Welcome! Log In Create A New Profile

Advanced

Prusa P3 Stainless Steel build

Posted by KoenP 
Prusa P3 Stainless Steel build
November 07, 2016 12:54PM
Hoi Iedereen!
Ik ben Koen, Ik kom uit regio Antwerpen in Belgiƫ. Een kameraad van mij had al een tijdje een Velleman K8200 3D printer, zo heb ik de microbe te pakken gekregen....

Dus heb ik nu mijn eigen printer gebouwd, naar het ontwerp van de Prusa P3 Steel. De geprinte onderdelen zijn op de K8200 gemaakt en zijn naar het ontwerp van de "Toolson Edition" en zijn een combinatie van de MK1 & MK2.

[scheuten.me]

Ik heb het frame uit roestvrij staal laten snijden, omdat dit optisch mooi is, maar ook onderhoudsvrij, er komt geen verf en geen roest bij te pas.

Ik had van Ebay een MK8 extruder, maar daar was ik niet echt tevreden van, dus heb ik er een E3D-V6 hotend op gemonteerd.
De feeder van de MK8 is aan het zijpaneel gemonteerd - ben ik ook niet echt tevreden van, wordt nog aangepast.

Op de X-as staat een wagentje met Sintered Bronze lagerbussen, hier ben ik tot nu toe zeer tevreden van, ze zijn zeer stil en zeer weinig speling.

Ik heb alle bedrading met stekkers gemaakt, zodat ik vrij kan experimenteren.

De elektronica:
very basic: Ramps 1.4, met een arduino Mega 2560 kloon met repetier firmware, en A4988 stepper drivers, alles gevoed door een Oosterse 12V 15A voeding.

Een RADDS en Arduino Due liggen klaar, maar Raps128 stepper drivers zijn voor begin 2017 gepland.

De Z as is een M8 met messing flensmoeren (of hoe die dingen ook mogen heten), hiervoor heb ik nog TR8 trapeziumstangen klaarliggen.

Qua printkwaliteit ben ik matig tevreden, er zit nog een "ribbel" in de hoogte, ik hoop dat dit opgelost wordt met de trapeziumstangen, ik denk dat er net iets teveel speling op de M8 zit....
Ik heb zelf ook nog veel te leren.....

Nu enkele plaatjes grinning smiley










Creality CR6-SE on Community FW
[github.com]

P3-Steel Homebrew on Repetier FW
Sorry, only registered users may post in this forum.

Click here to login