Welcome! Log In Create A New Profile

Advanced

[MTB3D] Filament 19.95 per rol

Posted by MTB3D 
[MTB3D] Filament 19.95 per rol
January 27, 2014 07:47AM
Nu bij MTB3D filament voor 19.95 per rol! Rol bevat 1 kg filament.
Bekijk onze website voor het gehele assortiment. Vragen kunt u altijd mailen naar info@mtb3d.com


www.MTB3D.com

3D Printers,
Kapton tape
PLA & ABS, Premium and Basic
PVA- PC- Wood- PETG- Flexible- Nylon- CE and more!
new: RECYCLED Filaments!
Re: [MTB3D] Filament 19.95 per rol
January 27, 2014 03:04PM
Hi, van wie is jullie filament afkomstig? Is er wat bekend over samenstelling e.d.?
Re: [MTB3D] Filament 19.95 per rol
January 27, 2014 04:07PM
Hallo Ohmarinus,

Ik kan helaas niet vermelden van wie ons fillament komt.
De exacte samenstelling is niet bekend. Wij hebben onze materialen op kwaliteit getest op een 3D printer.
Het resultaat van een print met ons materiaal is gelijk als eenzelfde print met Ultimaker filament.

Edited 1 time(s). Last edit at 01/27/2014 04:08PM by MTB3D.


www.MTB3D.com

3D Printers,
Kapton tape
PLA & ABS, Premium and Basic
PVA- PC- Wood- PETG- Flexible- Nylon- CE and more!
new: RECYCLED Filaments!
Re: [MTB3D] Filament 19.95 per rol
January 29, 2014 01:49PM
We worden hier op het forum graag in de gelegenheid gesteld om kwaliteit zelf te beoordelen. Gooi maar eens een paar rollen in de test.
Ultimaker filament kost 39 euro per 750 gram, dus een vergelijkende statement behoeft bewijs.

Eric
Re: [MTB3D] Filament 19.95 per rol
January 30, 2014 12:01PM
Beste Eric
We willen graag op jouw verzoek ingaan. Natuurlijk behoefd een dergelijk statement bewijs!
Daarom stellen wij het volgende voor:

Op onze website kan je een dezer dagen gratis samples bestellen. De eerste 10 testers van dit forum krijgen met kortingscode ‘forums.reprap’ gratis verzending.
We zullen in dit topic vermelden als het bestellen mogelijk is.

Wij zijn erg blij als er mensen zijn die hier aan mee willen doen. We zouden het wel heel erg op prijs stellen dat je als testpersonen in dit topic en op [www.MTB3D.com] een foto van je print en een recensie plaatst.

Als het product bevalt, is het leuk om dit aan zoveel mogelijk mensen te laten weten. Spread the word!
Wij zijn er voor goedkoop en goed filament voor iedereen!

We kijken uit naar de aanmeldingen!

MTB3D


www.MTB3D.com

3D Printers,
Kapton tape
PLA & ABS, Premium and Basic
PVA- PC- Wood- PETG- Flexible- Nylon- CE and more!
new: RECYCLED Filaments!
Re: [MTB3D] Filament 19.95 per rol
February 05, 2014 06:21AM
Vanaf vandaag is het mogelijk samples te bestellen op onze webshop, inclusief gratis verzending,

Samples van MTB3D

zoals gezegd zullen de eerste 10 die ons een PM sturen een kortingscode krijgen om ook een sample t.w.v. 2,95 gratis te ontvangen.


www.MTB3D.com

3D Printers,
Kapton tape
PLA & ABS, Premium and Basic
PVA- PC- Wood- PETG- Flexible- Nylon- CE and more!
new: RECYCLED Filaments!
Re: [MTB3D] Filament 19.95 per rol
February 22, 2014 12:00PM
Vanaf nu zijn onze verzendkosten verlaagd naar 4.95 euro! voor 3.95 kunt u de bestekkubg afhalen bij een DHL servicepunt bij u in de buurt.
En we hebben een actie lopen: gratis verzending binnen Nederland bij een bestelling boven de 50 euro.

Inmiddels hebbben we een aantal leden van dit forum een aantal gratis samples verstuurd, maar ze zijn nog niet allemaal op!
Bij ons krijg je echt waar voor je geld. Dus als je interesse hebt, PM ons en overtuig jezelf.
Recensies over ons filament worden erg gewardeerd! De kwaliteit van ons filament is echt prima.

