Welcome! Log In Create A New Profile

Advanced

Problém s termistorem a podložkou

Posted by Nothrax 
Problém s termistorem a podložkou
September 30, 2015 01:33PM
Nazdar lidi, předem upozorňuji, že jsem naprostý nováček a svou tiskárnu typu Prusa I3 jsem postavil doma na koleni, postupně jsem narazil na spoustu problémů, které mi většinou pomohl vyřešit strejda Google, ale dva z nich už jsou zásadnější...

1. Úplně nová vyhřívaná podložka typu MK2b (duální napětí) kterou mám na ramps 1.4 zapojenou na 12V se zahřívá jen na straně která je vzdálenější od konektorů, na této straně dosahuje až 130 stupňů a na straně blíže konektorům dosahuje max 30 stupňům. Napětí na RAMPS je v pořádku, změřil jsem odpor podložky a ejhle...místo slibovaných 1-1.2 ohm má odpor 2.6 ohm. Dá se to řešit jinak než nákupem nové podložky?

2.Termistor na hot endu. Při tisku s abs se první vrstva zdála spálená a při delším tisku plast dost smrděl, zkusil jsem teplotu na hot endu změřit pomocí multimetru a hele! ten ukazoval 310 stupňů (sw měřil 230). Je něco takového možné? Dá se to případně opravit v sw? (Marlin 1.1)

Předem díky za rady.
dan
Re: Problém s termistorem a podložkou
September 30, 2015 03:39PM
ad1. podlozka ma asi nekde preruseny spoj a tezko ho budes spojovat
ad2. ve FW musis nastavit typ termistoru, pokud si to neudelal a zrovna si se jeho typem natrefil na prednastaveny default, ukazuje to hamotiny.

October 31, 2015 04:54PM
jsi si jisty zapojenim te podlozky? Je rozdelena na dve poloviny (kazda na 12V) kvuli moznosti ji napajet z 24V (mensi proud) a tudiz ma tri kontakty. Oba krajni musis spojit mezi sebou a tech 12V vest na prostredek a .na oba krajni. To co popisujes vypada, jako ze hrejes jen pulkou smiling smiley

Pokud to mas spravne, ale pripajene jen z jedne strany, zmer proti strednimu kontaktu, jestli mas na obou krajich (tech z druhe strany, nepajenejch) 12V. Muze chybet/byt prerusene prokoveni mezi vrstvami...

----------