Welcome! Log In Create A New Profile

Advanced

Kan je kapton nat aanbrengen ?

Posted by Replace 
Kan je kapton nat aanbrengen ?
July 18, 2014 11:06AM
Ik heb vroeger veel reclamestickers geplakt, die bracht je aan op een 'sopje' . Dan kon je het mooi gladstrijken en na het drogen deed de lijm zijn werk.

Zou dat ook met Kapton kunnen ? Glasplaat in sopje, kapton vel er in. Beetje schuiven en dan gladstrijken en weer opvissen en drogen ?
Iemand geprobeerd ?
Thomas


www.3daybreaker.blogspot.com

Orca V4.4 rebuild to Ramps with Mk8 and E3D, as well as a Rostock Delta Mini and an OLO in backorder :-)
Re: Kan je kapton nat aanbrengen ?
July 18, 2014 02:42PM
Geprobeerd en ik vond het geweldig fijn werken!

hier is een filmpje erover te vinden.


[www.filamentenmeer.nl]

ABS filament in 40+ colors,
Flexible filament in 5 colors,
HIPS filament in 8 colors,
Metal PLA filament in 3 colors,
Nylon filament in 3 colors,
PETG filament in 6 colors,
PLA filament in 40+ colors.
PVA filament.
Wood filament in 2 colors..

Like us on Facebook:[www.facebook.com]
Re: Kan je kapton nat aanbrengen ?
July 18, 2014 05:26PM
Zolang ik Kapton gebruik werk ik zo, water met een beetje afwasmiddel in een spuitfles
en glad strijken met je bankpasje.
Re: Kan je kapton nat aanbrengen ?
July 20, 2014 05:59AM
@ Jonnie: kijk.. dat bedoel ik.
Ik ga dat ook met mijn sheets proberen.

@ Knaapio:
Heb ik dan een pincode nodig ? :-)


www.3daybreaker.blogspot.com

Orca V4.4 rebuild to Ramps with Mk8 and E3D, as well as a Rostock Delta Mini and an OLO in backorder :-)
Re: Kan je kapton nat aanbrengen ?
July 21, 2014 08:02PM
Ook hier even gepost, mocht iemand hier zoeken, dit is hoe ik het doe:
[forums.reprap.org]

Quote
Ohmarinus
Quote
jand
Wat ook goed werkt is wat glassex op de glasplaat spuiten. De tape is dan prima op de plaats te schuiven. Daarna met een bankpasje oid over de tape strijken om de vloeistof zo veel mogelijk te verwijderen. Daarna laten drogen.

Exact zoals ik het doe, dit geeft het beste resultaat omdat Glassex helemaal verdwijnt en geen residue achter laat. In water zitten mineralen en kalk, deze geven tot op zekere hoogte toch een vervuiling die de tape aantast, terwijl je dat met Glassex nog minder hebt. Bovendien is het spray & play hihi winking smiley

Zoals jand, ik doe het ook zo, op een aluminium plaatje spuit ik glassex, dat verspreid in dan zodat overal netjes een laagje ligt. Daarna snij ik twee stroken van een rol Kapton tape (100mm brede tape) en leg ik die netjes 1 voor 1 uit op het aluminium. Eerst de eerste aanbrengen en goed glad strijken met een pasje, eerst heel zachtjes met beleid en daarna kan je steeds meer kracht uitoefenen met het pasje.

Dan de volgende, en als beide lagen er goed op zitten even laten drogen.

Als de randen van de Kapton tape niet goed aan het bed hechten is dit geen probleem. Ik leg de alu plaat op de verwarming om te drogen en te hechten, daarna kan je na een uur of twee die losse randjes met je vinger op het printbed vastplakken zonde rmoeite. Dan nog even voorzichtig met een mesje het kapton afsnijden dat over de rand steekt en dan eindig je met dit:


En als je klaar bent kan je mooi nog even snel de ramen lappen terwijl de kapton op de verwarming ligt winking smiley

Edited 1 time(s). Last edit at 07/21/2014 08:02PM by Ohmarinus.


http://www.marinusdebeer.nl/
Re: Kan je kapton nat aanbrengen ?
July 23, 2014 04:48PM
Inderdaad:




www.3daybreaker.blogspot.com

Orca V4.4 rebuild to Ramps with Mk8 and E3D, as well as a Rostock Delta Mini and an OLO in backorder :-)
Sorry, only registered users may post in this forum.

Click here to login