Welcome! Log In Create A New Profile

Advanced

Kwaliteit verschil in gt2 band?

Posted by MartijnD 
Kwaliteit verschil in gt2 band?
January 15, 2015 04:30PM
Hallo Mensen,

Ik was benieuwd of mensen hier ook al eens kwaliteit verschil merken in GT2 timing belt van verschillende bronnen. Ik heb hier namelijk last van dat 1 van de bandjes die ik hier gemonteerd heb lijkt te "veren" (gedraagt zich elastisch) terwijl ik op internet toch wel eens gelezen dat dit een eigenschap is die de band juist niet heeft. Het kan ook de wat stuggere (maar spelingsvrije) lineaire lagering zijn (hiwin 15). Maar in het begin had ik hier geen last van en het is sinds een week of 3 dat ik steeds meer afwijking in mijn x as heb. Het zijn geen misstappen en alle geleiding en aandrijf pulley's zijn na genoeg speling vrij

Nou heb ik de bandjes van verschillende bronnen 1 uit UK en de andere uit Slowakije. welke waar vandaan komt weet ik helaas niet meer.

Groeten Martijn
Re: Kwaliteit verschil in gt2 band?
January 15, 2015 05:22PM
Die van mij komen van Robotdigg en vooralsnog nergens last van, wel maak ik gebruik van een belt tensioner en schroefmechanisme om de belt te spannen.
January 17, 2015 04:59AM
Ik heb er wel een band spanner opzitten maar dat is een gefixeerde (niet met een veer) Ik heb dit gevonden: [www.instructables.com] ga ik eens proberen kijken wat dat brengt.

Gr. Martijn
January 17, 2015 01:35PM
Die heb ik ook smiling smiley was wel van een PVC wasspeld smiling smiley smiling smiley en dat sommige daar geld voor durven vragen.
April 04, 2015 02:15PM
tandriemen hebben een versterking laag
die kan bestaan uit nylon kevlar en staal
nylon is het slapst
ik gebruik nu pu riemen met staal (volgens mij bij de conrad vandaan gt2.5)
je hebt een pu riem als hij doorzichtig is

als je een hele kleine poelie gebruikt kan je geen staal hebben
ik heb nu 67.5 stap per mm voor x en y
Sorry, only registered users may post in this forum.

Click here to login