Welcome! Log In Create A New Profile

Advanced

gezocht: ervaren persoon tbv finetunen Prusa I3

Posted by tauremight 
gezocht: ervaren persoon tbv finetunen Prusa I3
June 17, 2014 05:03AM
Hoi,

ik heb een half jaar geleden een 3d printer in elkaar geknutseld, dit is de prusa I3 op basis van de megatronic V3.0
hij werkt, maar er komen geen nette printjes uit.
dit heeft alles te maken met het goed afstellen en instellen van de printer.
ik ben er zelf al een lange tijd mee bezig maar ik kom er gewoonweg niet uit.

-afstellen motoren
-instellen parameters
-instellen software
-programering nalopen

oftwel, ik ben opzoek naar iemand die mij hier bij kan helpen.
wie wilt / kan mij helpen om mijn Prusa i3 af te maken?

het liefst in regio utrecht / midden NL.
uiteraard alles voor een nette vergoeding.

mvg
leslie
Re: gezocht: ervaren persoon tbv finetunen Prusa I3
June 17, 2014 11:05AM
Hallo Leslie,

Welkom op ht forum,

Het lijkt me leuk je te helpen, alleen heb ik zelf de komende 1,5 week geen tijd. (en heb ik ook niet heel veel ervaring)

Wat ik je kan aanraden is deze guide te gebruiken en vooral aandacht te besteden aan die esteps. (wat gaat er mis met je prints nu?

welke firmware/software gebruik je?

EDIT:
Deze topic past beter in een ander deel van het forum omdat er niet echt iets te koop wordt aangeboden/gezocht.
Misschien in Projecten? (admin?)

Edited 1 time(s). Last edit at 06/17/2014 11:08AM by jonnie.

[www.filamentenmeer.nl]

ABS filament in 40+ colors,
Flexible filament in 5 colors,
HIPS filament in 8 colors,
Metal PLA filament in 3 colors,
Nylon filament in 3 colors,
PETG filament in 6 colors,
PLA filament in 40+ colors.
PVA filament.
Wood filament in 2 colors..

Like us on Facebook:[www.facebook.com]
June 19, 2014 08:38AM
Leslie,

Persoonlijk zou ik je aanraden om een posting in een andere deel van dit forum te plaatsen. Laat daarin zien wat er fout gaat en wat je al geprobeerd hebt. Ik weet zeker dat je antwoord krijgt. Aan het handje van iemand anders zoiets doen is niet handig want bij elke verandering die je doorvoert in je huidige opstelling zal je opnieuw eea weer moeten (her)instellen. Zo is het wisselen van kleur soms al voldoende om anders in te gaan stellen. Is het kiezen van een andere hotend mogelijk al helemaal een aparte ervaring.

Soms is zelfs het printen van een kleiner dan normaal of fijner dan normaal object al voldoende om weer eea in detail na te lopen. En dan sla ik het (her)instellen van je slice-software nog over.... IMHO is dat zelfs moeilijker en belangrijker(!) dan de mechanische afstelling.
June 19, 2014 08:44AM
Het is uiteraard beter om zelf e.e.a. te leren, aangezien er altijd wel weer factoren veranderen over tijd aan je printer.

Als de luchtvochtigheid verandert, heeft dat al invloed op je printer, dan heb je nog dingen als dat je filament van een andere winkel koopt, er ook weer vanalles anders ingesteld moet worden.

Kortom, alles zelf doen is misschien 'moeilijker' of tijdconsumerend, maar het is het zeker waard om dat uiteindelijk te doen. En zoals Frans ook al zei, probeer zo goed mogelijk uit te leggen wat je wil bereiken en misschien kunnen wij dan stap-voor-stap uitleggen wat je moet doen en welk gereedschap je daar voor nodig hebt smiling smiley

http://www.marinusdebeer.nl/
June 23, 2014 06:22AM
allemaal erg begrijpelijk, heb ook al een aantal maanden lang geprobeerd maar de motivatie wordt steeds minder om hem zo perfectionistisch te krijgen.

dus eigenlijk zoek ik iemand die hem voor mij / samen met mij kan afstellen, en mij de softwarematige kant kan aanleren hoe het zit.
als het mij eenmaal duidelijk is wat waarvoor is, en hoe ik dingen kan oplossen dan is het herhalen daarvan een eitje.
verder is de opstelling zoals die nu is.. prima, en was ik niet van plan uit te breiden, ik wil nu gewoon kunnen printen.

ik kon mij verder niet zo snel een topic vinden waar deze beter geplaatst kan worden.
June 23, 2014 09:17AM
Wat zijn precies de problemen waar je tegenaan loopt?
Plaats eens een paar foto's van je prints, misschien zijn ze wel erg goed en ben jij te perfectionistisch. winking smiley
June 23, 2014 02:23PM
tauremight
....dan is het herhalen daarvan een eitje.....
Ik wil je niet ontmoedigen maar 3d printen is nog steeds niet consumenten nivo en zeker niet als je hem zelf bouwt. Zoals al eerder aangegeven is zelfs het kopen van je plastic bij een ander al direct een mogelijkheid om een paar dagen bezig te zijn om te snappen wat er nu weer gebeurt. Zeker met bijv zwart.

tauremight
ik kon mij verder niet zo snel een topic vinden waar deze beter geplaatst kan worden.
mhhh...

"Algemeen

Voor alles wat niet in de andere groepen past. Ook voor beginners die niet weten waar hun vraag thuis hoort, post hem hier.
"
[forums.reprap.org]
Sorry, only registered users may post in this forum.

Click here to login