prusa I3 pokud nema vzpery, tak dost casto kmita v nepodeprenem smeru, ale i tak dokaze pekne tisknout. prusa hotend bych asi moc nedoporucoval, ma sice kratka zkusenost z par kalibraci, mi dala jisty nahled na moznosti a je treba jej vice zhavit a na detajlnejsi objekty to moc nebylo. teplem prilis ovlivnoval material pod sebou. ale rikam, ze moc dlouho sem s nim netiskl a ma zkusenost je tak pul roku zpet takze nevim jak je na tom ted.
Rebel potazmo Rebelix, ani jedno neni spatna volba - stabilni ram z extrudovaneho hliniku a dobre navrhnute dily.
realna presnost je pak o tom, jake mechanicke komponenty mate na dane tiskarne. pokud je vase draha polovicka kutil, budete spis litovat koupe, pac se vam zavre v pokoji a bude ladit a tisknout
ale zas bude nadseny (alespon pri dostani a pak odladeni a nauceni se tisknout)
pripadne si pak navrhne a vytiskne vylepsene dily, nebo rovnou vlastni tiskarnu
rozhodne pokud si pak vymenite pouzite zavitove tyce M5 nebo M6 a matky v X endech, za stejne s jen jemnym zavitem. ziskate jeste "jemnejsi" pozicovani v Z ose. otazka je, jestli to ma smysl s ohledem na jemnost zavitu a pracovni zatez
pri pouziti M5 zavitovky, krokovani 1/16 vychazi 4000 kroku na mm, coz je teoretickych 0,00025mm na jeden krok bezneho krokoveho motoru (pokud pouzijete budic s 1/32 krokovanim, mate pak 8000 kroku na mm)
U M6 zavitovky je to 3200 kroku na mm pri 1/16 krokovani (0,0003125 mm/krok)
myslim ze pod 0.1mm vejsku tisku se nema cenu snazit jit
1) tisk bude neumerne dlouhy
2) 0.2mm vrstva uz je podstatne pekny vzhled vytistenych veci (detajlnost v Z ose)
3) 0,1mm vrstva mi docela proverila jak mechanicky, tak sw tiskarnu. vzlaste jake jsou vule u prevodu extruderu a podobne mechanicke zalezitosti a jak kvalitne sem provedl kalibraci slicovaciho softwaru
zjednodusene se da rict, ze podle prumeru trysky se voli maximalni, respektive efektivni vyska vrstvy pro dosazeni idealni kvality tisku - udava se, ze vyska vrstvy by mela byt tak 80% prumeru trysky aby dochazelo k idealnimu mnozstvi pro pritlacovani plastu pri spravne kalibraci davkovani.
osobne bych doporucil zacit na 0.4mm trysce s 0.3mm vrstvou pro osahani a ziskani nejake zkusenosti a pak zkusit neco jineho.
dalsim aspektem vyberu trysky je i material a jeho primesy. zminujete architektonicke modely.
pro snadnejsi tisk takovych i rozmerove vetsich modelu je vhodne PLA, ktere pokud vim nema problem s primesemy.
ale pokud by byl zajem o material pro "architekty", ktery ma primesy tusim kridy a objekt pak budi dojem, ze je ze sadry - neni maly prumer trysky vhodny, jelikoz pak muze dojit k snadnemu ucpani. stejne tak jako u materialu s primesy dreva. vetsinou se pak doporucuje prumer trysky kolem a nad 0.4mm
ale na druhou stranu i s 0.4mm tryskou se da tisknout 0.1mm vrstva, jen zas muze byt drobnejsi omezeni v XY rozliseni. pokud je prumer trysky 0.4mm je zas potreba vytlacit vice materialu, aby hotend idealne pritlacil tisknute vlakno k predesle vrstve a tedy udela "sirsi stopu" nez treba u 0.2mm trysky.
doufam ze sem alespon trosku neco objasnil
a nezpusobil zmateni
vlastni navrh plus ve vystavbe CoreXY
Thingiverse : [www.thingiverse.com]
git: [github.com]
shop: [shop.daje.cz]
Teorie relativity:
vysvetleni 1: sahnes-li na rozpalenou panev, vteriny jsou jak hodiny. sahnes-li na rozpalenou zenu, hodiny jsou jak vteriny...
vysvetleni 2: strcis-li mi nos do zadnice, pak ja mam nos v zadku, ty mas nos v zadku, ale ja sem na tom relativne lip