Welcome! Log In Create A New Profile

Advanced

Reprap Prusa Mendel Iteration 2

Posted by amorf 
Reprap Prusa Mendel Iteration 2
December 01, 2015 06:28PM
Hallo.

Ik heb een vraag
Wie kan mij helpen ik kan mijn 3d printer niet aan de praat krijgen software matig
het gaat om een
Prusa Mendel Iteration 2
Aangestuurd door een Arduino mega 2560 r3
daarop een ramp met A4988 Printer driver steppers
en een Ramps 1.4 12864 lcd display
wie kan mij helpen met de volgende vragen.
Welke software en hoe moet ik die instaleren............ Misschien een pdf bestand of txt bestand.
Als ik test gaat maar een steppermotor van de z assen lopen (werken) beide motoren getest en zijn beide wel goed.
Pls pls kan iemand mij helpen..........
Re: Reprap Prusa Mendel Iteration 2
December 02, 2015 05:58AM
Bedoel je de software voor de pc of de software (firmware) voor op de Arduino?
Hoe heb je getest? Welke software heb je daarvoor gebruikt?
Hoe heb je getest dat de motoren goed zijn?

Je informatie is nog te weinig om te kunnen helpen...
Re: Reprap Prusa Mendel Iteration 2
December 02, 2015 04:32PM
Hallo

Ik bedoel eigenlijk bijde zowel voor de arduino en voor de computer
welke info heeft u nog meer nodig van mij ??????
kan u geven wat ik weet dus vraag maar wat u wilt weten kan ook foto`s maken als dat makkelijker is

met groet

Edited 1 time(s). Last edit at 12/02/2015 04:33PM by amorf.
Re: Reprap Prusa Mendel Iteration 2
December 02, 2015 04:38PM
ik heb op YouTube de filmpjes gevolgd maar die gebruiken andere printer drivers [www.youtube.com]
en alles gaat goed tot op zekere hoogte als ik die flip ga instaleren komt ie niet verder als het instaleren maar dan kan ik verder niets meer
Re: Reprap Prusa Mendel Iteration 2
December 02, 2015 04:44PM
Re: Reprap Prusa Mendel Iteration 2
December 04, 2015 06:19AM
Je beantwoord helaas niet alle vragen maar ik zal een poging doen.

Er is zeer veel keuze uit software dus je zal moeten beslissen welke software het beste bij jouw past. Nadat je de software hebt gekozen dien je er daarna voor te zorgen dat de instellingen in de firmware aansluiten bij de hardware van jouw printer.

Een lijst van mogelijke firmware vindt je hier
[reprap.org]

Veel gebruikte combo is Marlin met Pronterface of Marlin met Repetier

Omdat je ook een hardware probleem schijnt te hebben vroeg ik "hoe" je dat getest had. Schijnbaar had je software om de motoren te testen maar je geeft niet aan hoe je dat getest hebt. Als je dat met firmware hebt gedaan (http://reprap.org/wiki/File:RAMPSTestCode.pde) kun je dan aangeven wat je gedaan hebt waardoor je nu weet dat de motoren goed zijn? Heb je bijvoorbeeld gekeken of er niet een step stick kapot is of verkeerd om zit?

Hoe meer je verteld hoe beter de antwoorden worden..grinning smiley

Edited 1 time(s). Last edit at 12/04/2015 06:20AM by Frans@France.
Re: Reprap Prusa Mendel Iteration 2
December 04, 2015 05:27PM
okay sorry ik ben nog niet zo erg thuis in het hele verhaal 3d printen het is eigenlijk als een geintje begonnen en ben er een beetje verslaafd aan geraakt .
maar op de z as dus de twee steppermotors heb ik zo getest met de geinstalleerde software in het filmpje maar naar een beetje klooien heb ik een motor van de print gehaald
en toen draaide de motor die eerst deed niets
ook heb ik de printer drivers verwisseld maar dan doet de ene motor exact het zelfde doet dus niets.
maar zou je kunnen zeggen wat een goede combi is van software dan ga ik die eerst eens instaleren op de computer en een klein beetje uitleggen hoe ik de softwre het best kan instaleren
ben een oldtimer zoals ze dat zo mooi zeggen met 50 jaar hier nog in verdiepen en heb er stiekum veel plezier in
Re: Reprap Prusa Mendel Iteration 2
December 05, 2015 04:50AM
Quote
amorf
gevolgde filmpje
Dat is een filmpje voor een ander type elektronica hardware (Printrboard ). Als je zo'n filmpje zoekt dan zou je deze [www.youtube.com] kunnen bekijken omdat dat over je ramps1.4 elektronica gaat. Maar dat is een redelijk oud filmpje die dan ook oude firmware gebruikt.

Je kan starten met de combo zoals ik die eerder noemde Marlin met Pronterface. Daar zijn veel instructies voor te vinden.
Re: Reprap Prusa Mendel Iteration 2
December 05, 2015 02:57PM
Als eerste heb je deze software nodig voor de arduino dit installeer je op je pc (of laptop).
Dan download je Marlin of Repetier Firmware.
Deze software open je met de arduino software. hierin configureer je de setup van je printer, en laad dit naar je printer (arduino mega).
Vervolgens heb je software nodig om de te printen voorwerpen te verdelen in laagjes om te kunnen printen. Dit is een "slice" programma. b.v. Slic3r of Cura.
Ook heb je nog een "host"programma nodig om je printer te kunnen besturen. In de meeste host-programma's zitten de zogenaamde slice-programma's al ingebouwd.
Bekende host-programma's zijn oa: Repetier Host en Pronterface.

Succes.

Hans
Re: Reprap Prusa Mendel Iteration 2
December 11, 2015 04:12PM
eum ik ben nu al een paar dagen aan het klooien maar ik snap niet hoe ik de software moet gaan instaleren sorry dat zal mijn leeftijd zijn.
zou je mij A.U.B. stap voor stap willen en kunnen uit leggen hoe ik alles instaleer ??? als je zou willen pls pls
Re: Reprap Prusa Mendel Iteration 2
December 12, 2015 05:56AM
"De software" welke software is dat dan PC of Firmware? Meer informatie in de vraag geeft betere antwoorden

PS al bij de NL FAQ gekeken zoals bijvoorbeeld : Handleiding Firmware voor beginners ?

Edited 3 time(s). Last edit at 12/12/2015 05:59AM by Frans@France.
Sorry, only registered users may post in this forum.

Click here to login