Welcome! Log In Create A New Profile

Advanced

Thermal Glue voor Thermistors?

Posted by Ohmarinus 
Thermal Glue voor Thermistors?
April 07, 2014 04:34PM
Hi guys, ik ben op zoek naar een soort thermisch-bestendige lijm voor het zekeren van een thermistor in een hotend.

Nu vind ik dit soort dingen:
[www.ebay.nl]

Maar eigenlijk moet dit toch ook gewoon in Nederland verkrijgbaar zijn voor een goede prijs?

Het gaat alleen om vastzetten van het thermistorkopje, en het doorgeven van warmte aan de thermistor. Omdat veel van die pasta's ook geleidend zijn lijkt me dat geen goed idee om te gebruiken..

Benieuwd of iemand wat weet!
- Marinus
Re: Thermal Glue voor Thermistors?
April 07, 2014 05:23PM
Re: Thermal Glue voor Thermistors?
April 07, 2014 05:31PM
Ik heb de termistors vast gezet met hitte bestendige bison kit,werkt er goed.En is in iedere doehetzelf zaak te koop.
Re: Thermal Glue voor Thermistors?
April 08, 2014 07:53AM
Quote
Frans@France
zoiets [www.halfords.nl] smiling smiley

Klinkt allebei goed, is die Bison kit ook nog te verwijderen? Aangezien de thermistor ook stuk kan gaan winking smiley

En is die Holts Gun Gum geleidend of niet? En Frans, heb jij die Holts van Halfords gebruikt voor jouw thermistor, of was het gewoon iets dat je hebt gevonden op het web?

Edit;
Nog even gekeken, die Gun Gum is niet goed, maaaaar, de Firegum wèl! winking smiley

Deze:
[www.halfords.nl]

Edited 1 time(s). Last edit at 04/08/2014 08:02AM by Ohmarinus.
Re: Thermal Glue voor Thermistors?
April 08, 2014 08:22AM
Quote
Ohmarinus
Quote
Frans@France
zoiets [www.halfords.nl] smiling smiley

Klinkt allebei goed, is die Bison kit ook nog te verwijderen? Aangezien de thermistor ook stuk kan gaan winking smiley

En is die Holts Gun Gum geleidend of niet? En Frans, heb jij die Holts van Halfords gebruikt voor jouw thermistor, of was het gewoon iets dat je hebt gevonden op het web?

Edit;
Nog even gekeken, die Gun Gum is niet goed, maaaaar, de Firegum wèl! winking smiley

Deze:
[www.halfords.nl]

snel even google-en op uitlaat repair kit gaf Halfords als resultaat op en ik moest kiezen tussen de twee vandaar die gun gum smiling smiley Zelf gebruik ik niets anders dan eerst met teflon tape vastzetten dat rekt namelijk redelijk waardoor je met iets druk kan werken en daarna als laatste laag wat kapton.
Re: Thermal Glue voor Thermistors?
April 08, 2014 09:51AM
Ja het is te verwijderen zie (http://www.bison.nl/static/products/assets/asset_3522_2.pdf)
Re: Thermal Glue voor Thermistors?
April 08, 2014 01:31PM
Quote
Frans@France
Quote
Ohmarinus
Quote
Frans@France
zoiets [www.halfords.nl] smiling smiley

Klinkt allebei goed, is die Bison kit ook nog te verwijderen? Aangezien de thermistor ook stuk kan gaan winking smiley

En is die Holts Gun Gum geleidend of niet? En Frans, heb jij die Holts van Halfords gebruikt voor jouw thermistor, of was het gewoon iets dat je hebt gevonden op het web?

Edit;
Nog even gekeken, die Gun Gum is niet goed, maaaaar, de Firegum wèl! winking smiley

Deze:
[www.halfords.nl]

snel even google-en op uitlaat repair kit gaf Halfords als resultaat op en ik moest kiezen tussen de twee vandaar die gun gum smiling smiley Zelf gebruik ik niets anders dan eerst met teflon tape vastzetten dat rekt namelijk redelijk waardoor je met iets druk kan werken en daarna als laatste laag wat kapton.

Ah, ja dat is handig, maaaaaar ik heb natuurlijk siliconen-tape, dat schijnt zelfs nog beter te werken, self-fusing en vulcaniserend.
Haal morgen misschien even die firegum.
Re: Thermal Glue voor Thermistors?
April 14, 2014 03:35PM
Die fire-gum binnen, en de silicone-tape ook. Wat een geweldig spul!

Echt, nooit meer kapton voor mij. Die siliconen tape hecht volledig aan zichzelf en kan je strak trekken en dan om je hotend aanbrengen. Verder is die fire-gum ook super. Het is een soort wittige pasta die je in het thermistorgat van je hotend kan doen. Dan sluit je je hotend even aan op je printer en laat je hem langzaam opwarmen. Er ontstaat een soort chemische reactie en boven de 125º ongeveer werd het spul bij mij keihard. Het lijkt nu wel een soort keramisch materiaal, erg gaaf. De thermistor gaat zeker niet meer van zijn plek winking smiley

Daarna dus de silicone tape er omheen aangebracht en het is een mooit compact geheel.

Nu nog even een mooie bracket uitprinten voor de Merlin hotend en dan ga ik lekker spelen smiling smiley Ben heel erg benieuwd!
Sorry, only registered users may post in this forum.

Click here to login