Welcome! Log In Create A New Profile

Advanced

Waarom geen 'powered idler" ?

Posted by Replace 
Waarom geen 'powered idler" ?
July 30, 2014 09:17AM
Ik zie overal, ook bij mezelf, een idler die vrij draait. Meestal een mooi lagertje dat via veerdruk moet zorgen voor een strakke geleiding op de meenemer.

Zomaar een bespiegeling ? Waarom doet niemand het met 2 meenemers en daartussen de filament ?
het moet niet zo moeilijk wezen, een extra tandwieltje, even groot als de originele en in de aandruk unit een hobbed-bolt ipv een lagertje.

Volgens mij moet je van goede huize komen als de filament dan nog gaat slippen......


Gek idee ?

grt Thomas


www.3daybreaker.blogspot.com

Orca V4.4 rebuild to Ramps with Mk8 and E3D, as well as a Rostock Delta Mini and an OLO in backorder :-)
Re: Waarom geen 'powered idler" ?
July 30, 2014 09:52AM
Op zich een interessante gedachte, ik zou zweren dat ik dit weleens heb gezien ergens.

Lijkt me dan wel dat je een versie moet maken met twee motors, wat ook prima kan. Helemaal met een Bowden setup moet dit te doen zijn. Dan heb je ook geen ingewikkelde extruder carriage meer nodig, slechts een houder voor twee motoren...

Het enige dat ik me kan voorstellen als nadeel is dat het filament deels geribbeld raakt door de extruder, en dit misschien het filament kan vervormen.


http://www.marinusdebeer.nl/
Sorry, only registered users may post in this forum.

Click here to login