Welcome! Log In Create A New Profile

Advanced

Goedkope sonische reiniger!

Posted by Wvantoorn 
Goedkope sonische reiniger!
April 09, 2014 08:52AM
Omdat ik wil voorkomen dat mijn kop verstopt raakt, en omdat ik hou van schone nozzles, was ik al een tijdje aan het zoeken naar een goedkope sonische reiniger.
En omdat ik ook bezig ben met mijn inmoov robot, moest ik servo's hebben, 24 stuks...... Maar nu kijk ik ook altijd bij de opruiming, en nu zag ik een sonische reiniger, en omgerekend in euros voor heel weinig vergeleken bij NL en daarbuiten, Hier kost een 600ml al gauw 30-50 euro.Deze reiniger bij HK is en goedkoop, en voor onze koppen goed genoeg!! qua ruimte dan!

Het is geen spam, en ik haal het topic weg als er klachten komen maar wou hem toch met jullie delen. Vanaf waarschijnlijk volgende week is de indeling zoals het duitse deel of italiaanse deel klaar en dan is daar een deel voor dit soort zaken waarbij iedereen hun goedkope adresjes kunnen delen.


Mendelmax 1.5, E3D v6, ramps 1.4, drv8825, kapton heated bed (working)
Sparkcube 1.1, e3d v6, radds 1.5, raps128, 12864 lcd, octoprint (build and testing)
Sparkcube 1.1 XL, radds 1.5, raps128, lcd, fsr autobed, octoprint on odroid (building)
Re: Goedkope sonische reiniger!
April 09, 2014 09:16AM
Bij mij is de hot end goed te demonteren en ik heb er zoeen via ebay gekocht.

Hij is groot genoeg voor de metalen delen van m'n buda style.
Wel op batterijen, maar dat vind ik geen probleem.

Goedkope en vooral goede adresjes delen hoort toch op een forum? winking smiley

Leuk om het NL forum dan in z'n nieuwe jasje te zien!!


[www.filamentenmeer.nl]

ABS filament in 40+ colors,
Flexible filament in 5 colors,
HIPS filament in 8 colors,
Metal PLA filament in 3 colors,
Nylon filament in 3 colors,
PETG filament in 6 colors,
PLA filament in 40+ colors.
PVA filament.
Wood filament in 2 colors..

Like us on Facebook:[www.facebook.com]
Re: Goedkope sonische reiniger!
April 09, 2014 09:54AM
En wat doen we er in om PLA nozzles te reinigen ?


www.3daybreaker.blogspot.com

Orca V4.4 rebuild to Ramps with Mk8 and E3D, as well as a Rostock Delta Mini and an OLO in backorder :-)
Re: Goedkope sonische reiniger!
April 09, 2014 09:54AM
Alleen jammer dat er bij HK nogal wat aan verzendkosten bij komt winking smiley (dan zit je toch weer bijna op die 60 eurie winking smiley )
Re: Goedkope sonische reiniger!
April 09, 2014 10:07AM
Is dat batterijding wel een sonische reiniger? Ik heb een keer gezien dat daar gewoon een trilmotortje in zit.
Re: Goedkope sonische reiniger!
April 09, 2014 10:14AM
@P4tje: klopt, er zit gewoon een trilmotortje in en een zuignop onderop zodat hij niet weg trilt winking smiley
Voor die ongeveer 3 euro....

Zonder ervaring te hebben met andere sonische reinigers, moet ik zeggen dat hij mij best beviel.


@Replace: Eerst heb ik alleen water geprobeerd, geen effect. Daarna schoonmaakazijn, geen effect. Toen een tablet voor de vaatwasmachine en dat werkte behoorlijk goed met PLA. Wel heb ik daarna nog wat schroefdraad met een naald langsgelopen om verder schoon te maken. De nozzle opening was wel weer netjes schoon.


[www.filamentenmeer.nl]

ABS filament in 40+ colors,
Flexible filament in 5 colors,
HIPS filament in 8 colors,
Metal PLA filament in 3 colors,
Nylon filament in 3 colors,
PETG filament in 6 colors,
PLA filament in 40+ colors.
PVA filament.
Wood filament in 2 colors..

Like us on Facebook:[www.facebook.com]
Re: Goedkope sonische reiniger!
April 09, 2014 10:28AM
Stel we doen er meer in 1x, dan kunnen we het delen en dat scheelt dan ook weer. Dan is het wel intressant. En ik bestel regelmatig daar, maar dan spaar ik eerst beetje op zodat het idd loont.


