Welcome! Log In Create A New Profile

Advanced

Omkasting prusa i3

Posted by hpkevertje 
Omkasting prusa i3
September 24, 2017 03:14AM
Hallo,

Ik wil graag een omkasting bouwen voor mij i3. De bedoeling is om betere resultaten te halen met ABS (een experimentje met een vuilzak over de printer gaf een heel goed resultaat). De omkasting is gebaseerd op Ikea Lack kastjes, waarvan er voorbeelden genoeg zijn. Ik wil graag zo veel mogelijk van de electronica in een 'niet verwarmd' deel van de kast. Het gaat dan om de voeding een rPi, maar liefst ook de controller (Arduino + Ramps). Ik heb hier 2 vraagjes rond:
- Is dit een goed idee? Kan ik geen problemen krijgen omdat de kabels tussen bijvoorbeeld de RAMPS en stappenmotoren te lang worden?
- Als het extra beetje lengte van de kabels geen probleem is, heeft er iemand een idee wat voor connector ik zou kunnen gebruiken om het geheel makkelijk te kunnen loskoppelen? Ik zou graag een 32 pins connector of 2 16-pins connectoren gebruiken zodat de printer makkelijk kan losgekoppeld worden.

Alvast bedankt,

Hans
Re: Omkasting prusa i3
September 27, 2017 02:06AM
voor je connector... ik zou een scart kabel doorknippen en 2 chassis deeltjes bestellen. dan heb je vast genoeg pinnen :-)
Wél goed documenteren wat waarop zit :-)


www.3daybreaker.blogspot.com

Orca V4.4 rebuild to Ramps with Mk8 and E3D, as well as a Rostock Delta Mini and an OLO in backorder :-)
Re: Omkasting prusa i3
September 27, 2017 04:10PM
Daar had ik nog niet aan gedacht. Ik zat ondertussen op L-connectoren maar ik denk dat SCART beter geschikt is.

Bedankt voor de tip.

Hans
Re: Omkasting prusa i3
November 07, 2017 05:21PM
Ik zou scart niet doen inverband met stromen en dergelijke ik zit eerder te denken aan de stekkers die je op een moederbord van een pc steekt dit kan wat meer amperes aan lijkt me wat veiliger . maar opzich als de temperatuur in je kast rond de 40 graden word kan en lees zou de elektronika prima moeten werken zonder enige problemen. Heter zou ik ook niet gaan. je voeding daarintegen is wel vij simpel te verplaatsen want das maar enkele draden en daar zou ik iets in de geest van molex stekkers gebruiken .De reden wrom scart niet slim is omdat het aleen signaal verstuurd en niet gebouwd is om stroom lees 10 ampere ed te verplaatsen dit zou zeker brand kunnen veroorzaken . kort om niet doen gaat naar molex of beter.
Sorry, only registered users may post in this forum.

Click here to login