Welcome! Log In Create A New Profile

Advanced

Hoe prints verkleinen.

Posted by SnelleD 
Hoe prints verkleinen.
October 20, 2014 04:57AM
Zo een printje mooi afgewerkt een dock voor de GSM Oneplus.
Nu is ook het logo beschikbaar voor in de stand te plaatsen heb dit geprint maar dit past er niet in omdat het wat te groot is.
Er is wat overtollig materiaal van de eerste laag dat zou ik er nog kunnen afvijlen maar de rest is ook te groot.

Heb op thingverse gelezen dat sommige een printje met een bepaalde % verkleinen of vergroten, maar hoe doet men dit?

Edited 2 time(s). Last edit at 10/20/2014 04:59AM by SnelleD.
Re: Hoe prints verkleinen.
October 20, 2014 07:36AM
Je kunt dit doen met Netfabb basic. Een (gratis) programma waarmee je stl files kunt controleren of ze goed geprint kunnen worden. Je kunt er ook kleine aanpassingen aan doen zoals het vergroten en verkleinen.

Vergroten en verkleinen kan bijvoorbeeld Repetier host ook en ik dacht dat Cura het ook kon.

[www.filamentenmeer.nl]

ABS filament in 40+ colors,
Flexible filament in 5 colors,
HIPS filament in 8 colors,
Metal PLA filament in 3 colors,
Nylon filament in 3 colors,
PETG filament in 6 colors,
PLA filament in 40+ colors.
PVA filament.
Wood filament in 2 colors..

Like us on Facebook:[www.facebook.com]
October 20, 2014 09:17AM
Lastig, zo te zien past het niet. Verkleinen gaat niet helpen, want de print moet even groot blijven en de lijnen smaller.
October 20, 2014 01:37PM
In Slic3r kun bij het tab blad scale de print aanpassen. Zo doe ik het.

M.vr.gr.

Kees
October 20, 2014 06:00PM
P4tje
Lastig, zo te zien past het niet. Verkleinen gaat niet helpen, want de print moet even groot blijven en de lijnen smaller.

Vrees ervoor dat dit wel eens juist zou kunnen zijn.

In ieder geval ga ik de andere tips morgen eens uitproberen, gewoon uit nieuwsgierigheid smiling smiley
October 20, 2014 07:19PM
Als je hem kleiner print, dan wordt de lengte sneller kleiner dan de breedte. Dit is altijd al zo geweest helaas... De enige optie is denk ik line-width caliberen.

http://www.marinusdebeer.nl/
October 22, 2014 09:55AM
Ik gebruik daar het programma Solidworks voor en dan de functie "Move face", hiermee verplaats ik dan alle faces (faces = vlakken) waar "tolerantie" optreed met 0,2mm of meer.
Dit kan door bijvoorbeeld de plus kleiner te maken, maar ook door het uitgeholde plusje in het witte deel groter te maken.

Als je wilt, kan ik voor jouw object ook even kijken of dat lukt.

Mvg,
Natascha

Edited 2 time(s). Last edit at 10/22/2014 09:56AM by Nsverhagen.
October 22, 2014 05:37PM
Je kan ook beiden in bijvoorbeeld OpenScad importeren en dan van elkaar aftrekken.
(Goed uitlijnen eerst, zodat de inlays over de uitsparingen heen vallen)

Dan neemt de kans toe dat ze wel passen :-)

www.3daybreaker.blogspot.com

Orca V4.4 rebuild to Ramps with Mk8 and E3D, as well as a Rostock Delta Mini and an OLO in backorder :-)
October 22, 2014 06:10PM
Heb nu gezien dat de ontwerper van de Dock (witte) deel een nieuwe versie heeft gemaakt deze symbolen waren voor het nieuwe ontwerp.

Heb nu het nieuwe ( witte ) stuk geprint en daar zijn de openingen breder zodat de blauwe stukken erin kunnen.
Foto volgt nog

Interessant te zien dat er verschillende mogelijkheden zijn op een print aan te passen.

Edited 2 time(s). Last edit at 10/22/2014 06:16PM by SnelleD.
Sorry, only registered users may post in this forum.

Click here to login