Welcome! Log In Create A New Profile

Advanced

Reprap ormerod

Posted by Melmie 
Reprap ormerod
July 06, 2014 01:48PM
Zojuist de reprap ormerod besteld.
Ik verwacht er enkele avonden aan te besteden voor het in elkaar knutselen.
En daarna eens zien welke onderdelen ik ga hermaken in aluminium om mogelijk de stabiliteit en nauwkeurigheid de hoogte in te jagen spinning smiley sticking its tongue out
Als iemand al weet welke onderdelen ik zeker onder handen moet nemen,..... laat maar horen.
Grtz, Mel.
Re: Reprap ormerod
July 09, 2014 02:59AM
Het pakket is aangekomen. Ziet er alvast leuk uit.
Tijdens de eerste stappen van de bouw bleek al snel dat de x-plate en x-rib niet erg stevig zijn.
Die zijn gemaakt van plexi of acryl, dus die heb ik al ineens opnieuw gemaakt uit 5mm dik aluminium. Hiermee is de verbuiging herleid tot 0.
Volgende stap is het bed en de elektronica, hier zal ik ook nog een onderdeeltje moeten maken want ik mis de "power-pcb-enclosure" in mijn pakket. Ik zou ervoor kunnen mailen maar dat is waarschijnlijk sneller opgelost door het zelf even te frezen dan men het kan opsturen.

Edited 1 time(s). Last edit at 07/09/2014 03:00AM by Melmie.
Attachments:
open | download - Afbeelding1.bmp (583.6 KB)
open | download - Afbeelding2.bmp (583.6 KB)
Re: Reprap ormerod
July 09, 2014 06:39AM
Ziet er goed uit smileys with beer! Misschien volgende keer je foto's opslaan als JPEG of PNG? Dan worden de foto's wat duidelijker smiling smiley.
Re: Reprap ormerod
July 09, 2014 07:13AM
Ik zou wel even melden dat die ontbrak. Al is het niet voor jezelf, dan weet de verkoper toch dat er iets mis ging. Daar kunnen zij ook weer van leren winking smiley


[www.filamentenmeer.nl]

ABS filament in 40+ colors,
Flexible filament in 5 colors,
HIPS filament in 8 colors,
Metal PLA filament in 3 colors,
Nylon filament in 3 colors,
PETG filament in 6 colors,
PLA filament in 40+ colors.
PVA filament.
Wood filament in 2 colors..

Like us on Facebook:[www.facebook.com]
Re: Reprap ormerod
July 11, 2014 08:05AM
@P4tje: komt in orde, zal bij de volgende eraan denken een ander formaat te nemen.
@Jonnie: Eigenlijk heb je gelijk, zal een mailtje sturen naar reprap, want die maken zelf de pakketen voor RS components.

Machine staat al in elkaar, software draait en de printer ook.
Ik heb nog niets (volledig) geprint omdat de extruderkop blijkbaar net iets minder diep hangt als het blokje waarop de proximity sensor gemonteerd zit.
Geen van de 2 is ver genoeg te verschuiven dus daar maak ik even een extra aluminium tussenstukje voor. Ik zag iemand op you-tube met hetzelfde probleem dus dit zou bekend moeten zijn. z-probe te laag afgesteld
Verder zie ik dat het bed niet helemaal gelijk ligt. Op zich niet erg want dat kan je met de software regelen. Maar de bouw op zich is ook niet alles.
De plaat steunt langs één kant gewoon op de lager. Ook zijn die onderdelen van hout. Daar verander ik in een messing en aluminium onderdeel met een soort van klemming rond de lager. Foto's volgen nog.
Het onderbed zelf ga ik nog even zo laten. Eerst zien wat dit geeft.

Edited 1 time(s). Last edit at 07/13/2014 06:20AM by Melmie.
Re: Reprap ormerod
July 13, 2014 08:10AM
Hier al enkele shots in jpeg winking smiley
Eerste is het extra latje dat ik gemaakt heb zodat de extruderkop lager komt en de z-probe het geprinte deel niet terug van de tafel kan schrapen.
Tweede is wanneer het op zijn plaats zit. Volgorde is vanonder naar boven: het origineel plaatje. de isolatie, het extra plaatje
Derde is ééntje van de klemming onder de tafel zodat die vast blijft hangen aan de rollager.
Vierde is de machine met verlichting aan. Bedoeling hiervan is dat de z-probe zijn punt niet mist doordat het te donker is. Dit probleem kreeg ik bij één van de eerste nullingen. Eén van de 12V aansluitingen van de bijgeleverde voeding is gebruikt voor de smd led strip.
Attachments:
open | download - Extra tussenlatje extruder.jpg (374.7 KB)
open | download - extruder plaatje gemonteerd.jpg (423.5 KB)
open | download - extra klemming op voorste lager.jpg (407.3 KB)
open | download - verlichting voor X-Z probe.jpg (437.1 KB)
Sorry, only registered users may post in this forum.

Click here to login