Edited 1 time(s). Last edit at 02/22/2014 12:07PM by MTB3D.


www.MTB3D.com

3D Printers,
Kapton tape
PLA & ABS, Premium and Basic
PVA- PC- Wood- PETG- Flexible- Nylon- CE and more!
new: RECYCLED Filaments!
Re: [MTB3D] Filament 19.95 per rol
February 22, 2014 02:18PM
Hmm.. was ik net een dag te vroeg zeker ? Gister 3 hele rollen besteld, zonder korting.

Maar tja.. wel genoeg PLA nu om flink te testen.

Ben wel benieuwd welk DHL servicepunt jullie voor mij uitzoeken, want daarover heb ik geen bericht.

Thomas


www.3daybreaker.blogspot.com

Orca V4.4 rebuild to Ramps with Mk8 and E3D, as well as a Rostock Delta Mini and an OLO in backorder :-)
Re: [MTB3D] Filament 19.95 per rol
February 22, 2014 02:28PM
Ik ben nog in afwachting van mijn printer, alvorens ik ga bestellen.
Ben namelijk nog in twijfel of ik PLA of ABS ga bestellen, printer wordt geleverd met 1 rol ABS erbij...
Re: [MTB3D] Filament 19.95 per rol
February 25, 2014 12:58PM
Heeft iemand al wat binnen ?
Mijn 3 rollen zijn nog steeds 'onderweg' ondanks andere berichten :-(


www.3daybreaker.blogspot.com

Orca V4.4 rebuild to Ramps with Mk8 and E3D, as well as a Rostock Delta Mini and an OLO in backorder :-)
Re: [MTB3D] Filament 19.95 per rol
February 25, 2014 01:48PM
Beste,

Uw 3 rollen zijn binnen een uur na bestellen op het servicepunt aangekomen waarvoor ik u een mailtje heb verstuurd.
Ik ben hierin echter niet duidelijk geweest dat dit het servicepunt betreft waar wij het aanmelden voor verzending en niet het servicepunt waar u uw bestelling kunt afhalen,
Naast uw mail die u van DHL ontvangt wanneer de bestelling aan is gekomen op uw servicepunt heb ik u in een PM ook de trackandtrace code gemaild zodat u kunt zien waar uw bestelling is.

Mijn welgemeende excuses voor de ontstane verwarring.

Hopende u hiermee voldoende te hebben geïnformeerd,

Met vriendelijke Groeten,
Ewoud van Munster
MTB3D
Re: [MTB3D] Filament 19.95 per rol
February 28, 2014 08:51AM
Nou, de eerste MTB3d printjes zijn gemaakt.

Ik was eerst een beetje sceptisch omdat de tolerantie van de filament varieert met max 0.06 mm (de helft naar beide kanten). Dat hebben meer van mijn merken, maar sommige zijn nauwkeuriger.

Echter, de prints komen er mooi uit.

Bijgaand een voorbeeldje.
De eerste is een kiek van 2 MTB3D PLA's
De tweede heeft het blauw van Supply3dPLA

er is geen nadrukkelijk verschil (behalve de verzendkosten dan smileys with beer.

Thomas

Edited 1 time(s). Last edit at 02/28/2014 08:52AM by Replace.


www.3daybreaker.blogspot.com

Orca V4.4 rebuild to Ramps with Mk8 and E3D, as well as a Rostock Delta Mini and an OLO in backorder :-)
Attachments:
open | download - foto 2-7.JPG (110 KB)
open | download - foto 1-7.JPG (69.7 KB)
Re: [MTB3D] Filament 19.95 per rol
March 07, 2014 03:43PM
Ik print er nu een paar dagen mee en het bevalt prima.

Nu nog wat meer kleuren in de shop :-)
grt Thomas


www.3daybreaker.blogspot.com

Orca V4.4 rebuild to Ramps with Mk8 and E3D, as well as a Rostock Delta Mini and an OLO in backorder :-)
Re: [MTB3D] Filament 19.95 per rol
April 03, 2014 12:33PM
Momenteel is mijn printer bezig met het wegeten van een test-sample van MTB3D Filament.
Ik moet zeggen dat de printjes er tot nu toe erg goed uit zien, straks even een 1-1 vergelijk foto maken met een printje van afgelopen week.

Het valt mij wel op dat met dit filament mijn temperatuursettings anders zullen moeten worden.
Normaal had ik de Nozzle op 185 en bed op 60 voor PLA maar ik zie nu dat een hoekje los is gekomen tijdens het printen.

