Welcome! Log In Create A New Profile

Advanced

Wood filament en E3D V6 vraagje

Posted by jipjip 
Wood filament en E3D V6 vraagje
March 06, 2015 02:22PM
Hmmm... Vanmiddag een tijd aan de gang geweest met een wood filament sample.
De eerste pogingen stokten al na een paar centimeters filament, waarna ik de hotend weer kon ontstoppen. Meestal zat de heatbreak verstopt.

Na ongeveer een derde van de sample kreeg ik pas door dat de snelheid van de printer omhoog moet ipv omlaag ivm de warmte die omhoog kruipt tot voorbij de versmalling in de heatbreak. De doorstroom moet sneller zodat het filament niet de kans krijgt om te vroeg in de hotend zacht te worden Uiteraard staat de fan op 100% te draaien.
De eerste lagen gaan prima, maar daarna raakt de nozzle (en soms ook de heatbreak) verstopt.

Als ik de temperatuur verhoog ontstaat de eerste situatie weer (verstoppen van de heatbreak) Als ik de temperatuur verlaag gaat het filament er niet glad uit.
Ik print nu rond de 180 graden (hoger en lager geprobeerd) en de snelheid zit inmiddels op 140mm/sec (overigens gaaf om te zien dat ie die snelheid ook in zich heeft. Ik print mijn PLA meestal tussen de 20 en de 40 mm/sec).

Mijn vraag is dus: iemand enig idee wat ik over het hoofd zie?
Ik heb de fan al een beetje omlaag geschover zodat de luchtstroom ook over de versmalling van de heatbreak loopt, maar dat had geen tot nauwelijks effect.)
Sorry, only registered users may post in this forum.

Click here to login