Rada nedokonalý tisk
October 31, 2013 07:58AM
Ahoj,
potřeboval bych poradit s jakým parametrem si pohrát abych dosáhl hladké vrchní vrstvy.
Vrchní struktura je roztříštěná a propadlá.
Používám PLA, detail je na přiložené fotce.
Předem díky
Alec
Attachments:
open | download - IMG_83.jpg (565.2 KB)
Re: Rada nedokonalý tisk
October 31, 2013 08:19AM
to je jinak dutej dil? nejak se mi na tom nedari poradne rozeznat co je co, ale pride mi to, ze to mas nake cele "hrudkovate" a nepravidelne nadavkovane ale mozna sem objeti optickeho klamu


vlastni navrh plus ve vystavbe CoreXY

Thingiverse : [www.thingiverse.com]
git: [github.com]
shop: [shop.daje.cz]
Teorie relativity:
vysvetleni 1: sahnes-li na rozpalenou panev, vteriny jsou jak hodiny. sahnes-li na rozpalenou zenu, hodiny jsou jak vteriny...
vysvetleni 2: strcis-li mi nos do zadnice, pak ja mam nos v zadku, ty mas nos v zadku, ale ja sem na tom relativne lip smiling smiley
Re: Rada nedokonalý tisk
October 31, 2013 09:20AM
od pohledu se mi zda neco podobneho co raptikovi. Nestrhava ti tryska v prubehu tisku vnitrku nizsi vrstvy?
Re: Rada nedokonalý tisk
October 31, 2013 09:36AM
jinak si dovolim pouzit prav moderatora a presunout toto vlakno do fora s problemy smiling smiley


vlastni navrh plus ve vystavbe CoreXY

Thingiverse : [www.thingiverse.com]
git: [github.com]
shop: [shop.daje.cz]
Teorie relativity:
vysvetleni 1: sahnes-li na rozpalenou panev, vteriny jsou jak hodiny. sahnes-li na rozpalenou zenu, hodiny jsou jak vteriny...
vysvetleni 2: strcis-li mi nos do zadnice, pak ja mam nos v zadku, ty mas nos v zadku, ale ja sem na tom relativne lip smiling smiley
Re: Rada nedokonalý tisk
November 01, 2013 04:56AM
Dutý díl to není. Výplň je nastavená na nějakých 80%. Při přejezdu mám nastavený zdvih na 0.3 mm, tak by to bourat nemělo.
A ano je to celé hrudkovaté (výplň soustředná) Při teplotě cca 195°C. Hloupý je že na tom průhledným PLA je to blbě vidět.
Budu to nastavení muset překopat o základů.
Re: Rada nedokonalý tisk
November 01, 2013 05:10AM
Podle mě extruder nepodává dost materiálu. Zvyšovat teplotu po 5 stupních, mělo by se to zelpšit. Perimetry jsou lepší, asi proto, že se tisknou nižší rychlostí - snížit rychlost tisknutí výplně. Jakej máš hotend?
Re: Rada nedokonalý tisk
November 01, 2013 05:51AM
S teplotou si zkusím pohrát. Podle mě extruder tlačí matroše dost, občas se totiž ozve takovýto přecvaknutí, kdy se protočí naprázdno.
HotEnd klasika E3D s tryskou 0.5 mm v tom problém nebude. A rychlosti jsou taky minimální u perimetrů i pro výplň 40 mm/s.
Re: Rada nedokonalý tisk
November 01, 2013 05:55AM
"Přecvaknutí kdy se otočí naprázdno" myslíš to, že nevytlačil materiál, který měl? To je docela problém. Tak ještě zvednout proud motoru extruderu.
Re: Rada nedokonalý tisk
November 01, 2013 05:57AM
co myslis tim protoci naprazdno????

pokud ja vim, ma podavat neustale dej se co dej. cokoliv jineho je vada kalibrace, nastaveni, materialu nebo dotazeni pritlaku na filament...


vlastni navrh plus ve vystavbe CoreXY

Thingiverse : [www.thingiverse.com]
git: [github.com]
shop: [shop.daje.cz]
Teorie relativity:
vysvetleni 1: sahnes-li na rozpalenou panev, vteriny jsou jak hodiny. sahnes-li na rozpalenou zenu, hodiny jsou jak vteriny...
vysvetleni 2: strcis-li mi nos do zadnice, pak ja mam nos v zadku, ty mas nos v zadku, ale ja sem na tom relativne lip smiling smiley
Re: Rada nedokonalý tisk
November 01, 2013 06:18AM
Cvaknutím myslím, že extruder tlačí, ale asi tam je hodně matroše tak přecvakne...zkusím zvýšit teplotu, jelikož se asi nestíhá rozpouštět. Neděje se to pořád jen občas po přejezdu to zaslechnu.
Re: Rada nedokonalý tisk
November 01, 2013 06:22AM
Není tam hodně matroše. Proč myslíš, že se raptik ptal, jestli je ten díl dutej? :-)
Re: Rada nedokonalý tisk
November 01, 2013 06:25AM
Dává to smysl :-) ..vyzkouším..dik
Re: Rada nedokonalý tisk
November 02, 2013 03:32AM
Muzes to regulovat i za behu pomoci:

M221 S110


Zacne tocit extruderem na 110%

Kdyz ti preskakuje extruder, zkus zvysit teplotu.

Pripadne snizit rychlost, taky jde za behu:

M220 S90


Pojede na 90%

Edited 1 time(s). Last edit at 11/02/2013 03:32AM by majkl.
Re: Rada nedokonalý tisk
November 05, 2013 04:33AM
Tak tisk již vypadá o poznání lépe. S teplotou jsem se vyšplhal až na 223°C. Což jsem opravdu nečekal. Chtělo to i trošku dotáhnout přítlak struny v extruderu a zmenšit průměr struny z 1.75 na 1.69. Ještě je co ladit. :-) Děkuji všem.
Alec
Attachments:
open | download - IMG_8343.JPG (592.3 KB)
Re: Rada nedokonalý tisk
November 05, 2013 06:46AM
prumer struny jsi menil protoze je v realu mensi nebo protoze ti lepe vychazel tisk?
pokud je v realu 1.75 tak to tak nech, akorat zmen kalibraci extruderu (pokud das prikaz at vysune o 500mm, tak at realne o takovou vzdalenost material posune) a nastav spravne mnozstvi materialu, ktery se ma vytlacit
Re: Rada nedokonalý tisk
November 29, 2013 10:17AM
s cvakanim jsem mel take problemy, nakonec jsem zjistil ze pololu je prehrate a vynechava, pomohlo pridat chladic a vetrak.
Sorry, only registered users may post in this forum.

Click here to login