Welcome! Log In Create A New Profile

Advanced

Kapton/Polyimid Tejp till Salu

Posted by PimpKittah 
Kapton/Polyimid Tejp till Salu
April 09, 2010 08:14AM
Tänkte bidra min bit genom att erbjuda till den som behöver Polyimid tejp (även känd som Kapton) Då polyimid är ganska svårt att få tag i sverige har jag erhållit ett litet extra lager, (Då mitt företag gör inköp från kina ungefär 1 gång i veckan så är tillgången så länge leverantören har det i lager, vid önskemål kan jag ta hem 8 eller 16mm).

Jag tar endast emot beställningar på det som finns på lager hemma i sverige, önskas något annat så beställer jag och informerar när det väl kommer in på lager.


Priserna avser 1 rulle med frakt inom sverige.
Varje rulle är Ca 33M lång

Kostnaden är mera ideel än vinstdrivande (inköp + tull + embalage + frankering inom sverige)
mått att tillgå är
8mm - backorder - 40:-
16mm - backorder - 60:-
24mm - lager - 80:-
Jag skulle vilja ha faktiskt! =) kontakta mig! =)
Re: Kapton/Polyimid Tejp till Salu
July 08, 2010 06:23AM
Är också intresserad om erbjudandet står kvar, du har mail.
Re: Kapton/Polyimid Tejp till Salu
September 01, 2010 02:38AM
Jag är intresserad! Kan du kontakta mig? Eller hur kan jag kontakta dig?

Mvh /Arash
Re: Kapton/Polyimid Tejp till Salu
October 29, 2010 09:28PM
Slut förnärvarande men ska slänga en order hos leverantören i dagarna så jag kan ta hem då, dock så drar jag på semester och är inte tillbaka förens nånstans runt 2:a veckan i dec så ;P
Re: Kapton/Polyimid Tejp till Salu
May 14, 2011 09:15AM
Om 24mm finns kvar så är jag intresserad!

Mvh Bosse
Hej
Är intresserad av 24 mm kapton tejp om erbjudandetstår kvar
Med hälsning Risto
Re: Kapton/Polyimid Tejp till Salu
December 11, 2011 09:03AM
Risto Silvonsaari Wrote:
-------------------------------------------------------
> Hej
> Är intresserad av 24 mm kapton tejp om
> erbjudandetstår kvar
> Med hälsning Risto

hej risto, personen du söker tejp av har inte varit aktiv senaste 9månaderna, jag skulle rekommendera dig till denna sajt vart de säljer kapton tejp för ett bra pris (har själv köpt och är nöjd)

[www.dealextreme.com]

varierar bland 2-3veckor att få den.

tack för mig och lycka till! välkommen till forumet
Re: Kapton/Polyimid Tejp till Salu
February 08, 2012 08:07AM
Du har inte 50mm? Annars så är detta schysst: [shop.grrf.de]
Re: Kapton/Polyimid Tejp till Salu
May 03, 2012 04:31PM
Jag har hittat självhäftande kapton-ark, 200x200mm. Tyvärr är det ju inte riktigt tillräckligt stort för att täcka hela ytan, så jag försöker få tag i större dimensioner.

Det kräver nog lite jobb att applicera utan luftbubblor, men resultatet borde ha stora förutsättningar att bli mer eller mindre perfekt, utan bubblor, skarvar, m.m.

Har någon testat detta eller är intresserad? Det är antagligen lättare att få tag i större partier, särskilt om det ska vara speciella storlekar.
Re: Kapton/Polyimid Tejp till Salu
May 03, 2012 05:10PM
De där 200x200 låter intressant. Visst, blir lite meck med bubblor, även om jag kan tycka att det inte är så noga. Blir rätt bra utskrift ändå. Jag har t.om. skrivit ut där tejpen är uppsliten. Funkar bra ändå. Men med ett stort ark, så känns det som om det borde vara lite snabbare än att hålla på med ett par mindre. Man får köra med en linjal eller så...
Re: Kapton/Polyimid Tejp till Salu
May 04, 2012 04:58AM
.. hmm, låter intresssant, men tror ifall man ska applicera den utan problem så måste man rumstempratur runt 50grader eller högre.. exempel gör det i en bastu eller lägga värmeplattan på spisplattan.

varför luftbubblor och skit tillkommer är för att gör man det i rumstempratur.. plattan och kapton att reagera olika när värmen sätts ihop. ifall man gör det i högre tempratur, borde kapton tejpen spricka när den kommer ner till rumstempratur om det inte är bra tejp eller ark.

kapton - tempratures: −273 to +400 °C

rätta mig om jag har fel.. men den som kör med aluminiumplatta med kapton på, kan sätta plattan på spisplattan på max och värma upp och se vad som händer ifall man gör det i rumstemp/värmetemp.


[www.youtube.com]
Re: Kapton/Polyimid Tejp till Salu
May 09, 2012 04:01AM
När jag pratar om luftbubblor tänker jag på de som nästan oundvikligen blir kvar när tejpen appliceras. Lösningen på det är förstås att demontera plattan och förankra den i arbetsbordet.

Att det plötsligt skulle uppstå bubblor när ytan värms upp låter konstigt. Det har jag inte noterat. Möjligen skulle bubblorna bli något större på grund av värmen.
Re: Kapton/Polyimid Tejp till Salu
May 10, 2012 03:16PM
brelovich Wrote:
-------------------------------------------------------
> Att det plötsligt skulle uppstå bubblor när
> ytan värms upp låter konstigt. Det har jag inte
> noterat. Möjligen skulle bubblorna bli något
> större på grund av värmen.

Njea, jag har inte heller sett bubblorna uppstå vid uppvärmning, dock så när jag värmde aluminiumplattan så böjdes den med nån millimeter då den var fastskruvad i en spånskiva, syntes väldigt tydligt och det betyder att tejpen blir strechad.

sannerligen så finns det små luftbubblor kvar under tejpen, men jag tror att det är att tejpen tappar sitt klister och strechas ut med plåten som bubblorna uppstår. kallt-varmt-kallt-varmt = luftbubblor.


[www.youtube.com]
Sorry, only registered users may post in this forum.

Click here to login