Welcome! Log In Create A New Profile

Advanced

Heatbed doet het niet

Posted by oopss 
Heatbed doet het niet
March 19, 2015 02:24PM
Hallo,

Ik heb een vraag over mijn heat bed en vroeg me af of jullie me konden helpen.

Mijn HeatbedWerkt nu al een tijdje niet en heb jullie gebruikt als mijn laatste hulp want ik weet het niet meer. Het probleem is dat de draadjes niet goed werken, want als ik de stroomdraden eraf haal en zet er stroom op en doe er een lampje op doet het lampje het gewoon. Maar als ik dan de draadjes vast soldeer aan mijn heated bed dan doen ze het opeens niet meer ook als ik het lampje erop zet, als ik dan vervolgens de draadjes er weer afhaal en ik houd het lampje weer tegen de draadjes doet hij het weer.confused smiley
Ik heb ook al geprobeerd een nieuw heated bed te kopen maar daar gebeurt vervolgens precies hetzelfde.
Weten jullie wat er aan de hand is want ik snap er niks meer van. Ik hoop dat jullie me kunnen helpen!

Mvg, Oopss
Re: Heatbed doet het niet
March 20, 2015 08:16PM
Hi het kan zijn dat je mosfet stuk is en bij hoge belasting (lees: heatbed) uitvalt.

Deze is makkelijk te vervangen als je een beetje kan solderen en als je er een nieuwe op hebt gezet, maak er dan ook direct een cooling element op. Je kan je heatbed ook aansturen via een relais, dan wordt de mosfet niet belast en gebruik je alleen het aan/uit signaal van de mosfet om de relais te schakelen.


http://www.marinusdebeer.nl/
Re: Heatbed doet het niet
March 21, 2015 07:04PM
Oke bedankt voor het antwoord. Ik weet alleen niet welke mosfet ik er nu op heb zitten maar maakt dat veel uit of kan ik ook gewoon een andere gebruiken en zo ja weet u welke mosfet het beste is want ik heb nog niet super veel kennis over 3D printen maar ik moet het nog leren.

Mvg oopss
Re: Heatbed doet het niet
March 22, 2015 09:40AM
Hier kan men wat meer info vinden.

[reprap.org] hier staat de BOM en als men daar op de mosfets klikt krijgt men de onderste website daar staan alle gegevens aan wat die mosfets moet voldoen.
Er zullen er nog andere zijn die werken mogelijk weten andere leden hier meer over.

[www.digikey.ca]
Re: Heatbed doet het niet
April 08, 2015 10:30AM
Hallo ,als ik mijn printer aanzet dan staat mijn head bed op 837,25 graden thevens werken mijn x en y assen niet
Re: Heatbed doet het niet
April 08, 2015 01:26PM
Welkom ocinlaw,

Zou je misschien een nieuw topic kunnen starten?
Vertel dan ook wat meer van je printer.
Type printer, welke elektronica, welke firmware gebruik je?

Hans.
Sorry, only registered users may post in this forum.

Click here to login