Welcome! Log In Create A New Profile

Advanced

Printer print plots buiten het bed.

Posted by SnelleD 
Printer print plots buiten het bed.
December 07, 2014 02:17PM
Draadstang van de Z as was defect, nou eigenlijk de moer. Deze vervangen terug gekalibreerd en gestart voor een print.
Hij gaat de eerste 20 cm goed dan versnelt hij plotseling (de X as) gaat naar de eindstops blijft doordraaien, ik grijp in met de noodstop knop.
Nu wil ik printen maar hij print buiten het bed en een cirkel is ovaal geworden.
Mijn Back-up van Configuration.h er op geplaatst maar dit mag niet helpen hij blijft buiten het bed printen en bij een cirkel doet hij een ovale beweging!

Na verschillende pogingen start hij plots op de juiste positie ik breek dit af om mijn gewenste STL file te printen en het gaat terug fout.
Zie wel dat de X as veel vlugger beweegt dan anders moet deze met de helft verminderen wil ik de originele snelheid hebben.

Iemand een idee. Moet voor het werk dringend een onderdeel printen en ge zult dan zien dat er iets mis gaat.
Re: Printer print plots buiten het bed.
December 08, 2014 03:23PM
De A4988 Stepper Motor Drivers van de X-as is de boosdoener heb deze eens op de plaats van de Y- as geplaatst en dan begon de Y-as te versnellen..

Dus eentje bestellen, wel een stuk of vier dan is er hier nog wat reserve.

[gadgets3d.eu]
December 08, 2014 03:28PM
SnelleD
De A4988 Stepper Motor Drivers van de X-as is de boosdoener heb deze eens op de plaats van de Y- as geplaatst en dan begon de Y-as te versnellen..

Dus eentje bestellen, wel een stuk of vier dan is er hier nog wat reserve.

[gadgets3d.eu]

Mooi, die steppers van Gadgets3D zijn erg goed. Je kan de off-time instellen waardoor je printer erg stil zal draaien smiling smiley

Ik wilde nog reageren dat ik dacht dat er hardware schade was, maar wilde niet te snel reageren. Goed dat je het gevonden hebt!

http://www.marinusdebeer.nl/
December 08, 2014 03:31PM
Zal mij de koeling er ook bijnemen mogelijk gaat de boel dan minder vlug stuk.
December 11, 2014 02:02PM
Wel heb hier dank zij een alerte medelezer een tip gekregen om eens te kijken of er geen pinnen van de driver slecht zijn gesoldeerd.
En ja hoor er is een pin die NIET is gesoldeerd en daardoor is er soms geen goed contact waardoor de printer op dubbele snelheid werkte. sad smiley
Pin gesoldeerd en de printer werkt weer prima smiling smiley

Image and video hosting by TinyPic

Edited 1 time(s). Last edit at 12/11/2014 02:02PM by SnelleD.
Sorry, only registered users may post in this forum.

Click here to login