

inte min grupp men väldigt bra.
Re: Finns det fler användare i skåne här i krokarna? Österlen...
July 29, 2014 09:06AM
Ah, låter mycket intressant. Då kanske man kan köpa hem större partier av delar och få bättre priser. Eller är det kanske så du tänkt =)
Behöver du hjälp med sidan så säg till. Har skapat flertalet Facebook sidor förut, i jobbet.

Ok tack för tipset med stepsticks. Då kan jag lika gärna passa på och fråga: Hur vet man att det just är en stepstick som har bränt och behövs bytas?
Re: Finns det fler användare i skåne här i krokarna? Österlen...
July 29, 2014 10:02AM
Låter mycket bra smiling smiley
Kan nog behöva en del hjälp när det bär av smiling smiley

Jag har aldrig råkat ut för det själv men vad jag läst mig till så kan någon axis antingen vara död eller så börjar den bete sig ryckigt eller slå av mitt I en rörelse.

Men de har även ett inbyggt överhettnings skydd som slår av dom vid en viss tempratur som man inte ska blanda I hop med att den är skadad.

Dom bränner oftast av att folk inte har kyl fläkt på sina stepsticks som är mer eller mindre rekomenderat.

Sen råkar en del kortsluta fel pins när dom ska mäta rätt volt när dom ställer in stepsticksen på volt regulatorn.
Räcker med att du stöter till pinnen sidan om med volt mätaren när dom har spetsen på en annan så är den körd.
finns bra beskrivningar på nätet vilka du ska mäta på, för gör du det på någon annan pin än de som visas där så bränner du den.

En kompis till mig köpte en smartrap där han fick dåliga stepsticks som helt enkelt blev sjukt varma och brände när han prov körde motorn bara,men som tur var har jag 30 st hemma på lager så han fick 2 stycken gratis av mig smiling smiley
Det är en sjuk variation på kvaliteten på dessa kines klon sticks så att du vet det bara !!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!
Har du otur så hör av dig så kan du få köpa av mig I krisen smiling smiley
Kineserna tar oftast 3-5 veckor på sig att skicka grejer smiling smiley
Därför så har jag en del hemma som jag köpte till en bra peng winking smiley
Re: Finns det fler användare i skåne här i krokarna? Österlen...
August 04, 2014 05:38AM
Här finns en skåning till, bor i Helsingborg.
Köpte en ormerod i slutet av 2013 men håller nu på att designa en egen x/y printer med sänkbar bädd.

Kul att det finns fler i närhetensmiling smiley

/Joar
Re: Finns det fler användare i skåne här i krokarna? Österlen...
August 04, 2014 09:50AM
visa gärna bilder på ditt project smiling smiley
Designar själv en för att vara så billig och enkel som möjligt smiling smiley
Re: Finns det fler användare i skåne här i krokarna? Österlen...
November 10, 2014 05:43PM
En skåning till i Malmösmiling smiley Mono Mendel, och egen gjort skrivare baserad på Core XY
Re: Finns det fler användare i skåne här i krokarna? Österlen...
November 11, 2014 11:34AM
nice smiling smiley
behövs mer skåningar inom reprap winking smiley
Re: Finns det fler användare i skåne här i krokarna? Österlen...
March 18, 2017 07:28AM
Hej!
Kul att det finns fler Reprappare i Skåne och Sverige.
Jag bor i Helsingborg och har en Ormerod 2 sen 2015. Den har funkat bra ända tills i Januari i år. Se gärna min ny upplagda tråd "Hjälp min ormerod har tappat orienteringsförmågan" om mitt problem .
Lasse
Sorry, only registered users may post in this forum.

Click here to login