Welcome! Log In Create A New Profile

Advanced

Beginnen aan een project

Posted by Jerreke 
Beginnen aan een project
June 01, 2014 03:56PM
Hoi, mijn naam is Jeroen en woonachtig te belgië. Ik heb een enorme interesse in het gehele 3D printen en na alles goed te hebben bekeken wil ik nu proberen om er zelf eentje te bouwen.
Ik heb weinig ervaring met electronica maar hoop daar in de loop der tijd verandering in te brengen (de interesse en drive is er) en dus wil ik stap voor stap alles uitzoeken, me er in verdiepen om uiteindelijk tot een goede machine te komen.

Na wat research lijkt de reprap mendel I3 me een goede start maar hoe ik er aan moet beginnen is een andere zaak. Ik heb de visual guide al gedownload en een hoop sites met instructies bekeken maar nu weet ik niet of ik hier telkens het recentste model zie of niet (en of er veel verschil is tussen de modellen) verder moet ik ook alles nog uitpluizen in verband met de anduino aansturing en natuurlijk de onderdelen ( ik zit nu nog voornamelijk in de researchfase)

Ik vroeg me nu vooral af of er ergens nog meer in depth info is te vinden en wat ik zeker allemaal al moet uitzoeken en goed bekijken voor ik aankopen ga doen (en er mogelijk spijt van krijg) en natuurlijk ook of de mendel I3 een goede keuze is om mee te starten.

Hopelijk staat dit topic op de correcte plek en kan ik hier de nodige info vinden


Grtz

Jeroen
Re: Beginnen aan een project
June 01, 2014 04:56PM
Hi Jeroen, de I3 is een goede starter, het is dat ik al twee printers heb, maar anders had ik de Achatz I3 gekocht denk ik. Een mooi frame van Dibond en goed geprinte onderdelen.
Verder heeft een printer altijd variatie in onderdelen. De een gebruikt een Wades extruder, en weer de ander heeft er een Direct Drive Bowden systeem op zitten.

Alles heeft voor- en nadelen. Ik denk dat als je wat duidelijkheid wil, je het best een kit kan kopen met een duidelijk pakket waar je van weet wat er in zit.