Welcome! Log In Create A New Profile

Advanced

Zelfbouw 3D printer in actie zien.

Posted by 3D rob 
Zelfbouw 3D printer in actie zien.
April 05, 2014 12:47PM
Hallo allemaal,
(1) Ik zou een zelfbouw 3D machientje wel eens in actie willen zien!
Misschien iemand in omgeving Rotterdam die het niet erg vind om zijn zelfbouwprinter in actie te laten zien?
Ik heb wel eens in omgeving Utrecht naar een soort meeting geweest waar een record verbroken zou worden met voornamelijk van die houten Makerbot kistjes,
Ik vond het daar toen tegenvallen, wat er werd geprint was…….niet echt veel bijzonders.
Zwak, dun en nutteloos (en ik wil helemaal niet negatief zijn over deze apparaatjes!)
Toch als ik kijk naar de printers die zelf gemaakt worden van draadeindes vind ik dat best heel leuk om te zien!
Het zichzelf kunnen kopiëren ook erg gaaf!
Waarschijnlijk zal ik er zelf ook nog wel eens in trappen maar wil eerst iets ander maken:
[forums.reprap.org]
(2)waarschijnlijk zal ik de onderdeeltjes voor dit machientje ook wel moeten laten printen door…….?
Afijn om het verhaaltje niette lang te maken…….
Mijn naam is dus Rob en woon vlak naast Rotterdam,
Misschien kan er wel een kombinatie gemaakt worden van (1) en (2) ???

VrGr Rob.
Re: Zelfbouw 3D printer in actie zien.
April 05, 2014 02:02PM
Mendelmax, kan de 2 doen, en een verstevigde prusa i3 ook, tenminste de mijne kan het al wel, niet te diep in 1 x, en niet te snel dan gaat het wel.
Maar qua electronica zijn de 2 hetzelfde, en de basis eigenlijk ook. maar dan zou ik gaan voor of de i3 met versteviging of de max die met alu profiel gemaakt is.
Ik ga zelf nog een cnc frees maken en dan een brug frame, electronica daarvoor heb ik al gemaakt, kan wel een ramps nemen, maar daar zijn de steppers te zwaar voor, heb je minimaal nema 23 voor nodig en bij zwaarder frezen vinden je drivers dat minder. Kan wel maar dan ook weer minimaal de DRV 8825 erop, 24 volt, koeling en sterkere mosfets, zwaardere zekeringen en dan nog het liefst de ramps FD voor de due!

Maar in ieder geval welkom hier, ik hoop dat je weet waar je aan begint, het is namelijk verslavend, en als je met een printer gaat beginnen, koop niet zomaar ergens een kant en klare kit ofzo maar kijk heel goed wat je krijgt en bespreek het hier voordat je dingen koopt die je eigenlijk niet wil hebben. Ik weer dat mees (zoontje van eric een rinted parts shop gaat beginnen, die zou de delen kunnen printen voor je, filament van Jonnie is erg goed en zeker niet te duur met een super service, en de electronica, ik heb nu een paar adressen waar ik goedkoper via kan leveren maar dat is puur wat heb je nodig en ik kan vragen wat ik ervoor moet betalen. En misschien dat dat scheelt. (Zal zeker goedkoper zijn dan in Nederland

Edited 1 time(s). Last edit at 04/05/2014 02:06PM by Wvantoorn.


Mendelmax 1.5, E3D v6, ramps 1.4, drv8825, kapton heated bed (working)
Sparkcube 1.1, e3d v6, radds 1.5, raps128, 12864 lcd, octoprint (build and testing)
Sparkcube 1.1 XL, radds 1.5, raps128, lcd, fsr autobed, octoprint on odroid (building)
Re: Zelfbouw 3D printer in actie zien.
April 05, 2014 03:52PM
Quote
3D rob
Ik vond het daar toen tegenvallen, wat er werd geprint was…….niet echt veel bijzonders.
Zwak, dun en nutteloos (en ik wil helemaal niet negatief zijn over deze apparaatjes!)

