Welcome! Log In Create A New Profile

Advanced

F&M: kleur van de maand december

Posted by jonnie 
F&M: kleur van de maand december
September 30, 2014 03:27PM
Nee het is geen typfout winking smiley

Voor december doen we het eens anders. Jullie mogen kiezen welke kleur die maand de kleur van de maand wordt.

Dus, laat een berichtje achter in deze thread met je voorkeur en 30 november 's avonds laat zien we welke het wordt!


[www.filamentenmeer.nl]

ABS filament in 40+ colors,
Flexible filament in 5 colors,
HIPS filament in 8 colors,
Metal PLA filament in 3 colors,
Nylon filament in 3 colors,
PETG filament in 6 colors,
PLA filament in 40+ colors.
PVA filament.
Wood filament in 2 colors..

Like us on Facebook:[www.facebook.com]
Re: F&M: kleur van de maand december
November 17, 2014 04:54PM
Hemelsblauw
Re: F&M: kleur van de maand december
November 18, 2014 12:58AM
Rood!
Re: F&M: kleur van de maand december
November 18, 2014 11:27AM
Re: F&M: kleur van de maand december
December 01, 2014 03:49AM
@Marinus, ik heb (nog) geen PETG tongue sticking out smiley

Het is Hemelsblauw geworden, wat me meteen een leuk probleempje oplevert winking smiley



Over de chocolade kreeg ik van iemand een klacht dat de kleur niet echt chocoladekleurig was. Het is de HTML kleur chocolate, maar daarbij ddenk ik ook eerder aan oranje dan chocolade. Vandaar maar deze color chips printen. Sky blue krijgt dus de nieuwe naam Naissant.

Deze maand is al het naissant filament in de aanbieding

ABS 1.75mm,
ABS 3.0mm,
PLA 1.75mm en
PLA 3.0mm

zijn deze maand te koop voor € 17.50

De eerste fiches zijn in ABS geprint omdat ik nu een prima ABS printer heb en aan het experimenteren ben met ander materiaal voor een printbed. Geen PEI, maar met 90 graden hecht ABS er geweldig op en als het is afgekoeld pak je het er zo af smiling smiley


[www.filamentenmeer.nl]

ABS filament in 40+ colors,
Flexible filament in 5 colors,
HIPS filament in 8 colors,
Metal PLA filament in 3 colors,
Nylon filament in 3 colors,
PETG filament in 6 colors,
PLA filament in 40+ colors.
PVA filament.
Wood filament in 2 colors..

Like us on Facebook:[www.facebook.com]
Re: F&M: kleur van de maand december
December 01, 2014 10:48AM
Gezien de foto, is het een foto van een iPhone 3G?

Als je naar de witbalans kijkt zie je dat op de foto erg moeilijk te zien is of de kleur klopt. De magenta afwijking in het papier dat eigenlijk wit zou moeten zijn is duidelijk te zien.

Ik heb hier thuis een grijskaart, die is neutraal grijs, als ik een foto maak en deze kaart meefotografeer, kan ik de kleuren in photoshop exact instellen door de grijskaart in de digitale foto exact grijs te maken en de ander kleuren relatief daar aan mee te veranderen.

Context helpt erg in dit geval. Bijvoorbeeld buiten fotograferen helpt al heel erg, de meeste camera's zijn ingesteld op de kleurtemperatuur van buiten, dan hebben ze minder moeite met het instellen van de witbalans. Bovendien is het voor ons, de kijker, ook makkelijker om wat meer context op de foto te hebben. Wij weten wat voor kleur een stoeptegel heeft, als je de foto niet op een tafel, maar op de stoep maakt, dan is het al veel makkelijker om in- te schatten welke kleur het heeft smiling smiley

Zijn alleen maar tips hoor! Je hoeft het niet te doen, ik zeg het alleen om je aan het denken te zetten. Ik weet dat je graag goed werk levert, dus misschien helpen deze tips je iets. Ik zou zeggen, probeer het gewoon en kijk of het inderdaad zo werkt als ik zeg. Op een bewolkte dag is het licht buiten toch ook weer heel anders dan op een zonnige dag.

Een volledig bewolkte lucht is trouwens wel weer fijn voor camerawerk (film), er is niets zo vervelend als een zon die steeds gaat schijnen en dan weer een wolk die ervoor schuift. Dan kan je de hele scene van begin af aan weer opnemen winking smiley


http://www.marinusdebeer.nl/
Re: F&M: kleur van de maand december
December 01, 2014 02:01PM
Hoi Marinus,

iPhone 4s met de witbalans netjes op 0, maar ik neem je tips zeker ter harte en probeer betere foto's te maken.
Het doel is om goede kleurechte foto's te maken, dit was de eerste poging, dus geen schande als er ruimte voor verbetering is smiling smiley

Vandaag vond ik het iets te koud om buiten te gaan zitten. In m'n woonkamer heb ik erg veel lichtinval, maar vandaag had ik toch ook de lamp erbij aan.

Deze zomer ben ik juist bezig geweest met tegels schoonmaken (Chloor, azijn en soda) en ik heb nu een fantastisch mooi spectrum aan kleuren tegels liggen. Dat is echt geen goede context. Histor heeft een app voor IOS apparaten. Dat leek me ook handig voor mensen.

Een lekker bewolkte dag met vlak egaal licht is het fijnste voor foto's heb ik ook al gemerkt. Verder is fotografie behoorlijk nieuw voor me.

De 2e poging wordt denk ik in een lighting tent met een daglicht lamp.

Dank je voor de tips!


[www.filamentenmeer.nl]

ABS filament in 40+ colors,
Flexible filament in 5 colors,
HIPS filament in 8 colors,
Metal PLA filament in 3 colors,
Nylon filament in 3 colors,
PETG filament in 6 colors,
PLA filament in 40+ colors.
PVA filament.
Wood filament in 2 colors..

Like us on Facebook:[www.facebook.com]
Re: F&M: kleur van de maand december
December 07, 2014 03:23AM
Omdat in 1.75mm PLA naissant uitverkocht is, is rood hiervoor in de plaats gekomen.




[www.filamentenmeer.nl]

ABS filament in 40+ colors,
Flexible filament in 5 colors,
HIPS filament in 8 colors,
Metal PLA filament in 3 colors,
Nylon filament in 3 colors,
PETG filament in 6 colors,
PLA filament in 40+ colors.
PVA filament.
Wood filament in 2 colors..

Like us on Facebook:[www.facebook.com]
Re: F&M: kleur van de maand december
December 16, 2014 07:07AM
Het was even werk, maar van alle kleuren ABS (behalve lichtgeel omdat ik die niet heb in 1.75mm uitvoering) zijn kleurfiches gemaakt. Niet allemaal perfect geprint, maar ik denk dat de kleuren wel duidelijk over komen zo.

Hier zijn ze te vinden


[www.filamentenmeer.nl]

ABS filament in 40+ colors,
Flexible filament in 5 colors,
HIPS filament in 8 colors,
Metal PLA filament in 3 colors,
Nylon filament in 3 colors,
PETG filament in 6 colors,
PLA filament in 40+ colors.
PVA filament.
Wood filament in 2 colors..

Like us on Facebook:[www.facebook.com]
Re: F&M: kleur van de maand december
December 16, 2014 10:09AM
Ah kijk, als je alle kleuren samen op 1 foto hebt lijkt de witbalans het ook best goed te doen!


http://www.marinusdebeer.nl/
Sorry, only registered users may post in this forum.

Click here to login