Welcome! Log In Create A New Profile

Advanced

Restylen dutch section.

Posted by Wvantoorn 
Restylen dutch section.
April 02, 2014 05:34PM
Wij zijn op de achtergrond bezig met het restylen van onze sectie. Met aparte secties voor FAQ, problemen tutorials enz.
Heb je ideeen, zet ze neer, maar hou het netjes, ieder zijn idee en dit is niet het topic om af te kraken. Dan stuur me even een PM of Marinus.
We willen een soort gelijk als het italiaanse forum maken en alle ideeen zijn welkom.
Wil je mee helpen graap, maken we een werkgroep, want vele handen maken licht werk.
Mocht je iets zien wat je stoort stuur me dan even een PM, dan kijken wij ernaar en lossen we het op. En het belangrijkste,

Laat elkaar in hun waarde want een ieder hier is hier voor 1 gezamelijk deel, al onze printers goed en soepel laten printen.

Dit weekend zal ik een soortgelijk slicer tut maken als richrap alleen dan up to date en die zal ook te downloaden zijn. En zo komen er nog meer.
En ook een trouble shooting lijst met foto's zoals in het engelstalige deel al is, zal ik vertalen en dan delen.
Heb je ideen, tutorials die je wil delen, stuur ze me via PM en dan zet ik die erbij, zodat alle beetje helpen en we straks een deel hebben waar we trots op kunnen zijn en als iedereen dan ook eerst alle therorie volgt, zullen er veel minder problemen zijn.
Ook vraag ik de commerciele kant om hun bevindingen, tips en manuals zodat alles in 1 duidelijke locatie staat.

Graag horen wij van jullie en wie zich geroepen voelt om in de werkgroep mee te doen, pm mij of marinus even maar die is druk ook met studie dus die kan wat later reageren.
Ik ben elke dag beschikbaar en wil iedereen helpen om hun printer goed te krijgen. Maar let wel ook ik weet nog lang niet alles dus hulp is welkom.

Groetjes Wilco


Mendelmax 1.5, E3D v6, ramps 1.4, drv8825, kapton heated bed (working)
Sparkcube 1.1, e3d v6, radds 1.5, raps128, 12864 lcd, octoprint (build and testing)
Sparkcube 1.1 XL, radds 1.5, raps128, lcd, fsr autobed, octoprint on odroid (building)
Re: Restylen dutch section.
April 02, 2014 05:46PM
Goed bezig!
Kunnen we dan ook een eigen Wiki sectie krijgen. Tutorials kun je nu moeilijk kwijt en ik zie steeds dezelfde problemen langs komen.
Een sectie vraag en aanbod voor handel en printed part verkoop is ook fijn.
Een kaart met support leden per regio is ook fijn.

Eric
Re: Restylen dutch section.
April 03, 2014 01:39AM
Wiki is onderweg en die andere secties zullen er ook wel komen. Marinus die helpt ook mee, en die had ook net wat jij zegt, dat steeds dezelfde problemen langskomen en dat het nu een beetje onduidelijk is voor nieuwe leden.

Het zal een beetje als het italiaanse of duitse deel worden qua indeling. Lekker overzichtelijk en duidelijk, voor huidige leden en nieuwe leden.


Mendelmax 1.5, E3D v6, ramps 1.4, drv8825, kapton heated bed (working)
Sparkcube 1.1, e3d v6, radds 1.5, raps128, 12864 lcd, octoprint (build and testing)
Sparkcube 1.1 XL, radds 1.5, raps128, lcd, fsr autobed, octoprint on odroid (building)
Re: Restylen dutch section.
April 03, 2014 03:55AM
Prima initiatief.

Ik ben als beginner meer een vrager dan een oplossingen aanbieder dus sowieso een fan van meer info :-)
Ik ken niemand persoonlijk met een 3d printer (behalve Camiel dan :-), maar ik kan mijn issues hier (en de software topics) goed kwijt.


