Welcome! Log In Create A New Profile

Advanced

Is er nog leven in de brouwerij?

Posted by Ohmarinus 
Is er nog leven in de brouwerij?
July 02, 2018 09:36AM
Hi guys,

Ik merk dat er dit jaar vrijwel geen activiteit meer is op het forum, zowel in het Nederlandstalige als op het Engelse gedeelte.

Vroeg me af of er nog mensen zijn die hier weleens langs komen? Ben zelf erg actief geweest maar na mijn afstuderen en verhuizen helemaal geen tijd meer gehad/besteed aan 3D-printing. Ben op het moment een nieuw project begonnen om een pen plotter te bouwen wat eigenlijk mijn hele enthousiasme voor het bouwen en maken weer heeft teruggebracht dus kom ik maar weer eens kijken. Verder ben ik hier nog steeds admin, een titel die ik wellicht niet echt meer verdien eye rolling smiley gezien mijn lage activiteit op het forum.

Tot ooit! winking smiley


http://www.marinusdebeer.nl/
Re: Is er nog leven in de brouwerij?
July 02, 2018 02:38PM
Ik ben bijna elke dag op het forum.
Nederlandse gedeelte is inderdaad wel erg rustig.
Ik hoop na de zomer nog een bouwverslag te maken van een core-xy.
Re: Is er nog leven in de brouwerij?
July 02, 2018 05:36PM
Vet man, ik heb een CoreXY laser gebouwd drie jaar geleden. Staat nog ergens een buildverslag van. Ben nu dus twee CoreXY plotters aan het bouwen. Benieuwd naar jouw versie van de build.

De eerste plotter die ik nu ga printen en bouwen (deze week) gebruikt touwtjes van een speciaal soort PU draad dat niet meegeeft in rek. Wordt normaal gebruikt voor Delta/Kossel printers maar ik wilde kijken of het voor CoreXY ook geschikt was. Erg goedkoop en hopelijk gaat het werken. Tevens kunnen hierdoor alle onderdelen minimalistisch uitgevoerd worden zodat de onderdelen kleiner zijn en sneller/makkelijker geprint kunnen worden.

Voor de grote versie van de plotter ben ik ook een pennenwisselaar aan het bouwen met indexing die gebruik maakt van een extra as.

Zal binnenkort wel een verslagje schrijven in het main (Engelstalig) deel van het forum.


http://www.marinusdebeer.nl/
Re: Is er nog leven in de brouwerij?
August 31, 2018 09:21AM
Ik kom zo af en toe nog eens kijken en zie dan dat er op het Nederlandse deel van het forum iets van twee of drie berichten bij gekomen zijn.
Ook het engelstalige deel is niet meer wat het geweest is.

Mijn core-xy printer draait ondertussen alweer een paar jaar prima.
Wel een paar keer gedacht om hem nog een keer te redesignen.
Aan de andere kant hij draait toch goed, dus waarom zou ik.
Re: Is er nog leven in de brouwerij?
January 03, 2019 01:31PM
Het kan plotseling stil worden maar wie weet komt er terug wat leven in het Nederlandse gedeelte.
Re: Is er nog leven in de brouwerij?
May 03, 2019 02:53PM
Inmiddels ben ik weer helemaal los aan het gaan. 2e 3D-printer net een opknapbeurt gegeven, wat Prusa i3 MK2S onderdelen gekocht zoals frame en MiniRambo boardje, die ga ik ergens komende weken afbouwen en als die af is ga ik de tweede pen plotter afmaken. Maar eerst... Eerst ga ik proberen om een oude Roland pen plotter te converteren met een Ramps board of een Arduino CNC shield op een Uno.

Veel te doen, en zo weinig tijd cool smiley


http://www.marinusdebeer.nl/
Sorry, only registered users may post in this forum.

Click here to login