Welcome! Log In Create A New Profile

Advanced

Steppermotor/Electra? problemen

Posted by Binho88 
Steppermotor/Electra? problemen
March 27, 2016 05:59PM
Dag allemaal,

Allereerst zal ik mij even voorstellen.
Ik ben Robin, 27 en kom uit Overijssel.
Werk in de metaal en vandaar ook mijn interesse in 3d-printers.

Laatst een leuke Makerfarm Prusa i3 op de kop kunnen tikken. Diezelfde avond al een paar producten weten te printen.
Al snel kwam ik er achter dat dit model wel een aantal aanpassingen kon gebruiken dus heb ik een eigen ontwerp gemaakt en deze dan ook uitgewerkt.
Na de firmware aangepast te hebben ben ik begonnen met testen.
Bij het testen kwam ik er achter dat de extruder motor het niet meer deed. Een aantal testjes uitgevoerd en dacht toen dat de ramps 1.4 kapot was.
Deze gelijk besteld en de volgende dag aangesloten en gemonteerd.
Bij dit boardje kwam er al meer leven in. Echter waren dit enkel rare geluiden uit de stepper motoren en de x- en y-as die gelijk bewogen(een poging deden om te bewegen).
Door dit probleem ben ik verder met de firmware gaan ' kloten'. Verschillende versies geprobeerd maar niks wou lekker lopen. steeds hetzelfde probleem.
Uiteindelijk de firmware van Makerfarm gedownload, aangepast en geupload.
Deze werkte gelijk al goed. Na een aantal aanpassingen zelfs een printje 'droog' laten lopen.

Hierna gelijk begonnen met het verlengen van de bedrading.
Na dit te hebben gedaan alles weer aangesloten en er van uit gaan dat het gelijk goed zal lopen weer hetzelfde probleem;
Enkel de y-motor beweegt lekker. de Extruder en X-as motor maken een vies, ratelend geluid zonder te bewegen, enkel te trillen.
De Z-as lijkt het zwaar te hebben, dit omdat de linker motor ' blijft hangen' en alleen de rechter wat wil doen.
Alles weer na gelopen. Potmeters op de steppers, steppers verwisselen, niks helpt.
Hierna weer de oude Ramps er bij gepakt en exact hetzelfde probleem. Deze blijkt dus ook niet kapot te zijn aangezien de extruder motor het wel probeert wat eerst niet het geval was.

Na alles geprobeerd te hebben kom ik er echt niet meer uit.
Hopelijk heeft iemand hier ervaring mee en vraag dan ook vriendelijk om mij met dit probleem te helpen.
Als ik haar had gehad zat ik er met mijn handen in spinning smiley sticking its tongue out
Sorry, only registered users may post in this forum.

Click here to login