Welcome! Log In Create A New Profile

Advanced

De dood van een forum

Posted by Evbeurdn 
De dood van een forum
September 21, 2014 04:08PM
Hi Forum Vrinden,

toen het forum nog de oude vorm had, keek ik elke avond voor het slapen gaan even de posts van de dag door. Sinds het forum veranderd is van format, bespeur ik niet alleen bij mezelf, maar ook bij de groot bijdragende forumleden een vorm van apathie.

Daarom bij deze een revolutionair voorstel, waar we de komende tijd misschien over kunnen nadenken: verander het forum formaat terug naar de enkele lijst. Ondersteun de speciale topics met een WIKI om projecten, tutorials en dergelijke te bewaren.

Kijk even naar de laatste post data en jullie zullen het met me eens zijn dat het Dutch forum in het nieuwe format geen groot succes is.

Groeten,

Eric
Re: De dood van een forum
September 22, 2014 03:46AM
Ik moet zeggen dat ik hier ook bijna dagelijks kijk, maar dat de activiteit flink lijkt af te nemen. Het hoeft niet zozeer te komen door de opzet, want een groot gedeelte dat hier komt is hier alleen te vinden als ze een vraag hebben. Daarna zijn ze weer weg.

Nu ben ik zelf ook niet heel erg actief met het showen van mijn projecten sad smiley. Tijd om daar eens verandering in te brengen thumbs up. Misschien moeten we een topic aanmaken waarin geslowchat kan worden, dus onderwerpen waar je niet een heel topic voor wilt openen. Zoals een printje dat net af is, een nieuw besteld onderdeel, of als je wat leuks hebt gevonden op Thingiverse, etc....
September 22, 2014 04:21AM
Ook ik denk dat het niet door de nieuwe opzet van het forum komt. De zomervakantie is sowieso een rustige tijd voor 3 printers.
Zelf heb ik op het moment geen vragen over m'n Prusa. Hij print best netjes, maar je blijft er toch aan afstellen smiling smiley

Elke dag kijk ik ook wel even hier en reageer waar ik kan. Verbeterpunten moeten we natuurlijk altijd voor open staan hier op het forum en een Wiki lijkt me ook wel een mooi idee.

[www.filamentenmeer.nl]

ABS filament in 40+ colors,
Flexible filament in 5 colors,
HIPS filament in 8 colors,
Metal PLA filament in 3 colors,
Nylon filament in 3 colors,
PETG filament in 6 colors,
PLA filament in 40+ colors.
PVA filament.
Wood filament in 2 colors..

Like us on Facebook:[www.facebook.com]
September 22, 2014 05:00AM
Volgens mij is er ook niks mis met de opstelling van het forum.
Er staat ondertussen ook heel veel informatie op dat je makkelijk kan terug vinden.
Ik kom om de paar dagen eens kijken of ik iemand kan verder helpen.
September 22, 2014 06:07PM
Misschien moeten we het inderdaad weer onduidelijker maken zodat men veel vragen gaat stellen in plaats van het zelf op te zoeken winking smiley hihi

Was echt verbaasd dat er weer eens nieuwe topics zijn, maar nu blijkt, dat deze topics ook over de stilte hier gaan.

Zou het wel zo laten zoals het nu is, het is overzichtelijk, en de stilte heeft denk ik niet te maken met de layout. Waar het wel mee te maken heeft weet ik ook niet.

http://www.marinusdebeer.nl/
September 24, 2014 01:39PM
Ik ben van mening dat de nieuwe opzet wel goed is.
Terug veranderen lijkt mij dan ook niet goed. Dit is mijn eerste post sinds tijden weer. Maar ik lees het forum wel om de paar dagen. Dit zal waarschijnlijk bij veel meer mensen het geval zijn. Wel lezen maar niet actief posten. Het is een beetje een circkel naar boven of naar beneden. Activiteit lokt reactie uit en geen activiteit zorgt ervoor dat mensen ook minder snel geneigd zijn om iets te gaan posten.
September 26, 2014 04:52PM
Dood brrrrr een akelig iets winking smiley
Het is zoals elk forum dat maar 1 thema heeft, het is moeilijk te overleven tussen zoveel andere.
Mis wel dat ge niet in een oogopslag kunt zien wat er nieuw is.
September 30, 2014 06:44AM
Denk inderdaad niet dat het aan de nieuwe opzet ligt smiling smiley

Ik kijk elke dag even of er nieuwe berichten zijn. Mijn printer draait al tijden foutloos en voorlopig staan er geen upgrades in de planning, hierdoor minder te vragen en/of te vertellen.

Zodra nylon printen en/of bowden aanpassing en/of hotend aanpassing in zicht komen weet ik zeker dat er weer wat extra berichten los komen grinning smiley

Edited 1 time(s). Last edit at 09/30/2014 06:44AM by Frans@France.
October 23, 2014 09:18AM
Ik heb een ander voorstel, hetgeen ik in andere forums ook met tevredenheid gebruik:

een 'Active Topic' link.

Dus los van het door alle subfora heen moeten bladeren een scherm waar de laatste posts onder elkaar staan , dus last on top.

Kijk maar eens op Camperforum.nl. Die doen dat.
Als je die link klikt zie je wat er leeft onder de mensen :-)

Je kan altijd nog naar een specifiek forum, zeker als je gaat posten.

Verder moet ik ook eerlijk bekennen: Ik krijg in de engelstalige fora sneller hulp of advies ......

Thomas

www.3daybreaker.blogspot.com

Orca V4.4 rebuild to Ramps with Mk8 and E3D, as well as a Rostock Delta Mini and an OLO in backorder :-)
October 23, 2014 05:02PM
Of autoforum.be heeft ook zo iets maar of dat hier mogelijk is?

Moet zeggen dat ik hier wel vlug de nodige hulp krijg hoor, natuurlijk hoe minder actieve leden hoe moeilijker het wordt.
Er zit hier wel verschillende mensen met een pak ervaring smiling smiley En mijn Engels is niet zo denderend smiling smiley
Denk dat er wat meer mag gepost worden over welke onderdelen wij printen liefst nog met een foto bij en dat eens bespreken indien nodig zo leert men elkaar wat beter kennen.

Beter een post teveel dan te weinig.

Edited 1 time(s). Last edit at 10/23/2014 05:02PM by SnelleD.
Sorry, only registered users may post in this forum.

Click here to login