Straks meer als de printer klaar is smiling smiley
Re: [MTB3D] Filament 19.95 per rol
April 08, 2014 06:47AM
Hallo Bertsjuhh,

Bedankt voor je feedback. Ik ben erg benieuwd naar foto's smiling smiley

MTB3D


www.MTB3D.com

3D Printers,
Kapton tape
PLA & ABS, Premium and Basic
PVA- PC- Wood- PETG- Flexible- Nylon- CE and more!
new: RECYCLED Filaments!
Re: [MTB3D] Filament 19.95 per rol
April 08, 2014 07:52AM
Hi, het valt me op dat op jullie website niet de echte foto's staan van het filament (bij bijv. 1.75mm PLA), zijn er ook echte foto's beschikbaar van het filament? Want nu is het gewoon steeds dezelfde rol die in photoshop is gekleurd.

Ik zou graag eens een stukje proberen, maar dan ben ik wel even benieuwd naar de kleuren, het wit ziet er op de foto namelijk uit als een iets minder transparant 'natural PLA' rolletje, maar hoe wist is jullie wit?

Benieuwd of er wat beeldmateriaal van aanwezig is. Ik denk dat de beste manier om een foto te maken van filamentkleuren is, om alle kleuren in 1 foto te plaatsen, dan kan je heel goed zien hoe de kleuren zich ook tot elkaar verhouden. Het is voor het menselijk oog en brein ook moeilijk om de kleuren zonder enige referentie te beoordelen, dus allerlei kleuren in 1 foto zou theoretisch goed moeten werken als de witbalans van de camera het een beetje doet.

Wensen wensen... Ik weet het, maar toch, ik ben benieuwd!

Heb je al wat meer info over jouw filament Bert?
Re: [MTB3D] Filament 19.95 per rol
April 08, 2014 08:18AM
Hallo Ohmarinus,

Bedankt voor je feedback! Wij nemen dit soort tips altijd serieus. Het wit is behoorlijk wit en zeker geen minder transparant natural rolletje.
We hebben zelf de originele kleuren naast het scherm gehouden en de product kleur op de website zoveel mogelijk gematcht met de werkelijkheid.
We hebben vorige week foto's gemaakt van onze rollen met een witte achtergrond. Naar aanleiding van je post worden deze nu op de site gezet. Ik zal wel een linkje posten als het af is.
Voor onze klanten hebben we ook al een overzicht van ons kleurenpallet, zodat je zoals je aangeeft de kleuren in verhouding tot elkaar goed kan zien. Deze zal ook op de site komen.
Ik kan bij deze ook verklappen dat er binnenkort nieuwe kleuren aankomensmiling smiley

MTB3D

Edited 1 time(s). Last edit at 04/08/2014 08:18AM by MTB3D.


www.MTB3D.com

3D Printers,
Kapton tape
PLA & ABS, Premium and Basic
PVA- PC- Wood- PETG- Flexible- Nylon- CE and more!
new: RECYCLED Filaments!
Re: [MTB3D] Filament 19.95 per rol
April 08, 2014 10:46AM
Ik zag via de Track and Trace dat mijn pakketje is bezorgd.
Zal vanavond een paar foto's van het filament maken en van mijn test printje die ik eerder heb gemaakt.
Re: [MTB3D] Filament 19.95 per rol
April 08, 2014 12:13PM
Dit zijn twee dezelfde printjes, beiden geprint met de zelfde Gcode en de zelfde printer.

Links is geprint met PLA dat ik bij de printer heb gekocht, rechts is geprint met de sample die ik van MTB3D heb mogen ontvangen:





De kleuren (op rol):
Wit is ook écht wit:


Oranje os ook écht oranje:


Én groen is ook écht groen, deze kleur is zoo cool grinning smiley :


Edited 1 time(s). Last edit at 04/08/2014 12:14PM by Bertsjuhn.
Re: [MTB3D] Filament 19.95 per rol
April 08, 2014 12:59PM
Bert, je moet zowiezo je extruder nog even iets fine tunen, en kun je fotos maken waar de buitenkant scherper opstaat naast elkaar? Dan kunnen mensen iets beter vergelijken. Weet het is lastig, maar het zou wel helpen voor anderen om daardoor beter te zien hoe die PLA is.

En waar komt die andere PLA weg dan?


Mendelmax 1.5, E3D v6, ramps 1.4, drv8825, kapton heated bed (working)
Sparkcube 1.1, e3d v6, radds 1.5, raps128, 12864 lcd, octoprint (build and testing)
Sparkcube 1.1 XL, radds 1.5, raps128, lcd, fsr autobed, octoprint on odroid (building)
Re: [MTB3D] Filament 19.95 per rol
April 08, 2014 01:20PM
Wat moet ik nog aanpassen aan de extruder volgens jou?
Foto's zal ik nog zsm maken.
Re: [MTB3D] Filament 19.95 per rol
April 08, 2014 01:23PM
Thanks voor de foto's en de feedback smiling smiley

Bert, hoe kan het dat je hoekje opkrult van je PLA? Dit heb ik nog nooit meegemaakt, enkel met ABS, en dan niet een hoekje, maar gewoon de hele print die dan ietsjes krom trekt.

