Welcome! Log In Create A New Profile

Advanced

Welke 'hobbed bolt'?

Posted by Replace 
Welke 'hobbed bolt'?
July 25, 2014 10:59AM
Mijn Orca kwam met een tandpulley als filament meenemer. Dat gaf al snel problemen met slip omdat die zich in de filament vrat en de boel daarna bleef hangen.
Een upgrade van Camiel was de hobbed-bolt. Ik heb die aangeschaft en geïmplementeerd. Daarna ging het beter met slippende filamenten.
Dat is deze:

Maar indertijd had ik alleen PLA van Supply3dPLA (uit zweden). Dat is nogal duur kwa verzendkosten dus sindsdien zoek ik leveranciers in NL.

Ik heb nu filament van Formfutura, van MTB3d en van Filament en Meer. Met name die laatste 2 slippen continue.
Ik kan ook voelen dat die filamenten (1.75 mm) gladder zijn. Ik denk dat daar het probleem zit. Ik krijg de druk van de idler niet goed afgesteld en slip is het gevolg.

Nou vraag ik me af of im wellicht een andere meenemer kan gaan inbouwen. Heeft iemand een goede referentie ?

Ik zit ook te denken aan een dual meenemer, dus gewoon de boel repliceren en met een extra tandwieltje op het hoofdwiel de filament tussen een dubbele idler/bolt voeren. Slipt er een, dan heb je die ander nog...
Dat lijkt niet zo moeilijk, maar of het gaat werken ?

Dus bij deze graag tips en adviezen tegen slip, met wellicht een andere meenemer als voorstel ?

Thomas

Edited 4 time(s). Last edit at 07/25/2014 11:04AM by Replace.

www.3daybreaker.blogspot.com

Orca V4.4 rebuild to Ramps with Mk8 and E3D, as well as a Rostock Delta Mini and an OLO in backorder :-)
Re: Welke 'hobbed bolt'?
July 25, 2014 05:21PM
Yes! Heb een goede tip, na het aanschaffen van deze bolt waren AL mijn problemen verholpen. Geen enkele keer hoeven schoonmaken sinds Februari ofzo.

[www.ebay.nl]

http://www.marinusdebeer.nl/
July 26, 2014 05:50PM
Ziet er goed uit.

Wat ik niet begrijp bij al die verschillende 'bouten' is dat ze zowel voor 1.75 als voor 3mm zijn.
Ik zou me zo bedenken dat de radius van het filament ook in de bout van belang is ?

Ik heb er eentje besteld. Ben benieuwd.
Ben ook benieuwd hoeveel ik de extrusion multiplier moet wijzigen vanwege een andere omtrek dan mijn huidige.
Heb jij dat ook moeten uitvogelen ? hoe heb je dat gedaan ?

Thomas

Orca V4.4 rebuild to Ramps with Mk8 and E3D, as well as a Rostock Delta Mini and an OLO in backorder :-)
July 28, 2014 06:40PM
Hier nog een mooie link met info over de MK8:
[airtripper.com]

http://www.marinusdebeer.nl/
July 29, 2014 11:38AM
dankjewel. Leerzaam.

nu moet ik nog de diameter van mijn eigen bolt proberen op te meten, zodat ik de extrusie ratio kan wijzigen.

Ik ben benieuwd 9 ik denk dattie morgen op de mat kiepert :-)

Sorry, only registered users may post in this forum.

Click here to login