Welcome! Log In Create A New Profile

Advanced

vastlopen in heatsink

Posted by meeswes 
vastlopen in heatsink
December 10, 2015 02:37PM
beste mensen

ik ben voor mijn prusa i3 de e3d lite maar als ik er matriaal (op dit moment pla) in doe smelt het al al in de heatsink waardoor hij verstopt raak. op 180 graden gaat het bijna niet door de nozzle en smelt het ook al in de heatsink en op 210 gaat het makkelijk door de nozzle (als je hem op warmt zonder matriaal ) maar daarna loopt hij weer vast

heeft iemand een oplossing

alvast bedankt mees wesseling
Re: vastlopen in heatsink
December 11, 2015 05:29AM
Beste Mees,

Welkom p het forum.

Heeft je hotend een ventilator op de heatsink?

PLA zet uit bij verwarmen en een erg veel voorkomende oorzaak van een verstopte hotend is dat het fiament te vroeg opwarmt, uitzet en de hotend verstopt.


[www.filamentenmeer.nl]

ABS filament in 40+ colors,
Flexible filament in 5 colors,
HIPS filament in 8 colors,
Metal PLA filament in 3 colors,
Nylon filament in 3 colors,
PETG filament in 6 colors,
PLA filament in 40+ colors.
PVA filament.
Wood filament in 2 colors..

Like us on Facebook:[www.facebook.com]
Re: vastlopen in heatsink
December 11, 2015 11:52AM
Quote
jonnie
Beste Mees,

Welkom p het forum.

Heeft je hotend een ventilator op de heatsink?

PLA zet uit bij verwarmen en een erg veel voorkomende oorzaak van een verstopte hotend is dat het fiament te vroeg opwarmt, uitzet en de hotend verstopt.

ja die heb ik hij blaast aleen niet tijdens het printen ik heb het ook al geprobeert om aan te sluiten op 12 volt
Re: vastlopen in heatsink
December 12, 2015 05:54AM
Blazen tijdens printen is een optie in je slicer net als de retract een optie is in je slices (om even antwoord te geven op dezelfde vraag in het archief)
Je kan ook M106 gebruiken

Printen met een full metal hotend zonder de ventilator aan tijdens het printen is zo goed als onmogelijk.
Sorry, only registered users may post in this forum.

Click here to login