Potíže při tisku větších objektů
April 01, 2015 02:25PM
Ahoj vespolek.
Snažím se vytisknout předmět o velikosti 120x120 mm z ABS 3DFactories. HotEnd mám 0.4 3Draty vyhřívaný na 240°C. HeatBed vyhřívám na 120°C. Normálně tisknu teplotou 220°C menší objekty a ty jsou v pořádku. Při tisku většího předmětu je první vrstva perfektní. Druhá vrstva se začne po čase krabatit. Vypadá to jakoby nestíhal HotEnd nahřívat filament. Máte někdo ideu, čím by to mohlo být? Předem díky za odpověď.
Attachments:
open | download - IMG_20150401_195703.jpg (335.8 KB)
open | download - IMG_20150401_192412.jpg (518.3 KB)
Re: Potíže při tisku větších objektů
April 01, 2015 05:54PM
Materiál od 3DF je určen pro hodně pomlé tisky, jak tiskneš rychle ?
Re: Potíže při tisku větších objektů
April 02, 2015 02:27AM
Aha, to jsme nevěděl. Tisknu standardními rychlostmi ve Slic3r tzn. perimetry 40 mm/s, infil 60 mm/s, solid infill 60 mm/s. V jakých hodnotách by se tisk měl pohybovat, aby to vyhovovalo?
Re: Potíže při tisku větších objektů
April 02, 2015 02:53AM
Tak to jsou male rychlosti, ja tedy pouzivam od 3df PLA a bezne tisknu per.70 vnejsi 50 infil 100 ...Mam vlastni hotend, chlazeny vodou.ABS jsem jeste nezkousel, ale prijde me ,ze problem s materialem nebude...
Re: Potíže při tisku větších objektů
April 02, 2015 02:57AM
naposed (cca rok zpet), kdyz sem mel v ruce ABS 3DF zelenou, tak sem musel pri 60mms jet na 265 - 270°C na celokov hotendu aby se mi spojovaly vlakna a vrstvy, delalo mi to prakticky to samy co tobe.
hacek byl, ze pri tehle teplote uz se to po dvouch tiskach zaclo chovat jak ucpavac trysky takze sem pak hledal jineho dodavatele materialu... jeste tu spulku zeleny nekde mam pod stolem smiling smiley

Edited 1 time(s). Last edit at 04/02/2015 02:58AM by raptik.


vlastni navrh plus ve vystavbe CoreXY

Thingiverse : [www.thingiverse.com]
git: [github.com]
shop: [shop.daje.cz]
Teorie relativity:
vysvetleni 1: sahnes-li na rozpalenou panev, vteriny jsou jak hodiny. sahnes-li na rozpalenou zenu, hodiny jsou jak vteriny...
vysvetleni 2: strcis-li mi nos do zadnice, pak ja mam nos v zadku, ty mas nos v zadku, ale ja sem na tom relativne lip smiling smiley
Re: Potíže při tisku větších objektů
April 02, 2015 03:05AM
Tak to jsi mě moc nepotěšil. Zkusím snížit rychlost a zvýším teplotu na HotEndu. Ještě mě napadlo, že zkusím tu kostku hliníku,ve které je tryska zaizolovat...Jaký materiál používáte? Jde mi o ABS.
Re: Potíže při tisku větších objektů
April 02, 2015 03:10AM
ja jedu jen ABS...
prevazne fillamentum,
otestovano mam saintsmart
a neprimou dobrou zkusennost s mk-floria (delal sem pro ni setup u jednoho cloveka a chova se hodne podobne jak filamentum)


vlastni navrh plus ve vystavbe CoreXY

Thingiverse : [www.thingiverse.com]
git: [github.com]
shop: [shop.daje.cz]
Teorie relativity:
vysvetleni 1: sahnes-li na rozpalenou panev, vteriny jsou jak hodiny. sahnes-li na rozpalenou zenu, hodiny jsou jak vteriny...
vysvetleni 2: strcis-li mi nos do zadnice, pak ja mam nos v zadku, ty mas nos v zadku, ale ja sem na tom relativne lip smiling smiley
Re: Potíže při tisku větších objektů
April 02, 2015 04:41AM
Díky za informace. Zkusím si pohrát s nastavením a uvidím, co z toho vzejde.
Re: Potíže při tisku větších objektů
April 02, 2015 04:49AM
Re: Potíže při tisku větších objektů
April 02, 2015 05:51AM
Diky za pdf. Ale řekl bych, že to je k ničemu. Mám třeba termistor v HotEndu obalen kaptonem, takže bude ukazovat jinou teplotu. HeatBed mám podložen dvěma vrstvama izolace Izolcart, takže se bude i ten chovat jinak. 80-90°C na HeatBedu mi přijde jako utopie při tisku ABS na lak na vlasy. Ale možná je utopie vůbec tisknout větší předměty na lak na vlasy. Nezkoušel jste někdo použití pískovaného skla jako podložky pod tisk?
Re: Potíže při tisku větších objektů
April 02, 2015 06:40AM
Quote
tomasn
Diky za pdf. Ale řekl bych, že to je k ničemu. Mám třeba termistor v HotEndu obalen kaptonem, takže bude ukazovat jinou teplotu. HeatBed mám podložen dvěma vrstvama izolace Izolcart, takže se bude i ten chovat jinak. 80-90°C na HeatBedu mi přijde jako utopie při tisku ABS na lak na vlasy. Ale možná je utopie vůbec tisknout větší předměty na lak na vlasy. Nezkoušel jste někdo použití pískovaného skla jako podložky pod tisk?

nezkousel, ale z modreho ABS RAL 5015 fillamentum tisknu krabky co maj cca 130x110x30mm (stena cca 2mm) rychlosti 120mms na 0.2mm vrstve. bed potrenej koresem a na to abs juice.
bed zacina na 110°C a diky pluginu skeinforge od 1mm Z zvedam jemne teplotu na 120°C (do asi 8mm v Z) a jen diky tomu to udrzim na bedu po celou dobu tisku (neco kolem 5,5 hodky).
jedinej neduh - obcas to drzi tak, ze to vyloupne kus skla... (vytisteno uz asi 16 krabek a z toho 5 3mm tl. skel v haji + nake testovaci krabky na doladovani STL)


vlastni navrh plus ve vystavbe CoreXY

Thingiverse : [www.thingiverse.com]
git: [github.com]
shop: [shop.daje.cz]
Teorie relativity:
vysvetleni 1: sahnes-li na rozpalenou panev, vteriny jsou jak hodiny. sahnes-li na rozpalenou zenu, hodiny jsou jak vteriny...
vysvetleni 2: strcis-li mi nos do zadnice, pak ja mam nos v zadku, ty mas nos v zadku, ale ja sem na tom relativne lip smiling smiley
Re: Potíže při tisku větších objektů
April 02, 2015 02:10PM
Vím že jsou ty čísla v PDF k prdu, každýmu to ukazuje naprosto jiné čísla grinning smiley.

Já jsem černý 3DF který je asi nejsložitější, tisknul na 60mm/s při nějakých 255 stupních a bylo to celkém dobré, když stěna nebyla moc tenká, to jsem musel zpomalit, aby to nepraskalo.
Re: Potíže při tisku větších objektů
April 03, 2015 11:09AM
Tak koukám, že jsem si moc dobrej matroš nevybral. Pořídím si Fillamentum a bude. Tohle použiji na menší díly.Díky vám kluci za informace.
Sorry, only registered users may post in this forum.

Click here to login