Welcome! Log In Create A New Profile

Advanced

mijn 3d printers en andere projecten

Posted by felenna 
mijn 3d printers en andere projecten
November 07, 2017 04:58PM
hoi hoi allemaal ik zal me even voorstellen ik ben bob liftmonteur van beroep oud elektricien elektronica hobbyist ben 40 jaar oud en ben sinds een jaartje bezig met 3d printers.
Ik ben er al lang al mee bezig geweest met inlezen e.d. zoon 5 jaar terug al en toen was het allemaal nog te duur naar mijn idee.
Uit eindelijk door dat ik niet veel te hobbyen had toch maar begonnen met er 1 te bouwen .
Mijn eerste printer viel op de prusa mendel i2 door de eenvoudige reden dat via werk de meeste materialen gevonden kon worden lees de bouten moeren draad stangen ringetjes e.d. lag allemaal op de grond.
Toen was mijn volgende uit daging om geprinte onderdelen te krijgen.
Gelukkig zit der een webshop die ook 3d print materiaal levert heel dicht bij mij in de buurt en kon ik via hem de onderdelen bestellen voor een subtiel prijsje.
Het frame was toen vrij snel in elkaar gezet.
Nu ben ik de enigst werkende in het gezin dus het budget omdat ik dit ook nooit eerder gedaan had is dan vrij krap.
De uitdaging was het dus om zo goedkoop mogelijk alles bij elkaar te sprokkelen.
Op mijn werk hoorde ik dat meerdere collega's via Aliexpres bestelde en dat ging volgens hun ook altijd goed.
Dus ik heel voorzichtig vouw lief overgehaald om iets kleins te bestellen en af te wachten of dat goed zou gaan . smiling smiley
Uiteindelijk na 2 weken wachten kwamen voorzichtig de eerste onderdeeltjes binnen.
uitgaven van een paar euro om mee te beginnen. dus een Ramps 1.4 bordje voor 2 eurotjes of zo
De meeste elektronica heb ik door elke maand bij Alie besteld max 10 eurotjes van wege douane kosten e.d. en dat ging allemaal prima.
Na een maand of 6 had ik dan ook eindelijk alles binnen. De motoren en heatbed had ik wel in Nederland gekocht met oog op kwaliteit.