En iemand op weg helpen met een geprint onderdeeltje, binnen mijn eigen simpele kwaliteitsmarges lijkt me geen probleem. Dat doe ik in het Camperforum ook al regelmatig:-)
Dus chapeau !

Thomas


www.3daybreaker.blogspot.com

Orca V4.4 rebuild to Ramps with Mk8 and E3D, as well as a Rostock Delta Mini and an OLO in backorder :-)
Re: Restylen dutch section.
April 03, 2014 04:07AM
Het lijkt mij ook een heel goed idee!

Dan wel met de icoontjes zoals in het Italiaanse forum graag. Lekker oppervlakkig, maar het ziet er gewoon wat vrolijker uit.


[www.filamentenmeer.nl]

ABS filament in 40+ colors,
Flexible filament in 5 colors,
HIPS filament in 8 colors,
Metal PLA filament in 3 colors,
Nylon filament in 3 colors,
PETG filament in 6 colors,
PLA filament in 40+ colors.
PVA filament.
Wood filament in 2 colors..

Like us on Facebook:[www.facebook.com]
Re: Restylen dutch section.
April 03, 2014 08:50AM
Het lijkt mij leuk om een project sectie te hebben, zoals in het Duitse forum. Waar iedereen zijn 3d printer kan laten zien en voortgang van lopende projecten bijhouden. Ben erg benieuwd naar de huidige status van alle printers smiling smiley.
Re: Restylen dutch section.
April 03, 2014 09:58AM
Quote
P4tje
Ben erg benieuwd naar de huidige status van alle printers smiling smiley.



www.3Daybreaker.blogspot.com (status printer en alle dingen die ik er mee doe spinning smiley sticking its tongue out


www.3daybreaker.blogspot.com

Orca V4.4 rebuild to Ramps with Mk8 and E3D, as well as a Rostock Delta Mini and an OLO in backorder :-)
Re: Restylen dutch section.
April 03, 2014 01:31PM
Heel goed initiatief, er tijdens het bezoek bij Wilco al even over gehad. Door het beter in te delen denk ik dat er een hoop vragen beter beantwoord kunnen worden. Zelf sta ik nog aan de wieg van het 3D printer dus inhoudelijke tips en antwoorden zal ik nog niet kunnen geven. Maar met elke uur dat de printer print leer ik een hoop bij.
Re: Restylen dutch section.
April 10, 2014 05:22AM
Trouwens, ik hou heel erg van taal. Bijvoorbeeld de Nederlandse. Nu ben ik niet heel goed met regeltjes, maar heb er toch zeker wel kaas van gegeten. Uiteindelijk is mijn Engels denk ik sterker, maar toch heb ik altijd heel erg de neiging om bepaalde reacties te verbeteren. Het spellings- en grammaticale niveau is vrij laag in het Nederlandstalige forum en het zou me echt een deugd doen als men iets netter probeert te schrijven, of als het okay is dat ik af- en toe aangeef hoe een woord geschreven moet worden.

Ben absoluut geen taalnazi, en iedereen mag schrijven zoals hij/zij/het wil. Denk dat het meer te maken heeft met dat ik het leuk vind om mensen te helpen?

Het woord van de dag is 'sowieso'. Want zo schrijf je dat winking smiley Ik zie het erg vaak voorbij komen hier en zoals ik het hier nu schrijf is de correcte spelling.

Ik hoop dat ik hier geen mensen mee beledig, ik weet dat er ook nog zoiets bestaat als dyslexie en schrijven in de late uurtjes met irritatie dat er iets niet werkt winking smiley
Re: Restylen dutch section.
April 10, 2014 06:56AM
@Ohmarinus: herkenbaar. Ik kwam zelfs met een 5 voor Nederlands van de middelbare school af. M'n Nederlands is pas echt verbeterd toen ik rechten ben gaan studeren.

Het is ook niet per se een probleem voor Nederlanders, al is Nederlands wel een lastige taal. Zelf google ik ook vaak nog even hoe je een woord schrijft hoor. Ook de tussen n blijft lastig winking smiley

Ook iets leuk en leerzaams buiten RepRap om kan geen kwaad. We kunnen er alleen beter van worden en zij die het niet willen lezen, slaan het over.
Een woord van de dag topic misschien?


