Welcome! Log In Create A New Profile

Advanced

MK8 op orca v4

Posted by Replace 
MK8 op orca v4
July 30, 2014 12:47PM
Is hier iemand die de Mark8 meenemer op zijn Orca heeft gezet ?
Ik heb hem net binnen en merk dat de diameter zoveel kleiner is dan Camiel's hobbel bolt (6.7 ipv 12 mm) dat ik de hele extruder opnieuw moet ontwerpen en de mounting op de baseplate ook.

En dan moet ik de ouwe hap weer in mekaar zetten om het te printen :-)

:-(

Edited 1 time(s). Last edit at 07/30/2014 12:50PM by Replace.

www.3daybreaker.blogspot.com

Orca V4.4 rebuild to Ramps with Mk8 and E3D, as well as a Rostock Delta Mini and an OLO in backorder :-)
Re: MK8 op orca v4
July 30, 2014 08:03PM
Zo, dat is wel een groot verschil!

De MK8 is overigens echt de moeite waard, door die kleinere diameter kan je stappenmotor veel meer kracht zetten op het filament.

Is het misschien een idee om een MK8 extruder te bouwen? Die staan wel op thingiverse, bowden en ook versies die zonder bowden werken.

http://www.marinusdebeer.nl/
July 31, 2014 08:02AM
Ja, en het is ook nog op basis van m5 ipv m4.

Ik denk dat ik m5 lagertjes bestel en dan de huidige onderdelen aanpas zodat de smallere as toch boven de hottend uit gaat komen.
Ik kan niet de as 2.5mm verplaatsen want dan past de gearing niet meer.Dus de feed in het blok naar achter en het hele blok op de baseplate naar voren.
zoiets :-) (OpenScad is geduldig :-)

Orca V4.4 rebuild to Ramps with Mk8 and E3D, as well as a Rostock Delta Mini and an OLO in backorder :-)
August 01, 2014 03:40AM
Bestaan er busjes om over een m4 te schuiven zodat hij ter plaatse m5 wordt ?

August 02, 2014 10:08AM
Ik begrijp het niet helemaal, is het asje waar de filament gear op komt 4mm? Dat is wel heel gek!

http://www.marinusdebeer.nl/
August 02, 2014 10:24AM
Ja,

mijn as is m4. De boring in de Camiel hobbel shaft ook. en mijn lagers ook allemaal.
De MK8 heeft een boring van 5mm.

Ik wil nu een asje laten maken van m4, met ter plaatse van de gear een stukje m5.
Dan kan ik bijna alles hergebruiken.

Ik heb al een nieuw onderblok gemaakt met de filament doorvoer op de nieuwe plaats en met nieuwe gaten voor in de baseplate, want alles moet ca 2,mm naar voren om weer in de hot-end te komen.
Dat gaat straks op de printer om te kijken of het ongeveer goed uitkomt. Zo ja dan maak ik ook het bovenblok pas en dan is het wachten op iemand die het asje wil draaien. (Ik heb een vraag uit staan maar daar is nog geen reactie op. (Is er hier iemand met een metaaldraaibank ?)

in bijlage een impressie van de nieuwe as en mijn gefrutselde nieuwe onderblok, op basis van de 'accessible Idler' van een Orca fan op Thingiverse Extruder derivate

Thomas

Edited 2 time(s). Last edit at 08/02/2014 10:29AM by Replace.

Attachments:
open | download - mk8-GBlok-bottom-2.stl (549.2 KB)
open | download - gearBolt-tilted.png (8.4 KB)
open | download - mk8-GBlok-bottom-2.scad (113 bytes)
August 02, 2014 02:01PM
En zó istie geworden:

Ik ben benieuwd of het gaat passen. (Nog wel boren in de baseplate maar ja .... )

August 03, 2014 06:02AM
Ik denk dat ik gewoon voor een 5mm bout ga.

Intussen een setje 13mm lagers met 5mm boring besteld bij alibaba: Lagers 13mmx5

Ik kon ze nergens anders vinden. Gelukkig zijn ze niet duur maar het kan wel 3 weken duren denk ik :-(
Kan ik intussen de rest vast printen en uitmeten.

trouwns, sinds ik een andere compressieveer op de idler heb gezet ervaar ik minder slip :-)

Edited 1 time(s). Last edit at 08/03/2014 06:03AM by Replace.

Sorry, only registered users may post in this forum.

Click here to login