Welcome! Log In Create A New Profile

Advanced

Generenen van G code

Posted by WernerDe 
Generenen van G code
April 03, 2014 09:46AM
Beste,

ik heb een vraagje ivm hoe ik g code kan genereren uit een ander bestandstype. Ik weet dat dit gaat me .stl of .dxf maar bij mij ligt het probleem anders.

Voor mijn thesis maak ik een freesmachine die voegen uit een muur moet frezen aan de hand van een genomen foto. Deze foto heb ik bewerkt met allerlei algoritmes om zo het midden van de voeg te vinden. Nu heb ik het midden van de voeg gevonden. Dit midden bestaat uit allemaal coordinaten die ik kan exporteren als XML, excel, CSV, een database, ... (liefst uit excel)

Mijn vraag is dus welk van deze bestandstypes kan ik gebruiken om GCODE te genereren?

Of wat denken jullie dat een oplossing kan zijn?


Alvast bedankt.

Werner
Re: Generenen van G code
April 03, 2014 10:28AM
Dan kun je beter naar CNCzone gaan die hebben daar meer verstand van, dit is een 3D print forum en geen cnc frees forum. Klinkt gemeen maar het is wel de bedoeling dat hier over 3d printen gaat.
En heb je de zoekfunctie van het forum al eerst geprobeert.

Edited 2 time(s). Last edit at 04/11/2014 04:26PM by Wvantoorn.


Mendelmax 1.5, E3D v6, ramps 1.4, drv8825, kapton heated bed (working)
Sparkcube 1.1, e3d v6, radds 1.5, raps128, 12864 lcd, octoprint (build and testing)
Sparkcube 1.1 XL, radds 1.5, raps128, lcd, fsr autobed, octoprint on odroid (building)
Re: Generenen van G code
September 12, 2014 03:38PM
Werner,

Ik heb misschien wel een heeel simpele oplossing ik heb een freesmachine en als ik een foto heb, dan kan ik met aspire een kleur uitkiezen die ik uitfrees. Zou dat ook niet bij jouw werken?
groeten van Richard
Sorry, only registered users may post in this forum.

Click here to login