Welcome! Log In Create A New Profile

Advanced

Misschien een goed idee? PCB bibliotheek?

Posted by 3D rob 
Misschien een goed idee? PCB bibliotheek?
April 06, 2014 06:08PM
Misschien een goed idee? PCB bibliotheek?

Misschien bestaat er zo iets al (ik heb het nog niet gevonden dan!)
Maar is het een idee om een PCB bibliotheek op te zetten?
Ik kom hier mee omdat ik op de een of andere manier op deze link terecht kwam:
[forums.reprap.org]
en als ik het goed herinner heb ik ergens wel eens een bibliotheek gezien voor 3D printen,
dus dacht zodoende ook weer ………
de gedachte samen spelen samen delen is hier op het forum al lang wel bekend natuurlijk!
Het nare is ik kan dan wel het ideetje hebben maar het uitvoeren is voor mij onbegonnen werk,
(al wil ik het nog zo graag!)
En daarbij vind ik dat je dit moet doen met HEEL de wereld,
en dus in het Engels want ook hierbij (al zou het fijn zijn alleen in het Nederlands)
dan mis je nog een groot deel van de wereld en dus ook hun ideeën en ontwerpen.
Samen werken en dus in het Engels, ook hierbij een probleem!
Mijn Engels is bepaald niet mijn sterkste punt maar zou het wel slim vinden om dit idee ook in het Engels te schrijven?
Hopend dat dit het kleine positieve zetje is in de goeie richting,
Misschien iemand die bij machten is om het stokje over te geven (ook in het Engels?)
.
Wat denken jullie er van?
en ja er zijn waarschijnlijk drempels zoals welke software en ook van PCB naar CNC software
ik heb daar helaas geen verstand ook van, en misschien is er al lang een oplossing???
Ik hoop dat er meer mensen positief zijn en er misschien wel een slimme studiebol tussen zit die dit ideetje tot uitvoeren brengt.
Beste mensen zegt het voort zegt het voort……..
thumbs up
Vriendelijke groetjes uit omgeving Rotterdam!
Rob.
Re: Misschien een goed idee? PCB bibliotheek?
April 06, 2014 06:13PM
Is milling en Cnc niet iets voor het cnczone forum? De meesten hier doen meer met 3D printen en niet met Cnc frezen.
Iets met schoenmaker en een leest?

Als je iets duidelijker kunt zijn zou dat fijn zijn want je vragen lezen voor mij wat onduidelijk.

Edited 1 time(s). Last edit at 04/06/2014 06:14PM by Wvantoorn.


Mendelmax 1.5, E3D v6, ramps 1.4, drv8825, kapton heated bed (working)
Sparkcube 1.1, e3d v6, radds 1.5, raps128, 12864 lcd, octoprint (build and testing)
Sparkcube 1.1 XL, radds 1.5, raps128, lcd, fsr autobed, octoprint on odroid (building)
Re: Misschien een goed idee? PCB bibliotheek?
April 06, 2014 06:27PM
Denk inderdaad dat het hier toch echt meer om 3D-printing gaat. Er zijn wel wat subfora waar men meer weet over PCB-milling en CNC milling, maar dat zijn wel weer Engelstalige fora.
Re: Misschien een goed idee? PCB bibliotheek?
April 07, 2014 11:11AM
Jaaaa daar heb je zeker wel gelijk in!
Dit verhaaltje hoort natuurlijk in een CNC forum.
Maar ik denk toch ook dat samen werken van 3D en CNC van groot belang is, of kan worden/zijn!
Maar ik lees nu dat we een beetje knorrend gaan reageren (is jammer vind ik, maar ok)
En toch denk ik dat de twee technieken niet veel van elkaar verschillen, toch?
En dus juist zouden moeten samen werken.(niks MOET natuurlijk, Het zou kunnen!)
Maar goed iedereen mag daar zijn eigenste gedachten daar over hebben natuurlijk.
.
3D en CNC alle twee leuk.
[www.youtube.com]

VrGr Rob.

Edited 1 time(s). Last edit at 04/07/2014 11:18AM by 3D rob.
Re: Misschien een goed idee? PCB bibliotheek?
April 11, 2014 05:39PM
Mijn compliment even naar de veroorzaker van deze reorganisatie!
En daarbij mijn excuses als ik iemand geïrriteerd zou hebben, was niet mijn bedoeling.
thumbs up
Waar ik aan dacht was samenwerking, en omdat het alle twee ook leuk is om doen….
En ook alle twee de technieken kunnen met elkaar gebruikt worden.
Maar goed nu zal het morgen niet zo zijn dat dit gebuurt maar je zou een hele grootte club kunnen gaan worden, iets om over na te denken misschien?
[nl.wikipedia.org]
En natuurlijk, we zijn er nu al mee bezig hier in dit forum waar al die mensen bij elkaar kommen.
Met dank aan hun die dit alles weer mogelijk maken!

VrGr Rob.
Sorry, only registered users may post in this forum.

Click here to login