Welcome! Log In Create A New Profile

Advanced

Gcode files printen in Repetier

Posted by Replace 
Gcode files printen in Repetier
August 10, 2014 09:34AM
Ik probeer mij met Repetier te vereenzelvigen, in afwachting van mijn nieuwe Rostock Delta Mini Pro.......

Nou werk ik doorgaans zelfstandig met Slic3r, op een andere computer dan waar de Repetier gaat draaien.
Ik zie echter geen kans om een .Gcode file op het printend te krijgen. Ik kan wel een STL inlezen en dan slice in Repetier maar dat wil ik niet.

Als ik een Gcode file inlees, dan komt hij in de Gcode editor maar niet op het printend als object.
Wat doe ik nog niet goed ?

Thomas


www.3daybreaker.blogspot.com

Orca V4.4 rebuild to Ramps with Mk8 and E3D, as well as a Rostock Delta Mini and an OLO in backorder :-)
Re: Gcode files printen in Repetier
September 12, 2014 03:30PM
Hallo Thomas,

Ik heb net een easy delta gekocht met dezelfde problemen. Ik heb echter eerst een Leapfrog en een up plus gehad. Bij de eerste zat ook repeteer maar alles was reeds ingesteld. Nu heb ik wel alle instellingen van Slicer maar niet de instellingen. Mijn nieuwe printer werkt ongeveer hetzelfde als die van jouw. Ben je al verder gekomen , misschien kunnen we elkaar helpen

Groeten van Richard
Re: Gcode files printen in Repetier
October 22, 2014 08:09AM
Ik zie nu in Preview pane het Gcode object.
Ik kan het ook printen.
Echter:

Gcode objecten verschijnen niet in het 'Object Placement' scherm, dus je kan niet deleten ofzo.
Dus na een print moet je RepHost stoppen en starten om een nieuw Gcode object te laden.


Wil je alle functies gebruiken, dan moet je RepHost laten Slicen, maar dat wil ik niet.

Maar met de stop/start kom ik een eind :-)


www.3daybreaker.blogspot.com

Orca V4.4 rebuild to Ramps with Mk8 and E3D, as well as a Rostock Delta Mini and an OLO in backorder :-)
Sorry, only registered users may post in this forum.

Click here to login