Welcome! Log In Create A New Profile

Advanced

Nieuw zelfbouw project

Posted by Replace 
Nieuw zelfbouw project
January 27, 2017 01:40PM
Nu mijn Orca door alle modificaties lekker loopt en betrouwbaar is, wil ik dat zo houden.
Ik had plannen om hem dual extruder te maken, maar ik heb nu een ander idee: Een geheel nieuw project rondom een Diamond Extruder kop.

Maar dan geen delta. Gewoon weer cartesiaans. Mijn cartesiaanse Orca is veel nauwkeuriger dan mijn delta dus dat geeft wel aanleiding :-)

Ik denk aan een build oppervlak van 50x50 cm, dus in beide richtingen 2x zo groot. Dan ook maar meteen 50cm hoog.

Ik heb van alles wel veel liggen,steppermotors, arduino's, ramps, rollagers en glijlagers, maar geen sheet, draadeinden of profielen.
en wat ik niet heb, kan ik op ontwerpen en op de Orca printen. Misschien ook geen RAMPS omdat het om 3 extruders gaat.

Wat is nu wijsheid, bij deze afmetingen?

-Iets als een prusa onwerpen maar dan groter,
-Of een grotere Orca
-of een mooi profielen frame ?

Ik denk dat het met profielen het makkelijkst wordt, dan hoef ik alleen in te korten of verstek te zagen. Hoekverbindingen en lager-wagentjes kan ik zelf printen en de glijstangen er ergens in te bouwen. zal ook wel lukken met eigen adaptertjes. Ik heb geen haast :-)

Voor een ontwerp in aluminium plaat moet ik laten lasersnijden en dan heb ik het niet zelf in de hand. Met een ijzerzaag in plaat in de weer lijkt me niks.
Idem voor een grotere Orca. Dat is een plaat model.

Dit beredeneerd hebbende, en de afmetingen (dus de box groter dan 50x50x50).... wil ik met profielen aan de gang. welke profiel soort zou het beste zijn ?

Thomas

Edited 1 time(s). Last edit at 01/27/2017 01:41PM by Replace.


www.3daybreaker.blogspot.com

Orca V4.4 rebuild to Ramps with Mk8 and E3D, as well as a Rostock Delta Mini and an OLO in backorder :-)
Re: Nieuw zelfbouw project
January 27, 2017 02:17PM
Waarom ga je niet voor een corexy?
Ik ben er zelf een aan het ontwerpen van aluminium extrusies 20x20 mm. Met printvolume 300x300x300 mm. Buitenmaat wordt 500x500x500 mm.
Gezien je bouwvolume zou ik gaan voor aluminium extrusies. 40 x 40 mm of zoiets.
ik zou kiezen voor een 32bit board zoals de duet.
Succes en veel posten zodat we het goed kunnen volgen.

Hans.
Re: Nieuw zelfbouw project
January 29, 2017 12:16PM
Ok,

CoreXY lijkt interessant. Ik kende dia aandrijving niet.
Met een Diamond, die bedoeld lijkt voor bowden, en de steppers buiten de carriage, lijkt het een lichte beweging, dus geschikt voor snelheid.

Ik lees wel dat ik niet moet beginnen met zelf geprintte koppelstukken voor het frame, dus metal - to - metal !
Welke kppelingen zijn er dan voor de gebruikelijke profielen ?

Ik zie ook elders dat de Duet of de Smoothieboard worden aangeraden.
Kunnen die allebei met 3 extruders omgaan ?

Dan de motors. Ik ga groter dan gebruikelijk (ik wil naar 50x50 cm buildsize) . Is er dan een sterkere stepper dan de nema17's aan te raden ?

Thomas


www.3daybreaker.blogspot.com

Orca V4.4 rebuild to Ramps with Mk8 and E3D, as well as a Rostock Delta Mini and an OLO in backorder :-)
Re: Nieuw zelfbouw project
January 30, 2017 03:00PM
Quote
Replace

Ik lees wel dat ik niet moet beginnen met zelf geprintte koppelstukken voor het frame, dus metal - to - metal !
Welke kppelingen zijn er dan voor de gebruikelijke profielen ?

Kijk hier eens motedis

Quote
Replace

Ik zie ook elders dat de Duet of de Smoothieboard worden aangeraden.
Kunnen die allebei met 3 extruders omgaan ?

van de smoothieboard weet ik het niet maar de duet kan het wel met een expansionboard.

Quote
Replace

Dan de motors. Ik ga groter dan gebruikelijk (ik wil naar 50x50 cm buildsize) . Is er dan een sterkere stepper dan de nema17's aan te raden ?

volgens mij voldoen deze prima omdat het gewicht van de x-as relatief laag is.

Hoe wil je trouwens je heatbed gaan verwarmen gezien de grootte?
Re: Nieuw zelfbouw project
January 30, 2017 04:29PM
Quote
gforce1


Hoe wil je trouwens je heatbed gaan verwarmen gezien de grootte?

Met 4 van die silicone heater matjes die voor de 20x20 beds zijn ..... ?


www.3daybreaker.blogspot.com

Orca V4.4 rebuild to Ramps with Mk8 and E3D, as well as a Rostock Delta Mini and an OLO in backorder :-)
Re: Nieuw zelfbouw project
January 31, 2017 01:35AM
Die Motedis profielen zijn mooi, keuze genoeg.
Wat ik mis is een mooi hoekstukje in 3 richtingen .... om de kubus te maken.


www.3daybreaker.blogspot.com

Orca V4.4 rebuild to Ramps with Mk8 and E3D, as well as a Rostock Delta Mini and an OLO in backorder :-)
Re: Nieuw zelfbouw project
January 31, 2017 06:51AM
bedoel je zoiets: connector

of deze: hoekstuk zijn wel duur.

maar dit kan ook gewoon met een schroef en zit murvast zie foto's in step 3 van deze instructable
Sorry, only registered users may post in this forum.

Click here to login