Welcome! Log In Create A New Profile

Advanced

Temperatuur hot end varieert.

Posted by KeesL 
Temperatuur hot end varieert.
October 04, 2014 03:41PM
Mede printers,

Bij mijn hot end varieert de temperatuur 1.5 °C. Is dit acceptabel? Auto tune heb ik uitgevoerd, maakt weinig uit. De temperatuur variatie is overigs constant, maakt niet uit bij het begin, halverwege of einde van de print.
Als aanvulling, deze variatie gebeurt in circa 6 seconden. Mij lijkt het haast onwaarschijnlijk dat dit zo snel kan.

M.vr.gr.

Kees

Edited 1 time(s). Last edit at 10/04/2014 05:17PM by KeesL.
Re: Temperatuur hot end varieert.
October 05, 2014 11:39AM
Mijn hotend fluctueerd meer tijdens een print dan 1,5 graden. Bij mij weet ik dat dit (mede) komt doordat de thermistor niet geisoleerd in de hotend zat en nog steeds niet optimaal geisoleerd zit.

1,5 graad lijkt mij erg acceptabel. Je hotend beweegt immers best snel waardoor hij afkoelt. Heb je jouw hotend geisoleerd?


[www.filamentenmeer.nl]

ABS filament in 40+ colors,
Flexible filament in 5 colors,
HIPS filament in 8 colors,
Metal PLA filament in 3 colors,
Nylon filament in 3 colors,
PETG filament in 6 colors,
PLA filament in 40+ colors.
PVA filament.
Wood filament in 2 colors..

Like us on Facebook:[www.facebook.com]
Re: Temperatuur hot end varieert.
October 05, 2014 01:31PM
Jonnie,


Mijn hot end is niet geisoleerd, ik zie eerlijk gezegd aan de print geen rare afwijkingen. Maar ik vroeg mij af of de meting wel realistisch is.

M.vr.gr.

Kees
Re: Temperatuur hot end varieert.
October 06, 2014 12:35PM
Helpt het om dit verhaal over PID te lezen? [reprap.org]

Edited 1 time(s). Last edit at 10/06/2014 12:36PM by Frans@France.
Re: Temperatuur hot end varieert.
October 22, 2014 07:57AM
Mijn hotend is ook niet geisoleerd en de variaties zitten meer in de 2 á 3 graden dan minder. Maar in praktijk heeft het geen negaqtief gevolg (vind ik)

:-)


www.3daybreaker.blogspot.com

Orca V4.4 rebuild to Ramps with Mk8 and E3D, as well as a Rostock Delta Mini and an OLO in backorder :-)
Re: Temperatuur hot end varieert.
October 22, 2014 10:17AM
Mijn hotend is geïsoleerd, en heeft een afwijking van -0,5 tot + 0.5 op 230 graden. Maar ik heb nog steeds lijnen in de print, waarschijnlijk door het kromtrekken van de glazen plaat tijdens het opwarmen en afkoelen.
Sorry, only registered users may post in this forum.

Click here to login