Welcome! Log In Create A New Profile

Advanced

Heatbed isoleren

Posted by sander91 
Heatbed isoleren
April 14, 2014 03:08AM
Momenteel heb ik nog geen isolatiemateriaal onder mijn heatbed zitten. Hierdoor duurt het even voordat het heatbed is opgewarmd. Mijn vraag is wat voor isolatiemateriaal gebruiken jullie voor onder het heatbed?
Ik heb op webshops een dunne laag kurk gezien van 2 mm die exact de vorm heeft van het heatbed. Dit was in een buitenlandse webshop en met verzendkosten voor zoiets natuurlijk niet interessant. Dus ik ben naar een goed isolatiemateriaal opzoek dat gewoon normaal verkrijgbaar is. Bij het zoeken naar kurk heb ik alleen nog maar ''enorme'' rollen kurk gevonden van 50 cm bij 8 meter, is toch echt teveel voor 1 Heatbed.
Re: Heatbed isoleren
April 14, 2014 06:00AM
Ik heb een stukje uit verpakkingsmateriaal (wit schuimrubber achtig materiaal?) gesneden en er onder gestoken. Werkt op zich al goed.
Heb wel al eens gelezen voor van die folie die men achter radiatoren plaatst er onder te maken...
Re: Heatbed isoleren
April 17, 2014 04:14AM
Ik heb dunne kurken onderzettende gekocht bij de Xenos (ze zijn er ook bij blokker en consorten). Zes stuks voor een euro geloof ik. Makkelijk te bewerken en als je twee lagen gebruikt heb je een prima isolatie.
Re: Heatbed isoleren
April 17, 2014 05:01AM
Hoe heb je ze aan het heatbed bevestigd?
Re: Heatbed isoleren
April 17, 2014 09:12AM
Door ze te sandwichen tussen het heated board en een stukje triplex en de triplex met schroefjes vast te zetten (door de gaatjes van het heated bed). Als het helpt kan ik vanavond wel wat foto's maken als ik thuis ben?
Re: Heatbed isoleren
April 17, 2014 11:12AM
Oke denk dat ik snap hoe je het hebt bevestigd. Alleen heb je dan je heatbed wel ook nog op veren?
Re: Heatbed isoleren
April 17, 2014 11:17AM
Nee, die van mij zit hartstikke vast geschroefd. Een kwestie van heel goed opletten op kwetsbare momenten. Maar met mijn cunstructie zou het wel prima kunnen. De stellage van heated bed, kurk en hout hangt met schroeven onder de aluminium plaat die het printplaat oppervlak vormt. Deze zit op zijn beurt weer aan de rest van de printer vast.
Re: Heatbed isoleren
February 23, 2016 12:50PM
Ik heb folie gebruikt die achter radiatoren wordt gebruikt 2lagen de bovenste laag extra met kapton tape voor temp
Sorry, only registered users may post in this forum.

Click here to login