De bridging ziet er wel beter uit, exact dezelfde instellingen zeg je? Hmm, ben benieuwd, en wacht op meer printjes.
Re: [MTB3D] Filament 19.95 per rol
April 08, 2014 01:31PM
Ik denk dat jou PLA beter zal printen op 180 graden op mijn printer ipv 185 graden.

Ik heb namelijk nog andere printjes gemaakt met het test-stukje:


Deze is geheel goed gegaan, zonder los te komen.
(geprint op 180 graden)
Re: [MTB3D] Filament 19.95 per rol
April 10, 2014 05:35AM
Ik wacht nog even op meer resultaten voordat ik ook een gokje waag voor een rol. Ik ben erg tevreden met mijn huidige filament van filamentenmeer, maar sta ook open voor nieuwe ervaringen.
Re: [MTB3D] Filament 19.95 per rol
April 24, 2014 06:48AM
Nog niemand die inmiddels meer ervaring heeft met MTB3D?
Re: [MTB3D] Filament 19.95 per rol
April 24, 2014 12:14PM
Vorige week een rol 'rood' 3mm PLA gekocht. Werd gratis op de TU bezorgd, aardige kerel, en hij kwam het zelfs naar mijn kantoor brengen zodat ik niet eens naar beneden naar de postkamer hoefde.

Ik heb er deze week mee lopen printen. Meestal gebruik ik Faberdashery filament, wat veel duurder is, en ik moest een beetje tweaken om het goed te laten vloeien en plakken. Mijn printer is een Prusa Mendel 2, .5mm nozzle, heated printbed. Ik print op afplaktape, 210 graden (215 voor de eerste layer), met mijn heatbed op 70. Ik had er in het begin last van dat het niet goed bleef plakken. Opgelost door mijn printbed nog eens even goed af te stellen zodat de eerste layer goed hecht. Ik heb ook 'small perimeters' in Slic3r wat trager gezet (15mm/s) zodat hij bijvoorbeeld gaatjes voor 3mm moertjes wat langzamer neerlegt op de eerste layer. Met deze settings kan ik gewoon een print aanzetten en weglopen, geen problemen meer gehad met opkrullen of niet blijven plakken.

Overzicht van een paar printjes:



Prusa Mendel Frame vertex. Zoals je ziet redelijk fatsoenlijke bridges over korte afstand, daar gaat zo een M8 in zonder te hoeven schuren




Prusa Mendel X-axis motor mount, geprint met support material (vandaar hier en daar wat 'kek'):



8x Prusa Mendel bar clamps:



Random vase v2 (http://www.thingiverse.com/make:74606):



De kwaliteit van de prints is goed, fijn ook dat het op een schappelijke maat rol komt, en niet los (Faberdashery) of op een grote rol die je niet makkelijk kwijt kan. Mijn enige probleem is dat ik 'rood' besteld had, maar het is meer een soort vaal oranje. Ter vergelijking, een draad Faberdashery 'firetruck red' naast een wade tandwiel geprint met MTB3D 'rood'. Prima plastic dus, alleen niet de kleur die ik besteld had smiling smiley Voor 20 euro/kilo hoor je mij daar niet over klagen, des te meer omdat mijn tweede Mendel nu oranje is ipv rood, en ik daar op zich wel mee leven kan. De volgende keer toch eerst even een paar proefjes bestellen.



tl:dr; goedgekeurd

Edited 1 time(s). Last edit at 04/24/2014 12:35PM by fhuisema.
Re: [MTB3D] Filament 19.95 per rol
May 11, 2014 01:26PM
Is er bekend wat de afwijking is tussen de verschillende kleure PLA?
Ik heb net een kleirwissel gedaan, van groen naar oranje, maar oranje blijft een stuk slechter plakken aan m'n bed.
Dus vroeg me af of hier het e.e.a. over bekend was?
Re: [MTB3D] Filament 19.95 per rol
May 11, 2014 02:50PM
Ah kijk zelfde bevindingen met het 'rood' filament. Heb van de week zelf ook een rol rood gekocht voor 2 logo's die rood waren. Kleur viel mij daarom tegen. Echter het filament printe goed dus wat dat betreft prima.
Re: [MTB3D] Filament 19.95 per rol
May 11, 2014 03:46PM
Op welke temperaturen printen jullie het PLA?
Re: [MTB3D] Filament 19.95 per rol
May 12, 2014 02:51AM
Ik heb op 205 graden geprint met een 3mm e3d hotend.
Sorry, only registered users may post in this forum.

Click here to login