Mendelmax 1.5, E3D v6, ramps 1.4, drv8825, kapton heated bed (working)
Sparkcube 1.1, e3d v6, radds 1.5, raps128, 12864 lcd, octoprint (build and testing)
Sparkcube 1.1 XL, radds 1.5, raps128, lcd, fsr autobed, octoprint on odroid (building)
Re: Goedkope sonische reiniger!
April 09, 2014 11:21AM
Zowel Bij PLA als ABS zet ik de bunsenbrander op de nozzle . Daarna aceton in de nozzle brengen en onder luchtdruk doorblazen. Tot nu toe werkt dat goed, maar eigenlijk bijna nooit nodig bij de jhead. Alleen bij die @% prusa hotend angry smiley
Re: Goedkope sonische reiniger!
April 10, 2014 01:59AM
Ah.. perslucht.. daar had ik niet aan gedacht.

Ik heb ooit een verstopte PLA nozzle een uur gekookt in water. Tenslote is PLA water soluble (op termijn). Maar dat hielp niet echt.
Doorblazen als het dan zacht is lijkt de oplossing.

Nu ff een adaptertje maken dat ik de nozzle op me spuit kan schroeven :-)


www.3daybreaker.blogspot.com

Orca V4.4 rebuild to Ramps with Mk8 and E3D, as well as a Rostock Delta Mini and an OLO in backorder :-)
Re: Goedkope sonische reiniger!
April 10, 2014 05:25AM
Mijn ouders hadden een soort verdamper, ik heb het piëzo-element uit dat apparaat verwijderd en in een bakje ingebouwd. Hier kan ik ook goed mee reinigen, je moet wel oppassen met dit soort praktijken, toen ik mijn vinger in het water stak voelde het alsof er een spies door mijn vinger heen werd geregen. Gelukkig niks aan overgehouden. Ik weet niet of het met normale reinigers ook gevaarlijk is om je handen in te steken?

Hoe werkt een ultrasoonreiniger anyway? Is dat eigenlijk wel met een piëzo-element?
Re: Goedkope sonische reiniger!
April 10, 2014 08:57AM
De mijne heeft doorgaans een etsvloeistof er in zitten, dus ik steek er geen ledematen in :-)


www.3daybreaker.blogspot.com

Orca V4.4 rebuild to Ramps with Mk8 and E3D, as well as a Rostock Delta Mini and an OLO in backorder :-)
Re: Goedkope sonische reiniger!
April 12, 2014 10:12AM
Hoi Jongens, ik ben wel nieuw hier maar heb de nodige ervaring met ultrasone reinigers. Zelf gebruik ik het om bijvoorbeeld mijn airbrush spuitjes schoon te maken. Een ultrasone reiniger werkt met geluidsgolven en je kan inderdaad beter geen vingers in steken. Er zijn mensen die denken dat een U-reiniger alles kan, echter je hebt er speciale vloeistof voor of zoals ik met verf gebruik ik gewoon alles reiniger.
Stop nooit een ultrasone reiniger zonder vloeistof in het stopcontact. Dan flikker je transductor er gelijk uit. Ervaring met het reinigen van een hottend heb ik nog niet , ik spoel de extruder meestal door met ehh gemalen polystyreen, wat ook gebruikt wordt met profesionele spuitgiet en extrusie apperatuur.
Re: Goedkope sonische reiniger!
April 12, 2014 01:27PM
Kijk voor dit soort aankopen zeker op www.banggood.com die rekenen geen verzendkosten. Ik heb twee keer iets bij HK besteld, en mocht twee keer twee tientjes invoerheffing dokken.
Pakjes van banggood arriveren altijd zonder boete...
Re: Goedkope sonische reiniger!
April 12, 2014 02:38PM
Dan hoop ik dat mijn servo's niet nog eens extra aangeslagen worden, die kosten me ook 210 dollar voor 6 stuks. Maar goed we zien het wel als ze arriveren.

En zal zeker eens op banggood kijken. Wat is daar de leverduur van?
Quote
Evbeurdn
Kijk voor dit soort aankopen zeker op www.banggood.com die rekenen geen verzendkosten. Ik heb twee keer iets bij HK besteld, en mocht twee keer twee tientjes invoerheffing dokken.
Pakjes van banggood arriveren altijd zonder boete...


Mendelmax 1.5, E3D v6, ramps 1.4, drv8825, kapton heated bed (working)
Sparkcube 1.1, e3d v6, radds 1.5, raps128, 12864 lcd, octoprint (build and testing)
Sparkcube 1.1 XL, radds 1.5, raps128, lcd, fsr autobed, octoprint on odroid (building)
Re: Goedkope sonische reiniger!
April 12, 2014 04:34PM
Banggood is vaak redelijk "snel" de meeste orders heb ik wel na 2 / 3 weken binnen.

Ze hebben daar ook goedkope 3d print onderdelen, zoals de elektronica. RAMPS, Arduino en Stepsticks voor 30 euro.
Re: Goedkope sonische reiniger!
April 13, 2014 02:52AM
Ze hebben sinds kort ook een UK warehouse, dan leveren ze met drie dagen . Prijzen zijn dan ongeveer 15 procent hoger.
Re: Goedkope sonische reiniger!
April 15, 2014 05:11AM
Deze al gezien?
[www.conrad.nl]
Sorry, only registered users may post in this forum.

Click here to login