Welcome! Log In Create A New Profile

Advanced

Prototype One

Posted by Johnnymoto 
Prototype One
May 25, 2014 05:10PM
Beste,

Al een ruime tijd ben ik bezig met het optimaliseren van een eigen ontwikkelde 3D printer. Het doel van de optimalisatie is om alle opgedane kennis in het eerste prototype te verweken in een nieuwe 3D printer. De huidige 3D printer (Prototype One) heeft op de X-as een riem, de Y-as één kogelomloopspindel en voor de Z-as twee kogelomloopspindels. Al de overige componenten zijn binnenshuis gemaakt met draai en frees bewerkingen. Het plaatwerk wordt uitbesteed bij de buurman.

Tot nu toe is het nog een uit de hand gelopen hobby, maar er zijn plannen om er meer mee te gaan doen! Dit weekend heb ik het Auto Bed Leveling System toegepast op de printer. Hieronder vindt je er een linkje van voor een filmpje. De verplaatsingen gaan nu nog traag i.v.m. de test werkzaamheden.

www.youtube.com

Als jullie geïnteresseerd zijn zal ik jullie op de hoogte houden met de vorderingen.

Met vriendelijke groet,

John
Re: Prototype One
May 26, 2014 05:37AM
Ziet er netjes uit, wat is dat voor probe dat je gebruikt voor de hoogtebepaling?
Re: Prototype One
May 26, 2014 08:44AM
Quote
Bertsjuhn
Ziet er netjes uit, wat is dat voor probe dat je gebruikt voor de hoogtebepaling?

De probe is geen standaard component, maar voor deze printer gemaakt. Hij wordt aangestuurd door een kleine servomotor, die hem van 0gr naar 90gr en terug beweegt. Verder zit er een optische schakelaar in die geactiveerd wordt door de probe bij een bepaalde afstand.
Re: Prototype One
July 06, 2014 01:57PM
Opbouw van de machine ziet er alvast heel degelijk uit,
heb je al een idee van de specificaties? Of wat je zou willen bereiken? (bereik, nauwkeurigheid,....)
Alvast mooi werk.
Sorry, only registered users may post in this forum.

Click here to login