Als je naar een meeting gaat waar men voor de demo zo klein/dun etc mogelijk print omdat je anders wel een 120minuten mag blijven kijken en vervolgens vindt dat het niks is denk ik dat je meer vragen had moeten stellen bij die meeting.... smiling smiley

Browse eens door thingiverse en bekijk de video's die daar soms ook bij staan, mogelijk geeft dat een beter inzicht? Dit (link : [www.makerbot.com]) bijvoorbeeld?

Edited 2 time(s). Last edit at 04/05/2014 04:25PM by Frans@France.
Re: Zelfbouw 3D printer in actie zien.
April 05, 2014 04:04PM
Hallo Wilco,
Weten waar ik aan begin, jaaaaa ongeveer wel!
Ik heb me er al wat meer in verdiept,
Ik was hier al wel eerder ingeschreven maar heb door wat tegenvallers even een tijdje los gelaten.
Ik wil (nog niet) aan 3D printen beginnen omdat ik nog maar zelden iets goeds er van gezien heb,
Maar ben bang dat dat nog wel komt!
Mijn hobby’s zijn Modelbouw en Elektronica en dan voornamelijk op gebied van HF, radio’s en zenders.
Van beroep ben ik metaalbewerker dus weet wel hoe iets in elkaar te steken.
[github.com]
ik weet nog niet hoe het gaat lopen maar ben er al grotendeels in getrapt,
en zoals gezegd eenmaal begonnen………..
maar terug even, nog niet 3D maar ik hou het zeker open!
Het lijkt me wel iets leuks voor mijn vrouw (hoe vind je de smoes?)
thumbs up
Jij en iedereen die dit leest de hartelijke groetjes uit Nederland omgeving Rotterdam!
Rob.
Re: Zelfbouw 3D printer in actie zien.
April 05, 2014 06:35PM
Hallo Rob,

Welkom op het forum.

Met modelbouw ls hobby zal dit je misschien ook aanspreken. Een slag groter dan de Big boy locomotive replica smiling smiley

De mogelijkheden met printen zijn echt onbegrenst aan het worden. Op thingiverse kun je in ieder geval al een zelfbouw drone vinden, genoeg andere schaalmodellen en misschien ook wel ontwerpen voor andere RF voertuigen.


[www.filamentenmeer.nl]

ABS filament in 40+ colors,
Flexible filament in 5 colors,
HIPS filament in 8 colors,
Metal PLA filament in 3 colors,
Nylon filament in 3 colors,
PETG filament in 6 colors,
PLA filament in 40+ colors.
PVA filament.
Wood filament in 2 colors..

Like us on Facebook:[www.facebook.com]
Re: Zelfbouw 3D printer in actie zien.
April 06, 2014 05:58AM
Quote
3D rob

Het lijkt me wel iets leuks voor mijn vrouw (hoe vind je de smoes?)
thumbs up

Rob.


Ik zou het niet een smoes willen noemen, maar de business case voor mijn Orca vind je hier : Hakjes
Toen ik aangaf dat ik die zou gaan produceren was de reactie: "Wanneer komt dat ding ?" smiling bouncing smiley

Thomas


www.3daybreaker.blogspot.com

Orca V4.4 rebuild to Ramps with Mk8 and E3D, as well as a Rostock Delta Mini and an OLO in backorder :-)
Re: Zelfbouw 3D printer in actie zien.
April 06, 2014 06:06AM
Jonnie,

Krijg ik dan wel korting op het filament als ik dat ga doen? zijn aardig wat rollen, als ik al kijk wat mijn robot aan plastic gaat kosten, zit nu al op rol 3. En...... wanneer komen de 2 kilo rollen wit?


Quote
jonnie
Hallo Rob,

Welkom op het forum.

Met modelbouw ls hobby zal dit je misschien ook aanspreken. Een slag groter dan de Big boy locomotive replica smiling smiley

De mogelijkheden met printen zijn echt onbegrenst aan het worden. Op thingiverse kun je in ieder geval al een zelfbouw drone vinden, genoeg andere schaalmodellen en misschien ook wel ontwerpen voor andere RF voertuigen.