[www.filamentenmeer.nl]

ABS filament in 40+ colors,
Flexible filament in 5 colors,
HIPS filament in 8 colors,
Metal PLA filament in 3 colors,
Nylon filament in 3 colors,
PETG filament in 6 colors,
PLA filament in 40+ colors.
PVA filament.
Wood filament in 2 colors..

Like us on Facebook:[www.facebook.com]
Re: Restylen dutch section.
April 10, 2014 12:25PM
Quote
Ohmarinus
Trouwens, ik hou heel erg van taal. Bijvoorbeeld de Nederlandse.
Ik niet. Ik vindt het zelfs schandalig dat men nu nog steeds op basis van willekeurige regels en bizarre uitzonderingen deze taal in stand houd. Taal- of grammatica-fouten hebben nog nooit mijn leessnelheid of mijn begrip over wat er stond negatief beïnvloed.

Stel dat we onze 3d printers in het Nederlands zouden moeten aansturen smiling smiley Denk niet dat er ooit een print correct uitkomt......Overigens, wel eens een Nederlands Excel spreadsheet gebruikt? Welke #@% bedacht dat het wel leuk zou zijn om functie namen\termen te vertalen naar het Nederlands?
Re: Restylen dutch section.
April 10, 2014 01:01PM
Frans, wees niet getreurd (of is dat met een t?) als we elkaar maar begrijpen. En persoonlijk hou ik meer van de gebaren taal, lekker stil, rustig en geen last van spelling, tenzij je moet spellen, dat dan wel wat irritanter.
Quote
Frans@France
Quote
Ohmarinus
Trouwens, ik hou heel erg van taal. Bijvoorbeeld de Nederlandse.
Ik niet. Ik vindt het zelfs schandalig dat men nu nog steeds op basis van willekeurige regels en bizarre uitzonderingen deze taal in stand houd. Taal- of grammatica-fouten hebben nog nooit mijn leessnelheid of mijn begrip over wat er stond negatief beïnvloed.

Stel dat we onze 3d printers in het Nederlands zouden moeten aansturen smiling smiley Denk niet dat er ooit een print correct uitkomt......Overigens, wel eens een Nederlands Excel spreadsheet gebruikt? Welke #@% bedacht dat het wel leuk zou zijn om functie namen\termen te vertalen naar het Nederlands?


Mendelmax 1.5, E3D v6, ramps 1.4, drv8825, kapton heated bed (working)
Sparkcube 1.1, e3d v6, radds 1.5, raps128, 12864 lcd, octoprint (build and testing)
Sparkcube 1.1 XL, radds 1.5, raps128, lcd, fsr autobed, octoprint on odroid (building)
Re: Restylen dutch section.
April 10, 2014 04:17PM
Quote
Frans@France
Quote
Ohmarinus
Trouwens, ik hou heel erg van taal. Bijvoorbeeld de Nederlandse.
Ik niet. Ik vindt het zelfs schandalig dat men nu nog steeds op basis van willekeurige regels en bizarre uitzonderingen deze taal in stand houd. Taal- of grammatica-fouten hebben nog nooit mijn leessnelheid of mijn begrip over wat er stond negatief beïnvloed.

Stel dat we onze 3d printers in het Nederlands zouden moeten aansturen smiling smiley Denk niet dat er ooit een print correct uitkomt......Overigens, wel eens een Nederlands Excel spreadsheet gebruikt? Welke #@% bedacht dat het wel leuk zou zijn om functie namen\termen te vertalen naar het Nederlands?

Vertalingen zijn dan ook belabberd, en ik ben ook van mening dat iedereen eigenlijk gewoon goed Engels zou moeten leren spreken. Het is een veel functionelere taal, en erg fijn om je in uit- te drukken. Maar toch, juist om al die gekke regeltjes en etymologieën hou ik van Nederlands.

