Welcome! Log In Create A New Profile

Advanced

Melzi upgrade bord ATMEGA 2560 van Xinray

Posted by garaguido 
Melzi upgrade bord ATMEGA 2560 van Xinray
November 30, 2015 08:05AM
Is er iemand die reeds zo een upgrade bord , ATMEGA 2560 van Xinray, heeft gebruikt ?

Wat is de configuratie.h file ervan , zoals type bord , baudrate , welk Arduino bord type bij upload van sketch enz....?

Graag enige hulp daarover , ik gebruik nu een Melzi 2.0 met LCD display , voor Prusa i3 aangepast naar bowden extruder.
Re: Melzi upgrade bord ATMEGA 2560 van Xinray
February 26, 2016 11:31AM
Ondertussen zijn alle kinderziekten van dit bord ook werkend met een nieuw aangekocht full-grafics LCD opgelost.

De autobed leveling werkt ook , maar nu is er toch een raar fenomeen , ik weet niet of de nieuwste Marlin RC3 software is .

Repetier is het zeker niet en ook de Slic3r niet heb dit met oudere stabiele versies getest en zelfde resultaat nml 1e print eerste layer perfect op bed , 2e nieuwe print 1e layer 0.35mm te hoog .
Re: Melzi upgrade bord ATMEGA 2560 van Xinray
March 16, 2016 01:53PM
Software fout? Bed coating aanstaan? Iets meer details aub! En fotos van dat bordje zou wel leuk zijn, ken het bord niet en ben wel benieuwd!
Maar zou het in de richting autobed levelling en bed coating functies zoeken. Of z offset


Mendelmax 1.5, E3D v6, ramps 1.4, drv8825, kapton heated bed (working)
Sparkcube 1.1, e3d v6, radds 1.5, raps128, 12864 lcd, octoprint (build and testing)
Sparkcube 1.1 XL, radds 1.5, raps128, lcd, fsr autobed, octoprint on odroid (building)
Re: Melzi upgrade bord ATMEGA 2560 van Xinray
March 19, 2016 12:40PM
Heb nog wat aan het testen geweest ,resultaat was dat als ik via het LCD display een "Auto home " zend voor een autobed level commando dit probleem , nml .Z hoogte verschil niet heb .
Op het LCD display wordt dan ook de Z hoogte aangeduid .

Wanneer ik een autobed level commando (G29) laat uitvoeren , via de begin Gcode in Slic3r ,er bij de 2e print een hoogte verschil ontstaat en er ook geen hoogte meer aangeduid wordt op het display .

Dit is niet het geval wanneer de printer volledig uitgestaan heeft , dus ontkoppeld van PC en spanning uit ,en ik daarna een 1e print start , dan wordt de Z hoogte wel aangeduid door het LCD display.

Heeft het iets te maken met buffer van sturingsbord of is het Marlin software of een Gcode probleem G28 X0 Y0 commando ?
Re: Melzi upgrade bord ATMEGA 2560 van Xinray
March 21, 2016 03:50PM
G28 is een auto home commando, dus terug naar de eindstops, en G 29 is een auto probe. Heb je in je firmware bij autolevel een z offset gebruikt? Denk dat je het daar in moet zoeken.
En als je eindstop z goed staat en je bed goed is je bijna geen G29 nodig hebt.

Maar wat staat er bij je Autolevel offset in je marlin cq repetier firmware?


Mendelmax 1.5, E3D v6, ramps 1.4, drv8825, kapton heated bed (working)
Sparkcube 1.1, e3d v6, radds 1.5, raps128, 12864 lcd, octoprint (build and testing)
Sparkcube 1.1 XL, radds 1.5, raps128, lcd, fsr autobed, octoprint on odroid (building)
Re: Melzi upgrade bord ATMEGA 2560 van Xinray
March 24, 2016 02:06PM
Het rare is dat er een Z hoogte verschil ontstaat , van ongeveer + 0,3mm , na de eerste print .

Ik gebruik inderdaad een - Z offset in Marlin en die is steeds perfect bij mijn eerste print , indien de printer een tijd heeft uit gestaan bv:printen de volgende dag , en nee er is niets dat te warm wordt ivm uitzetting van materialen , dan moest ik dit vroeger reeds hebben gehad zonder bed level sensor .

Deze - Z hoogte heb ik inderdaad afgesteld zoals het hoort met een papiertje onder de extruder enz... , dit calibreren deed ik ook op die wijze zonder de bed level sensor.

Het + Z hoogte verschil wordt na een G28 ook aangeduid op mijn LCD display indien ik een G28 commando geef via het display scherm , als het rechtstreeks vanuit de gcode komt in de SD kaart wordt het niet getoond op het display .

Wat ik nu doe , als omleiding , is de eerste print zonder -Z offset in Slic3r en de volgende printen steeds een -0.35 Z offset instellen in Slic3r.

Wachten op de nieuwste Marlin software ...is de boodschap zeker ? Deze zou de 26-03-16 worden vrijgegeven als ik goed geinformeerd zijn !!

Edited 1 time(s). Last edit at 03/24/2016 02:07PM by garaguido.
Sorry, only registered users may post in this forum.

Click here to login