Welcome! Log In Create A New Profile

Advanced

Esteps aanpassen?

Posted by jonnie 
Esteps aanpassen?
August 11, 2014 03:47PM
Dit probleempje had ik met het witte filament ook wel een beetje, maar nu ging een printje erdoor fout.

De eerste laagjes liggen er op sommige plaatjes wat 'heuveltjes' filament. Op de eerste foto is het het duidelijkst te zien dat dat wel met een beetje regelmatige intervallen gebeurd en het komt uiteindelijk bij de randen te liggen. Dit was de eerste layer

De tweede foto is van het printje dat mislukte. Op laayer 4 waren het echt klontjes geworden en daardoor trok de hotend ook een hoek van de print los.

Volgens mij komt het door over extrusion en ik had dus de esteps verlaagd, maar kan het ook nog aan iets anders liggen?

[www.filamentenmeer.nl]

ABS filament in 40+ colors,
Flexible filament in 5 colors,
HIPS filament in 8 colors,
Metal PLA filament in 3 colors,
Nylon filament in 3 colors,
PETG filament in 6 colors,
PLA filament in 40+ colors.
PVA filament.
Wood filament in 2 colors..

Like us on Facebook:[www.facebook.com]
Attachments:
open | download - IMG_1049.jpg (525 KB)
open | download - IMG_1055.jpg (338.4 KB)
Re: Esteps aanpassen?
August 12, 2014 06:38AM
Bij mij betekent dit altijd dat de eerste laag de hard op het printbed gedrukt wordt, dan geef ik de hotend iets meer ruimte en print hij miraculeus goed. Zou inderdaad ook printhoogte kunnen zijn, of een te lage extrusie temp. Hoe heet print je en welk materiaal?

Kan ook nog je Z-steps zijn trouwens, als het te dicht op elkaar print.

Of, wat het ook nog kan zijn is dat je filament hobbed bolt slipt.

http://www.marinusdebeer.nl/
Re: Esteps aanpassen?
August 12, 2014 09:15AM
ik print het 1.75mm zilver PLA van repraper op 200 graden (15 warmer dan het witte). Op een spiegeltje van 60 graden. Dat hecht echt geweldig. Om dit los te trekken was er dus best wat kracht nodig.

De lagen hechten verder prima, ook van een andere print was de layer bonding zo prima.
Omdat dat goed gaat, denk ik niet aan de Z steps en niet dat de temperatuur te laag is (ik had al erschillende temperaturen geprobeerd).

Vanmiddag zal ik de afstand van het hotend tot het printbed eens iets vergroten.

Edited 1 time(s). Last edit at 08/12/2014 09:19AM by jonnie.

[www.filamentenmeer.nl]

ABS filament in 40+ colors,
Flexible filament in 5 colors,
HIPS filament in 8 colors,
Metal PLA filament in 3 colors,
Nylon filament in 3 colors,
PETG filament in 6 colors,
PLA filament in 40+ colors.
PVA filament.
Wood filament in 2 colors..

Like us on Facebook:[www.facebook.com]
Sorry, only registered users may post in this forum.

Click here to login