Welcome! Log In Create A New Profile

Advanced

J-head extruder temperatuur is 0

Posted by morubil 
J-head extruder temperatuur is 0
January 24, 2015 03:39AM
Ik zit met het de volgende situatie:
- Opbouw naar Mendel90
- sanguinololu v1.3a board
Repetier-Host geeft voor de temperatuur van de extruder 0°C (als ik het kortsluit geeft hij 359°C)
bekabilg is na gekeken en doorgemeten (indien deze aansluiting op de connector van het bed staat geeft hij wel de juist (omgevings) temperatuur)
Heb al alle soorten thermistors in de firmware geprobeerd (--> geen resultaat)

Iemand een idee wat hiet mis kan zijn?
Re: J-head extruder temperatuur is 0
January 24, 2015 06:04AM
En wat als je de bed thermistors aansluit op de extruder thermistors aansluiting op je sanguinololu board. Krijg je dan wel een temp. reading? Zo niet weet je zeker dat je op de correcte connector zit op je sanguinololu board?
Re: J-head extruder temperatuur is 0
January 24, 2015 06:26AM
Hi morubil, ik zag dat je een identiek item in 'General' had gepost. Ik wil je vragen dit in het vervolg niet te doen, het is niet de bedoeling om te dubbelposten. Zal hem voor deze keer laten staan omdat het in een anderstalig forum is, maar hou er rekening mee smiling smiley

Ik had al in je andere topic gereageerd trouwens.

@ Frans, dat switchen had hij al geprobeerd (zie tussen de haakjes)


http://www.marinusdebeer.nl/
Re: J-head extruder temperatuur is 0
January 24, 2015 08:54AM
Quote
Ohmarinus
@ Frans, dat switchen had hij al geprobeerd (zie tussen de haakjes)

Ik las dat hij alleen de extruder thermistor aangesloten had op het bed thermistor board connector. Hiermee meet je alleen of je extruder thermistor werkt en of je bed thermistor connector werkt. Vandaar mijn voorstel om de werkende bed thermistor aan te sluiten op de extruder board connector. Als je dan met een werkende bed thermistor ook 0 krijgt dan is of de connector niet correct verbonden met het board of de firmware leest een andere connector uit dan waar je het op aangesloten hebt.
Re: J-head extruder temperatuur is 0
January 24, 2015 09:30AM
Ah op die manier, sorry, he hebt helemaal gelijk smiling smiley Inderdaad bed thermistor op hotend input testen zou ook nog getest moeten worden.


http://www.marinusdebeer.nl/
Re: J-head extruder temperatuur is 0
January 25, 2015 04:35AM
Ik heb de thermistors al gewisseld en dan geeft hij voor de extruder temperatuur ook 0°C en voor het bed geeft hij de juiste temperatuur.
Ik had ook al de indruk dat er iets verkeerd zit met de connector die gelezen wordt. Maar dat blijkt de analoge input 7 te zijn en die staat ingesteld ("#define TEMP_0_PIN 7" en "#define TEMP_BED_PIN 6") de andere staan op -1.
Het temp_bed leest hij dus wel in temp_0 leest hij niet.
Het ligt ook niet aan het board want ik heb de beschikking over 2 identieke boards (Sanguinilolu v1.3a) ze doen allebei identiek hetzelfde.
Re: J-head extruder temperatuur is 0
January 25, 2015 05:37AM
Pwww. Ik ken dat board niet dus net even gelezen. Ik lees dat als je de connector kortsluit en die hoge waarde krijgt dan zit je op de correcte connector. Blijft over inderdaad een setting in de firmware of een kapot board.

Eea na gelezen op [forums.reprap.org]
Re: J-head extruder temperatuur is 0
January 25, 2015 04:22PM
Nieuwe tips gekregen !!!
Ik heb op google code de meest recente versie voor sanguinololu board gedownload.
ik ben ook Arduino 1.0.4 gaan gebruiken (ipv 1.0.5) (gedownmload van reprapworld)
dan Marlin firmware geflasht
EN
ik lees 2x dezelfde temperatuur (= omgevingstemperatuur) op de extruder en op het bed.

Probleem lijkt te liggen bij de Arduino IDE versie!!!
Sorry, only registered users may post in this forum.

Click here to login