Toch maar eens geprobeerd, ik had een rol zwart nodig, en omdat de vorige me niet heel erg beviel van een andere leverancier, maar eens bij MTB3D een rol PLA 1.75mm zwart gekocht. Altijd een riskante kleur, maar het hecht erg goed op mijn kapton printbed en ik denk dat deze zwart tot nu toe de beste layer adhesion heeft gehad van alle zwarte filamenten die ik er doorheen heb gejaagd.
Lichtelijk meer last van stringing, en het zwart is minder 'diep' zwart dan vergelijkbare, maar dit zie je alleen in bepaalde lichtreflecties, in normaal daglicht zie je geen verschil.
Erg tevreden, de prijs is ook zeer gunstig. Enige tip is om DHL te vermijden, deze hebben ipv 1 dag, 3 dagen nodig gehad om het pakketje tot mijn deur te krijgen. PostNL is ook niet wat het geweest is maar DHL was wat mij betreft nog trager en de site wordt niet zo goed geupdate met de status van de levering. Verder erg irritant dat de een pakket een 'pakje' noemen, maar dat is persoonlijk

een pak trek je aan, een pakketje laat je bezorgen...
De andere kleuren die ik heb besteld zijn Clear PLA en Natural PLA, deze moet ik nog testen, maar dat doe ik pas als ik weer een toepassing heb. Binnenkort een balk printen waar LED's in komen, dus dan ga ik aan de slag met de Clear PLA. Hopelijk hecht deze net zo goed aan printbed en is de layer adhesion ook zoals de zwarte variant gewoon goed.
Ohja, een tip, ik kon op de site niet direct temperaturen vinden om mee te printen, het PLA 1 keer opgemeten en gegokt dat ik op 206ยบ moest printen, dit was allemaal in 1 keer goed, dit is misschien ook wat ervaring van mijn kant, maar het is handig om suggesties te doen kwa temperatuur

het enige dat ik nog niet super vindt aan het filament is dat in het begin wel wat variatie te vinden was in de dikte, en dat het niet netjes rond op de rol zit, maar dat het light kronkelig is, wat extrusie iets afremt met een bowden systeem.. Desalniettemin zeer tevreden
http://www.marinusdebeer.nl/