Mendelmax 1.5, E3D v6, ramps 1.4, drv8825, kapton heated bed (working)
Sparkcube 1.1, e3d v6, radds 1.5, raps128, 12864 lcd, octoprint (build and testing)
Sparkcube 1.1 XL, radds 1.5, raps128, lcd, fsr autobed, octoprint on odroid (building)
Re: Zelfbouw 3D printer in actie zien.
April 06, 2014 07:01AM
Beste Rob ik woon in Hoogvliet, dus misschien wel in de buurt voor jou. Het uitprinten van onderdelen is geen probleem, maar dat zal wel een weekje duren. Ik heb een Prusa I3 met zelf geëtste Gen 7 1.5 elektronica met de nodige mods smiling smiley aangestuurd door een Raspberry Pi. Als je interesse hebt om langs te komen, stuur maar een PM.

Weet je al welke printer je gaat bouwen? Ik ben nu zelf bezig met het ontwerpen / sourcen van een nieuwe printer, misschien interessant voor jou om te zien welke onderdelen en ontwerpen ik hiervoor gebruik.

- Patrick
Re: Zelfbouw 3D printer in actie zien.
April 06, 2014 09:14AM
@Wilco: Natuurlijk krijg je dan korting! smiling smiley

Bij afname van 7 rollen of meer zijn ze allemaal 22,50.

Geen idee nog of en wanneer ik aan 2 kilo rollen ga doen. Met de hoeveelheid kleuren die ik heb wordt dan ook nog andere hoeveelheden gaan aanbieden echt lastig en er is ook nog nooit naar gevraagd verder.

Edited 1 time(s). Last edit at 04/06/2014 09:14AM by jonnie.


[www.filamentenmeer.nl]

ABS filament in 40+ colors,
Flexible filament in 5 colors,
HIPS filament in 8 colors,
Metal PLA filament in 3 colors,
Nylon filament in 3 colors,
PETG filament in 6 colors,
PLA filament in 40+ colors.
PVA filament.
Wood filament in 2 colors..

Like us on Facebook:[www.facebook.com]
Re: Zelfbouw 3D printer in actie zien.
April 06, 2014 09:24AM
Misschien een paar basis kleuren, wit en zrawrt. Al zijn dat eigenlijk juist net niet de kleuren haha.


Mendelmax 1.5, E3D v6, ramps 1.4, drv8825, kapton heated bed (working)
Sparkcube 1.1, e3d v6, radds 1.5, raps128, 12864 lcd, octoprint (build and testing)
Sparkcube 1.1 XL, radds 1.5, raps128, lcd, fsr autobed, octoprint on odroid (building)
Re: Zelfbouw 3D printer in actie zien.
April 06, 2014 04:09PM
Hallo allemaal!
Frans@Frans
Ik heb op de een of andere manier jou reactie over het hoofd gezien!
Ik heb op YouTube inderdaad wel erg leuke dingetjes zien printen.
En sorry als ik iemand geïrriteerd heb met de uitspraak hier boven!
(beetje lomp geweest achter af)
En geloof me ik vind die zelfbouw printer juist zo leuk!
.
Ook hallo Jonnie,
Ja het word inderdaad steeds gekker! (goed voor de zaak zullen we maar zeggen)
Misschien word ik ook nog wel eens jou klant wie weet!
Zullen we dan gelijk maar afspreken dat ik die rollen voor 20€ krijg? ;-)
(ik denk zal ook maar gelijk gaan zeuren om korting hahahaaaaa LOL)
.
Hoi Thomas,
Ja ik zou graag het imago van de 3D printer bij haar willen verbeteren,
Maar dan kom ik niet met die naaldhakjes weg hahahaaaa LOL.
.
Wilco denk dat je beter een container van dat spul bestelt!
Waar ik toen destijds geweest ben was er wel ook iemand bezig met een soort arm geloof ik dat het was,
met hand en vingers ken ik mij nog iets vaag herinneren.
.
Hallo Patrick,
LOL als ik een steen uit mijn raam gooi dan knal ik de ruit er bij jou uit!
(als je begrijpt wat ik bedoel!) hahaaa HEEL dicht bij!
Ik ga zeker graag bij je langs kommen om te kijken (als dat van jou mag en het je uit komt!)
Ja, ja en ja! Interesse, graag en leuk!!! (ik stuur dus snel een PBeetje!)
.
Misschien dat er nog meelezers hier zijn?
Los van Patrick misschien nog meer mensen in de omgeving?
thumbs up
VrGr Rob.

