Welcome! Log In Create A New Profile

Advanced

Tetrahydrofuran High Purity Solvent voor PLA "polijsten"

Posted by Jochem Elf 
Tetrahydrofuran High Purity Solvent voor PLA "polijsten"
April 10, 2014 09:03AM
Geachte Reprap goden,

Met Aceton kan je ABS fantastich polijsten zoals jullie weten. Met PLA schijnt dat ook te kunnen alleen is die solvent iets minder makkelijk te verkrijgen. Weet iemand waar ik Tetrahydrofuran High Purity Solvent kan krijgen? Ik heb via Amazon geprobeerd maar die leveren dat spul niet buiten de USA geloof ik. Kreeg in elk geval een foutmelding. Is er misschien al een Reprap webwinkel die dat verkoop? Anders misschien een goed ideetje voor in het assortiment.


Groet Jochem

(Sorry Wilco, toch maar een nieuw onderwerp aangemaakt. Dit is iets total anders dan een build probleem.)
Re: Tetrahydrofuran High Purity Solvent voor PLA "polijsten"
April 10, 2014 10:30AM
Volgens mij is het helemaal goed om hiervoor een nieuw topic te maken hoor smiling smiley

Op deze website lees je er meer over en daar staat ook een link naar een EU verkoper ervan op ebay.

Ik heb het niet zo erg op de vloeistoffen die schadelijk zijn voor de gezondheid en die ik dan in kleinere flesjes moet gieten en opsturen, dus het komt niet binnenkort bij Filament & meer te koop winking smiley


[www.filamentenmeer.nl]

ABS filament in 40+ colors,
Flexible filament in 5 colors,
HIPS filament in 8 colors,
Metal PLA filament in 3 colors,
Nylon filament in 3 colors,
PETG filament in 6 colors,
PLA filament in 40+ colors.
PVA filament.
Wood filament in 2 colors..

Like us on Facebook:[www.facebook.com]
Re: Tetrahydrofuran High Purity Solvent voor PLA "polijsten"
April 10, 2014 11:36AM
Ik heb op het lab een zuurkast.... Wil best af en toe voor een rolletje filament of een onderdeeltje af en toe wat overschenken smiling smiley. Je moet het dan wel ff in Utrecht komen brengen en halen. Ga niet 200 glazen flesjes in een doosje doen en opsturen...... Denk dat het ook in speciale plastic flessen kan hoor maar dat zou je even uit moeten zoeken.
Re: Tetrahydrofuran High Purity Solvent voor PLA "polijsten"
April 10, 2014 11:48AM
Dichloromethane schijnt nog beter te werken. Maar dat is echt giftig spul. Alleen buiten gebruiken en liever eigenlijk helemaal niet (kankerverwekkend bij inhalatie.....)... Denk dat ik mijn zuurkast maar eens ga ontruimen smiling smiley
Re: Tetrahydrofuran High Purity Solvent voor PLA "polijsten"
April 10, 2014 12:18PM
Airmiles of bonuskaart?

Maar nee, ik blijf maar van die troep af, heb teveel plastic aan me lichaam zitten, en als een druppel op me shirt komt en dan me PEG raakt ben ik.......

En daarbij Aceton en thinner ok, maar verder nee, ik hou wel van een geprint uiterlijk op mijn onderdelen, en als ik het toch glad wil hebben, dan schuur en spuit ik het wel.


Mendelmax 1.5, E3D v6, ramps 1.4, drv8825, kapton heated bed (working)
Sparkcube 1.1, e3d v6, radds 1.5, raps128, 12864 lcd, octoprint (build and testing)
Sparkcube 1.1 XL, radds 1.5, raps128, lcd, fsr autobed, octoprint on odroid (building)
Re: Tetrahydrofuran High Purity Solvent voor PLA "polijsten"
April 11, 2014 03:22AM
@Jochem, een keer kennismaken lijkt me hardstikke leuk en Utrecht is zo ver weg niet (ik woon in Bodegraven), maar als ik voor elk flesje dat ik zou verkopen op en neer naar Utrecht moet, zou het duur spul worden. Als overschenken me een rol filament kost, helemaal! tongue sticking out smiley

Dit was trouwens een kickstarter project van een apparaat om prints (ook PLA) mee na te bewerken. Wat ze gebruikten met PLA staat hier niet meer bij, maar dat was dacht ik ook een soda zoals ook Bits From Bytes gebruikt om PLA op te lossen in deze video. Klinkt toch prettiger dan een zuurkast winking smiley

Wat ik me wel een tijd af vraag. Wat voor materiaal wordt er eigenlijk gebruikt voor 3d geprinte objecten bij medische toepassingen?


[www.filamentenmeer.nl]

ABS filament in 40+ colors,
Flexible filament in 5 colors,
HIPS filament in 8 colors,
Metal PLA filament in 3 colors,
Nylon filament in 3 colors,
PETG filament in 6 colors,
PLA filament in 40+ colors.
PVA filament.
Wood filament in 2 colors..

Like us on Facebook:[www.facebook.com]
Re: Tetrahydrofuran High Purity Solvent voor PLA "polijsten"
April 11, 2014 10:29AM
Zou die ontstopper ook werken bij een sonic cleaner die niet verwarmt ?


www.3daybreaker.blogspot.com

Orca V4.4 rebuild to Ramps with Mk8 and E3D, as well as a Rostock Delta Mini and an OLO in backorder :-)
Sorry, only registered users may post in this forum.

Click here to login