Welcome! Log In Create A New Profile

Advanced

Tower XL

Posted by strand628 
Tower XL
December 27, 2015 11:36AM
Aanleiding
Het begon allemaal met de tweakers serie 'de maakbare wereld van 3d printers'. Toen een paar maanden later het ventilatieroostertje van een van de ramen van m'n huis kapot was en een nieuwe natuurlijk nergens meer te krijgen tekende ik het ontwerp in Thinkercad en bestelde het bij een enthousiaste 3d printer eigenaar zo'n 4km van m'n huis. Enthousiast geraakt verdiepte ik me in de diverse 3d printers via het wereld wijde web. Hoe langer ik zocht, hoe dieper het bos smiling smiley Een beetje instap model kostte me toch al snel 750 euro bedacht ik me toen, iets wat niet beschikbaar was 'voor de fun'. Toen ik op instructables.com deze zelfbouwprinter bedacht ik me: wat hij kan voor 200 USD kan ik voor 200 EUR. Het materiaal bestelde ik bij de diverse webshops uit China, behalve het hout/acrylaat wat ik liet maken bij de jongens van Snijlab.

Bouwen
Het assembleren was eenvoudig. Het afstellen van het printerbed ging met ook prima af aan de hand van diverse youtube kanalen en en A4tje. Het afstellen van de stappenmotoren heeft me ook een avondje gekost maar dat mag de pret niet drukken.


Aan de slag
Bij Jonnie besteld ik een probeer pakketje en de eerste prints werden gemaakt. M'n printer stond te springen van enthousiasme om m'n bureau, iets wat de kwaliteit niet echt ten goede kwam. Reduceren van de print snelheid doet wonderen. Nu beginnend de werkstukken ergens op te lijken. Verleden week was ik een kilo goudgeel PLA halen en gaf hij mij een goeie tip: stel de layer hoogte niet te hoog in. Ik dacht dat je die op 0,3 moest zetten, gelijk aan de extruder diameter maar dat hoeft helemaal niet; sterker nog, 0,2mm doet wonderen! smiling smiley Thanks




Nog te doen
Ik wil nu nog een extra ventilator monteren zodat de bovenkant van het hotend beter gekoeld wordt. Het is me nu wel eens overkomen dat na 2uur werk het materiaal te week is geworden waardoor het niet meer goed uit de extruder komt en uiteindelijk helemaal op krult voor de extruder.
Re: Tower XL
December 27, 2015 02:28PM
Leuk je verhaal (met foto's) hier te zien!

Een fan op de bovenkant van je hotend raad ik echt aan. Zeker bij het printen van PLA.

Edited 1 time(s). Last edit at 12/27/2015 02:28PM by jonnie.


[www.filamentenmeer.nl]

ABS filament in 40+ colors,
Flexible filament in 5 colors,
HIPS filament in 8 colors,
Metal PLA filament in 3 colors,
Nylon filament in 3 colors,
PETG filament in 6 colors,
PLA filament in 40+ colors.
PVA filament.
Wood filament in 2 colors..

Like us on Facebook:[www.facebook.com]
Re: Tower XL
December 28, 2015 05:10AM
Goed gedaan!
Sorry, only registered users may post in this forum.

Click here to login