Edited 2 time(s). Last edit at 04/06/2014 05:29PM by 3D rob.
Re: Zelfbouw 3D printer in actie zien.
April 06, 2014 06:08PM
Mijn robot is de inmoov, Google maar eens, heb nu de rechter arm, vingers, bovenarms, schouder, torso nek en hoofd klaar. Moet nog het kinect gedeelte, kappen voor bovenarm en de kappen van de torso. De 24 servo's zijn besteld en de rechter arm werkt al met alle 5 vingers al bewegend. De arm zelf heeft 30 kg servo's en die komen volgende week binnen en dan kan het echte werk beginnen, de elektronica aansluiten en afstellen.
Kijk maar eens op www.inmoov.fr, krijg je een idee van hoe het eruit ziet. Zit nu op 4 kg ABS en moet denk nog 2 kg en dan zijn alle onderdelen klaar. En dankzij Eric draait mijn printer letterlijk 24 uur per dag, 7 dagen in de week en geen storing meer, al wil ik wel over op bowden en direct drive ivm snelheid. Al print ik de kappen juist langzaam! Dat ivm kwaliteit en strakheid. Geen warping, banding blocks en andere gekheden gehad meer sinds de rebuild.
Wat jij gezien hebt is niets vergeleken met een goed afgestelde printer, want ik print extreem gevoelige kappen op 0.14 mm laaghoogte met 30% infill zonder ook maar 1 foutje en dat was wel eens anders zonder de e3d en alles perfect afgesteld.

Het is echt een super speciale hobby die echt verslavend is als je ziet wat je ermee kunt buiten de kleine priegels die sommigen maken. En als je de robot ziet dan denk ik wel dat je zegt ja dat is het . En met mijn prusa met flexibel shaft en dunne laaghoogte kan ik heel erg nauwkeurige PCB's maken speciaal voor de robot. Met alleen mega chips, alle connectoren en sensor aansluitingen maak ik heel kleine boards die in elk deel van de robot passen.

Ga niet af op wat je zag maar op wat wij je kunnen laten zien, want hier op het forum zitten echt vakmensen met heel veel passie en kennis die jou kunnen helpen jou ideeën waar te maken.
Schroom niet te vragen, maar wees wel respectvol, het is voor ons allen een geliefde hobby en delen doen we graag maar vinden respect en positieve commentaren de beloning voor onze tijd.

Fijne avond en schroom niet alles te vragen wat je graag wil weten, leer jij van en anderen ook.

Gr. Wilco


Mendelmax 1.5, E3D v6, ramps 1.4, drv8825, kapton heated bed (working)
Sparkcube 1.1, e3d v6, radds 1.5, raps128, 12864 lcd, octoprint (build and testing)
Sparkcube 1.1 XL, radds 1.5, raps128, lcd, fsr autobed, octoprint on odroid (building)
Re: Zelfbouw 3D printer in actie zien.
April 11, 2014 02:06AM
Ik ben een tijdje rommelig geweest(ziek) we zijn weer langzaam aan het opklimmen!
Als het goed gaat hoop ik rond volgende week te kunnen afspreken om eens te kijken bij Patrick.
Dat zou mooi zijn als dat gaat lukken.
.
confused smiley
Maar heel even kort nog wat over de andere post die ik had geplaatst:
[forums.reprap.org]
Ik vond het wel jammer dat daar een slotje op werd gezet want had graag nog even gereageerd.
Er staat in waarde laten, respect hebben en dat iedereen hier voor zijn of haar plezier komt.
Ik ben 52 jaar en heb bij het schrijven van dit Topic nooit de bedoeling gehad om ook maar iemand uit zijn waarde te halen.
Natuurlijk komt iedereen hier voor zijn of haar plezier en het is ook nooit mijn bedoeling geweest om dat iemand af te nemen.
En respect heb ik absoluut voor iedereen, ik hoop dat dit naar mij toe ook zo is.