Bargoens is trouwens ook prachtig, niet om de taal zelf, maar om de leenwoorden die in Amsterdam vroeger veel werden gebruikt. 'Blijf daar met je jatten vanaf!'; Jat komt uit het Jiddisch en is de Hebreeuwse benaming voor het handje waar je de Tora mee leest. Het is Hebreeuws voor hand.

En een joetje? Of als iets aggenebish is? winking smiley Zelfs smeris is zo'n woord.

Taal is eigenlijk best leuk, hoe meer je er over te weten komt hoe leuker het wordt.
Re: Restylen dutch section.
April 10, 2014 05:00PM
Taal kan leuk zijn ja, ik vind het vooral leuk om te zien dat hoe meer je weet, hoe meer dingen er op hun plaats vallen. Als je de oorsprong van een woord kent, kunnen uitdrukkingen opens veel logischer zijn of de spelling ervan veel makkelijker.

Taal kan echter ook heel erg frustrerend zijn. Op de middelbare school heb ik een keer krentebollen (met 1 krent dus) voor m'n docent Nederlands laten bakken en Honde(n?)hokken krijg je mij ook nooit uitgelegd.


[www.filamentenmeer.nl]

ABS filament in 40+ colors,
Flexible filament in 5 colors,
HIPS filament in 8 colors,
Metal PLA filament in 3 colors,
Nylon filament in 3 colors,
PETG filament in 6 colors,
PLA filament in 40+ colors.
PVA filament.
Wood filament in 2 colors..

Like us on Facebook:[www.facebook.com]
Attachments:
open | download - MVC-579F.JPG (186.2 KB)
Re: Restylen dutch section.
April 10, 2014 05:47PM
Quote
Ohmarinus
En een joetje? Of als iets aggenebish is? winking smiley Zelfs smeris is zo'n woord.

Taal is eigenlijk best leuk, hoe meer je er over te weten komt hoe leuker het wordt.

Leuk, ja dat klopt maar de meeste belangrijkste functie is communiceren en op het moment dat de taal onduidelijk/onredelijk/onvolledig en inconsequent is zal je de gevolgen daarvan terug vinden in de communicatie.

Tijdje geleden nog een stuk gelezen dat de operatiekamer wel eens wat mag burenlenen bij de vliegdekschip communicatie methodes om fouten te voorkomen...zo erg is het dus eigenlijk...

Voor de liefhebbers van aparte woorden, mijn lievelingswoord toen ik wat jonger was : patjakker smiling smiley
Re: Restylen dutch section.
April 11, 2014 02:42AM
Toch weer even terug on topic tongue sticking out smiley

Ik vind het erg cool hoe het nu is ingedeeld!

Edited 1 time(s). Last edit at 04/11/2014 02:43AM by jonnie.


[www.filamentenmeer.nl]

ABS filament in 40+ colors,
Flexible filament in 5 colors,
HIPS filament in 8 colors,
Metal PLA filament in 3 colors,
Nylon filament in 3 colors,
PETG filament in 6 colors,
PLA filament in 40+ colors.
PVA filament.
Wood filament in 2 colors..

Like us on Facebook:[www.facebook.com]
Re: Restylen dutch section.
November 02, 2014 02:52PM
Heren,

Misschien wel leuk om correct Nederlands te schrijven en lezen, maar het hoofddoel van een forum is informatie, tips en oplossingen uitwisselen. of gewoon communicatie.
Ergens hoger op in deze thread lees ik zelfs dat iemand zou gaan reageren als er taalkundig fouten op het forum verschijnen. Let op dat je niet mensen met een soort van drempelvrees gaat opzadelen om te posten. Er zullen heel wat goede 'electro'techniekers en software'gurus' op dit forum zitten, dat zijn niet per definitie allemaal germanisten...
Voor mij wordt het, nu ik het net gevonden had, alvast minder aantrekkelijk om op deze manier deel te nemen op dit forum.

Chris
Sorry, only registered users may post in this forum.

Click here to login