VrGr Rob.

Edited 1 time(s). Last edit at 04/11/2014 02:10AM by 3D rob.
Re: Zelfbouw 3D printer in actie zien.
April 11, 2014 04:57AM
Hoi Rob,

Ik heb je Topic ook gezien. Naar mijn idee was er niets mis mee. Misschien is PCB milling niet helemaal relevant hier, maar het was wel een ding dat gemaakt is m.b.v. een 3D printer. Dus waren wel degelijk raakvlakken.
Je verhaal was misschien wat warrig, Maar wie is er begonnen met knorrig zijn? Niet jij, in ieder geval.
Als een topic niet relevant is dan sterft het vanzelf wel uit.

Ik vind het dan ook niet redelijk dat je topic gesloten is. Onze nieuwe moderator heeft nog een hoop te leren.
Ik mag dan wel geen grote 'poster' zijn op het forum, maar ik wilde toch even reageren.

Jan
Re: Zelfbouw 3D printer in actie zien.
April 11, 2014 05:40AM
In de nieuwe indeling zou het topic passen onder off-topic lijkt me? Als er interesse is kunnen mensen daar hun ei kwijt.
Re: Zelfbouw 3D printer in actie zien.
April 11, 2014 06:20AM
Ik heb voor ieders mening respect, en ook voor ieder persoon.
En ik heb het gesloten omdat het niet ging om die frees, maar omdat ik vond dat het gesprek op een discussie uitliep die niet prettig zouworden.
Discussiëren is geweldig maar er ging gereageerd worden zoals ik voel dat een escalatie begint.
En daarom een slotje.
En persoonlijk vind ik dat Cnc frezen niets met 3D printen te maken heeft. En thuishoort op cnczone.
En JanD ik moet nog vreselijk veel leren, zal nog vaak genoeg fouten maken, en in mijn leven hopelijk genoeg foute inschattingen maken, maar ik doe het met alles wat ik heb, zal me er 100% voor inzetten en als ik fouten maak erken ik ze ook. En ik zal ook nooit iemand openbaar aanvallen, denigrerend doen of afkraken.

Wilco

En dan mogen we nu weer On-topic?

Edited 1 time(s). Last edit at 04/11/2014 06:21AM by Wvantoorn.


Mendelmax 1.5, E3D v6, ramps 1.4, drv8825, kapton heated bed (working)
Sparkcube 1.1, e3d v6, radds 1.5, raps128, 12864 lcd, octoprint (build and testing)
Sparkcube 1.1 XL, radds 1.5, raps128, lcd, fsr autobed, octoprint on odroid (building)
Re: Zelfbouw 3D printer in actie zien.
April 11, 2014 06:41AM
Hallo beste mensen allemaal,
Het is voor de rest niet mijn bedoeling om ook hier nog eens de boel op te stoken –
Maar vond het wel een beetje vervelend dat ik niet meer kon reageren vanwege het slotje.
(ik was inderdaad warrig Jan klopt!)(P4tje is inderdaad misschien een idee)
Ik had het graag nog wat verder uitgelegd wat mijn gedachte/bedoeling was.
.
Maar goed boos zijn daar doe ik hier niet aan want dit forum was voor de leuke dingetjes bedoelt.
thumbs up
Iedereen, niemand uitgezonderd de vriendelijke groetjes uit omg. Rotterdam!
Rob.
Re: Zelfbouw 3D printer in actie zien.
April 11, 2014 06:52AM
Rob,

Beterschap, en ik hoop dat je veel kunt opsteken bij Patrick. Veel succes bij het bouwen van het leuke machientje.
Ik hoop ook dat je nu gevat wordt door een ander virus: Het 3D printen.

Edited 1 time(s). Last edit at 04/11/2014 06:52AM by jand.
Re: Zelfbouw 3D printer in actie zien.
April 11, 2014 05:09PM
Was ff mijn post kwijt LOL de beheerder is het allemaal aan het her indelen zag ik,
Netjes hoor!
thumbs up

Weet je Jand het is echt dat ik niet veel ruimte heb, want anders……
Ik zou EN 3D EN CNC hier hebben staan!
Ik ga kijken of ik nog langs kan/mag kommen bij Patrick!
smiling bouncing smiley
Als er nog meer mensen zijn die mij hun machientje willen laten zien?
Doe dat gerust niet want dat zou ik wel HEEL erg vinden.
Maar dan wel dichter bij hoor want drie(3) keer vallen en dan bij Patrick in de hal liggen is te gek!
(Grapje mensen, jullie begrijpen het wel he!?)winking smiley

VrGr Rob.
Re: Zelfbouw 3D printer in actie zien.
April 13, 2014 10:48AM
Mijn printer is regelmatig live te volgen via:
[ustre.am]
Re: Zelfbouw 3D printer in actie zien.
April 18, 2014 08:02AM
Hee Bertsjuhn,
heb al een paar keer gekeken maar mis het waarschijnlijk steeds.
de al niet te min de hartelijke groetjes uit omg. Rotterdam!

VrGr Rob.smiling smiley
Re: Zelfbouw 3D printer in actie zien.
April 18, 2014 08:40AM
haha ja kan, ik print meestal in de avonduren, maar stream niet altijd.
Ben afgelopen week druk geweest met kalibreren enzo.

Zoals het er nu naar uit ziet zal ik maandag avond weer aan het printen/streamen gaan.
Helaas dit weekend te druk om de printer aan het werk te zetten tongue sticking out smiley
Re: Zelfbouw 3D printer in actie zien.
April 18, 2014 01:19PM
Ik ga vanavond toch nog het e.e.a. printen.
Ik zal de stream weer aan gooien smiling smiley
Re: Zelfbouw 3D printer in actie zien.
April 21, 2014 05:00PM
gatvers ik mis het steeds!
nou ja geen man over boord natuurlijk eens ja eens zal ik hem bezien.
thumbs up
Vriendelijke groetjes uit omg. Rotterdam!
Rob.
Re: Zelfbouw 3D printer in actie zien.
April 23, 2014 02:55PM
weer even gekeken! maar weer missssss winking smiley smiling smiley

VrGr Rob.
Re: Zelfbouw 3D printer in actie zien.
April 24, 2014 05:10AM
Ik zal zo wat filmpjes uploaden op:
[www.youtube.com]

Edited 1 time(s). Last edit at 04/24/2014 05:10AM by Bertsjuhn.
Re: Zelfbouw 3D printer in actie zien.
April 24, 2014 10:09AM
Ze staan erop...
De kwaliteit van die video's is niet helemaal super maar dan heb je iig iets om naar te kijken winking smiley
Re: Zelfbouw 3D printer in actie zien.
April 26, 2014 06:16AM
nou heb zitten kijken hoor.
MAAR!!!
nee dit is het niet, dit moet live bekeken worden.
des al niet te min hartstikke bedankt voor al die moeite hoor Bertsjuhn!

ik hoop dat ik nog een kansje krijg bij Patrick.
laatst ging dat helaas even mis van mijn kant,
even kijken of hij nog eens tijd heeft om mij te ontvangen.

VrGr Rob.
Re: Zelfbouw 3D printer in actie zien.
April 27, 2014 04:34PM
Rob wat verwacht je precies te zien dan? Wat wil je zien?


Mendelmax 1.5, E3D v6, ramps 1.4, drv8825, kapton heated bed (working)
Sparkcube 1.1, e3d v6, radds 1.5, raps128, 12864 lcd, octoprint (build and testing)
Sparkcube 1.1 XL, radds 1.5, raps128, lcd, fsr autobed, octoprint on odroid (building)
Re: Zelfbouw 3D printer in actie zien.
May 04, 2014 05:09AM
Net de printer gestart, als deze (eerste) laag goed gaat is de printer voor de komende 15 uur bezig, zie [www.bertsjuhn.nl] voor de live stream winking smiley
Sorry, only registered users may post in this forum.

Click here to login